EN | NL | FR

Lucide tijdens het wakker zijn

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Zo 14 Jan, 2007  Reageer met quote

Ik heb zelf wel eens dat als ik door m'n buurt heenloop of fiets dat ik dan probeer oude gevoelens naar boven te halen. Gevoelens die ik eigenlijk 'nu' heel erg mis. Dat is dus anders dan jouw theorie coz, dat is dat je in het nu moet leven. Ik probeer soms juist om me heen te kijken en dan echt puur gevoelens, geen herinneringen, opnieuw te voelen. Soms als ik bijvoorbeeld 's avonds alleen naar huis fiets heb ik dat heel erg. Of als ik langs het huis loop van m'n beste vriend van 5 jaar geleden die toen is verhuisd. Dit geeft mij een bepaald gevoel dat ik ook wel kon begrijpen uit jouw uitleg, maar dan toch anders, omdat het voor mij heel anders werkt.

back to top
AlwAysWhy?
Yellow Magnetic Sun
LD4all lid
31
Laatst gezien: 18-12-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 15 Jan, 2007  Reageer met quote

Zeer interessant onderwerp. Heeft iemand wel eens gehoord van Kwantumfysica? Het gaat diep in over wat materie in de wereld nou werkelijk is en hoe werkelijkheden worden gevlochten tot één werkelijke werkelijkheid!?

Misschien interessante voorbeelden die mij veel bezighouden! De werkelijkheid die veel mensen zien denken ze te zien met de ogen, maar eigenlijk is dit maar één deel die de werkelijkheid in je geest creëert. Als je iemand aansluit op een PAT-Scan en die persoon visualiseert bv. een appel lichten bepaalden delen van de hersens op. Als ie met ze ogen dicht de zelfde appel in zijn geest visualiseert! Lichten de zelfde delen op! Wie kijkt er nu? Dromen zijn werkelijkheid tot jij het onderscheid maakt tussen droom en werkelijkheid.

Ik ga er niet te ver op in, tounge2. Anders overdrijf ik het misschien, veel heb ik gelezen en gezien in de film: What the bleeb do we know! Zeer fascinerend! Voornamelijk de invloed van gedachtes! Een gedachte kan materie aantasten! Of het feit dat materie eigenlijk atomen zijn die uit een puntje bestaan met een wolkje eromheen! Wat is materie?

Als je bedenkt dat niets met elkaar in aanraking is. Een bal die op de grond stuiters blijken werkelijk atomen te zijn die elkaar afstoten! Maar je lichaam is echt een vast iets. Toch zijn het losse atomen die aan elkaar verbonden zijn door onverklaarbare krachten. Als je bedenkt dat van de 2 miljard bytes die de hersens ontvangen p/s we er maar 2000 bewust verwerken en daaruit een werkelijkheid creëren. We denken zoveel te weten, maar weten zo weinig! Er is zoveel meer dan de ogen zien! De matrix visualiseert dat idee, slecht voorbeeld omdat het een film is, maar waar! Zoveel informatie en zo beperkt zicht! Een bloem is prachtig van dichtbij als de rest om je heen stil is. Je gaat erin op!

Wiens werkelijkheid is werkelijkheid?
Haal het verleden uit de toekomst!

Paar theorieën en ideeën van mij..

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

Mijn ANW leraar had het ookal over die film. Het lijkt me ontzettend interessant :D
Ik wil zelf graag meer weer weten of kwantumfysica maar tot nu toe heb ik geen duidelijke uitleg gevonden...

back to top
Joep
droomgitarist
LD4all lid
26
Laatst gezien: 9-3-2009
LDs:

Dit doet me denken aan dat liedje van die reclame van de staatsloterij van "alles voor de eerste keer, zoveel meer"

back to top
AlwAysWhy?
Yellow Magnetic Sun
LD4all lid
31
Laatst gezien: 18-12-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 16 Jan, 2007  Reageer met quote

Het is zeker interessant! Maar wel alleen als je er voor open staat en niet bang bent voor onbeantwoorde vragen. Het klinkt raar, maar door die film sta ik zelf beter in het leven. Ik kijk meer naar de wereld dan alleen mezelf als persoon! Ik geniet meer merk ik en dingen fascineren me nog meer dan dat ze al deden. Je kan de film evt. bestellen op de webwinkel facinerend.nl, ff op google zoeken op de film naam..

En evt. brand ik hem voor je, wink

Wat wel jammer is: Ik heb de film ook met andere gekeken en de meeste vonden het allemaal onzin! Ze stonden er niet voor open en wouden het niet geloven. Was in begin beetje teleurstelling aangezien ik nog steeds de mogelijkheden verwerk! Maar goed.. Positief denken werkt wel merk ik!

Ciau!

