EN | NL | FR

verliefd worden ?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
jenxx
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-11-2006
LDs:

verliefd worden ?
BerichtGeplaatst: Ma 05 Mei, 2003  Reageer met quote

Hoi allemaal

Ik ben nog nooit echt lucide geweest.
Wel een paar keer dat ik eraan dacht in m'n droom maar meer ook niet.
Maar daar gaat deze vraag niet over.
Wat ik wil vragen : Kan je eigelijk verliefd worden in een droom? :DD

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

Verliefd worden? nee, dat zou bijna niet mogelijk zijn. Het is ook niet echt prettig denk ik.. als je echt verliefd bent, zou het pijn doen omdat het iemand is die je alleen in je dromen zou kunnen zien.

Je zou wel gevoelens krijgen voor iemand in een droom, maar ik denk niet dat zo sterk zal zijn.

back to top
hijsgek
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-12-2005
LDs:

Re: verliefd worden ?

jenxx schreef:
Hoi allemaal

Ik ben nog nooit echt lucide geweest.
Wel een paar keer dat ik eraan dacht in m'n droom maar meer ook niet.
Maar daar gaat deze vraag niet over.
Wat ik wil vragen : Kan je eigelijk verliefd worden in een droom? :DD

Ja kan weldegelijk. Ik heb een keer een droom gehad over een meisje en toen had ik het echt dagen achter elkaar te pakken. Was echt erg. Het verminderde toen wel. In totaal heb ik het 2x gehad, het is echt heel irritant, omdat je zwaar verliefd bent.... wink

back to top
hijsgek
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

beide meisjes waar ik over droomde bestaan in het echt

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

Re: verliefd worden ?
BerichtGeplaatst: Di 06 Mei, 2003  Reageer met quote

hijsgek schreef:

Ja kan weldegelijk. Ik heb een keer een droom gehad over een meisje en toen had ik het echt dagen achter elkaar te pakken. Was echt erg. Het verminderde toen wel. In totaal heb ik het 2x gehad, het is echt heel irritant, omdat je zwaar verliefd bent.... wink

Was dat dan echte liefde? of een chemische reactie die verteld dat je verliefd moet worden?

edit: oh.. als ze beide echt bestaan, is het natuurlijk een ander verhaal..

back to top
Miss X
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-5-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 07 Mei, 2003  Reageer met quote

Ik heb dat een paar keer gehad. Dan droomde ik over een jongen die ik kende. In die droom zoende ik met hem.
Toen ik wakker werd had ik een heel raar gevoel, en toen ik diegene zag was ik helemaal van slag, verliefd dus..

Ik denk dat het komt, omdat je dromen op dat moment heel echt "zijn" en. Omdat die droom bij mij zo echt leek, voelde het net alsof ik het echt meegemaakt hebt.

Ik vind het heel lastig, want het kan je behoorlijk in de war maken eh

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

Er zijn dus twee soorten verliefdheid.

1) Je voelt je aangetrokken tot iemands uiterlijk, gedrag en fantaseert daar een beetje over. Je lichaam reageert op de geur, stem, aanraking etc van die persoon (voortplanting instinct). Je lichaam produceert stoffen waardoor jij je prettig voelt om bij die persoon te zijn.

2) Je begint iemand echt te kennen en krijgt een emotionele band met die persoon (een sterke dus). Als je het uit maakt, of je wordt bedrogen, is het veel moelijker om er over heen te komen dan normaal. Meestal komt dat door vertrouwen dat beschadigt is.

Als je over iemand droomt, fantaseer je eigenlijk. Dus als jij over iemand gedroomd hebt, ga jij je (bewust of niet) meer concentreren op die persoon en is het mogelijk dat je verliefd word zoals in manier 1 staat beschreven. Als jij dan heftig gefantaseerd hebt en het leek en voelde heel echt, dan is de kans dus mogelijk dat je die gevoelens, of andere gevoelens weer krijgt als je die persoon in het echt tegen komt.

back to top
Paarzige
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 30-6-2003
LDs:

Verliefd zijn in een droom is heeeerlijk!
Je wordt dan wakker en blijft nog even nagenieten van die vlinders en dat gevoel.
In een lucide droom weet ik het niet helaas, ben dat nog nooit geweest. Maar ik ben wel vaker in een droom verliefd geweest. Op een echt iemand uit het waakleven. Iemand waar ik zo nooit verliefd op zou worden. En toch had ik het liefst nog een paar uurtjes door blijven dromen. wiske

back to top
hijsgek
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 08 Mei, 2003  Reageer met quote

Paarzige schreef:
Verliefd zijn in een droom is heeeerlijk!
Je wordt dan wakker en blijft nog even nagenieten van die vlinders en dat gevoel.
In een lucide droom weet ik het niet helaas, ben dat nog nooit geweest. Maar ik ben wel vaker in een droom verliefd geweest. Op een echt iemand uit het waakleven. Iemand waar ik zo nooit verliefd op zou worden. En toch had ik het liefst nog een paar uurtjes door blijven dromen. wiske

Ja, dat bedoel ik, maar ik vind het nogal verwarrend. Je gaat naar bed en er is nix aan de hand en als je wakker wordt dan voel je ineens veel meer voor die persoon overspannen overspannen , het ergste is dat het je niet los laat

back to top
Miss X
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-5-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2003  Reageer met quote

Het is weer zover, ik deze week 2 keer gedroomd over een jongen waar ik al een zwak voor had..
En nu ben ik verliefd, en het is misschien nog wederzijds ook...
Alleen komt het nu op een heel ongelukkig moment overspannen

Heeft iemand tips hoe ik die vermoeiende dromen kan onderdrukken?

XXX

back to top
HeatBite
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 29-10-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2003  Reageer met quote

In veel landen hebben mensen zorgen poppetjes,
als je die je zorgen verteld voordat je gaat slapen kun je fijner dromen.

het is gewoon een kwestie van je zaken op een rijtje zetten
rationeel denken, ik garandeer je dat als je alles een plaats hebt gegeven je beter kunt slapen.

Verliefd worden in een droom.. het voelt bij mij aan of ik ECHT verliefd ben of ik m'n leven wil geven voor die vrouw in m'n droom het zijn bij mij heerlijke dromen waar ik echt van geniet, als je wakker wordt.. dan baal je pas.. je wilt weer trug in de droom in de liefde *zucht* neutral en dan weer naar school sadblauw

back to top
HeatBite
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 29-10-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 06 Jul, 2003  Reageer met quote

*schop*

donderdagnacht weer zo'n droom gehad..
ik was verliefd, ik was haar vriend en het was prachtig smile
het meisje ken ik irl en mijn gevoelens voor haar zijn nu in eens ook bijzonder de goede kant opgeschoven extreem raar is dat smile
het vervelende is dat ik vrijdag een onwijse mooie dag me te wachten stond, en in eens.. had ik er geen zin in die dag.. ik wou weer trug naar die droom ik wou weer trug naar de wereld waar ik verliefd was... *zucht*

back to top
Laatst gezien: 2-1-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 06 Jul, 2003  Reageer met quote

gebeurt bij mij vaak genoeg.
nja echt verliefd misschien niet maar wel het gevoel alsof je verliefd bent.
Een paar maanden geleden was ik gek op een jongen, maar dat is nooit wat geworden en na een tijdje vond ik het nog wel een leuke jongen maar verder niks. Toen droomde ik dat ik smoorverliefd op hem was en dat ik een relatie met hem had.
Toen ik wakker werd wilde ik die jongen zo snel mogelijk weer zien en was ik weer net zo gek op hem als eerst.. best