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 16 Jan, 2007  Reageer met quote

Wil hem eigenlijk wel zien...maar om te kopen vind ik ook overdreven. Maar ik kom er wel aan wink

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Ma 22 Jan, 2007  Reageer met quote

Ik heb hem gedownload, maar ik mag op dit forum niet vertellen hoe ik er aan kom. 4,36 GB tounge2

back to top
DreamR
LD4all lid
LD4all lid
35
Laatst gezien: 21-8-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 02 Feb, 2007  Reageer met quote

Als je 'What The Bleep Do We Know' interessant vond, dan vind je 'The Secret' vast ook interessant:

http://video.google.com/videoplay?docid=-715328508487 3084783
Als je hem download is de kwaliteit beter dan via internet afspelen.

The Secret is niets anders dan de Law of Attraction: je trekt de situaties aan waar je het meeste aan denkt, met het meeste gevoel erbij, goed of slecht. In feite creëer je je eigen werkelijkheid.
De documentaire heeft enige overlap met What The Bleep Do We Know maar richt zich meer op hoe je in je leven kunt aantrekken wat je graag wil. Enkele mensen die in What The Bleep Do We Know een woordje deden, komen er ook even in voor. ^^

back to top
XAPY
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 7-2-2007
LDs:

lucide brein
BerichtGeplaatst: Wo 07 Feb, 2007  Reageer met quote

[quote="CoZ"]het voorbeeld met de ronde-uiteindelijke volle-regenboog is een vol-maakt voorbeeld,het is een representatie van de uitdrukking van je bewustzijn ,op moment dat je de volle ronde regenboog echt begrijpt heb je vanzelfsprekend
inzicht in wat 'bewustzijn'is.....dat is lucide brein/verlicht
in het boek Wetenschap v.d. Ziel/Atmavijiana is een duidelijke beschrijving van de subtiele bol in het hoofd.....die bol is verbonden met het 5-voudige subtiele(dus voor het fysieke oog 'onzichtbaar')omhulsel in het hart....
k vermoed zeker datr het ook moglijk is om overdag terwijl je wakker bent in een lucide staat te komen....

back to top
mario
Nieuw lid
Nieuw lid
51
Laatst gezien: 3-1-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 19 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik denk dat LL eigenlijk hetzelfde is wat door boeddhisten en anderen 'verlichting' wordt genoemd: de ervaring van 'wakker' zijn, het gevoel van totale helderheid, vrede en liefde. Het gevoel dat alles klopt.
Mensen kunnen dit gevoel krijgen wanneer ze iets moois of bijzonders meemaken. Het kan er ook voor zorgen dat, zoals sommigen hier ook beschrijven, je alles weer 'als nieuw' ziet.
Doordat deze ervaring zo prettig is, willen mensen het vaker beleven. Het streven naar het weer hebben van deze ervaring zorgt juist voor een onoverkomelijke blokkade. Je kunt deze ervaring namelijk alleen hebben wanneer je niet streeft.
Verlichting kan volgens het boeddhisme verschillende gradaties kennen. Van kortstondig tot continu, waarbij in de continue ervaring een steeds verder gaande verdieping optreedt en iemand zelfs een Boeddha kan worden.
Het is vaak de volledige overgave aan het hier-en-nu die een verlichtingservaring kan geven. Dit wordt geweten aan het feit dat mensen de neiging hebben om het hier-en-nu zoveel mogelijk te verdringen. Het is tenslotte niet interessant! De toekomst/wat ik zometeen ga doen/mijn problemen/etc. zijn tenslotte veel interessanter. Het met deze gedachten verdringen van het hier-en-nu kost echter veel energie, zorgt voor neuroses, stress en al die andere dingen die we allemaal zo normaal vinden dat we niet eens doorhebben dat we er last van hebben.
Wanneer je je volledig overgeeft aan het hier-en-nu (het is tenslotte het enige dat er is; verleden en toekomst bestaan niet, hoe graag we dat ook willen geloven), kan de ervaring van verlichting/LL optreden.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 17-9-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Di 04 Sep, 2007  Reageer met quote

Uhm... ik heb laatst een boekje gelezen waarin jouw lucide wakker zijn beschreven wordt. Het boekje heete: Boeddhisme in alle eenvoud wink5 Het zien van de waarheid. Het is leuk om hier een wetenschappelijke theorie aan te plakken maar een theorie is nooit de waarheid. Wetenschappen is iets aannemen voor waarheid en het zo lang mogelijk onderzoeken. De waarheid hoef je niet te onderzoeken, alleen maar te zien. Je hoeft alleen maar wakker te worden wink5

back to top
mario
Nieuw lid
Nieuw lid
51
Laatst gezien: 3-1-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 07 Sep, 2007  Reageer met quote

Hoi Pseudos,

Dank voor je reactie. Maar wat bedoel je precies?

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 17-9-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Vr 07 Sep, 2007  Reageer met quote

mario schreef:
Hoi Pseudos,

Dank voor je reactie. Maar wat bedoel je precies?

Ik doelde eigenlijk meer op het eerste bericht en ik heb globaal de andere posts doorgelezen en daarbij werd veel wetenschap gehaald.
Ik heb jouw post even goed doorgelezen en ik zeg precies hetzelfde, maar dan "eenvoudiger".

Lucide wakker zijn is gewoon het zien van de waarheid. Waar iedere boeddhist naar streeft.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: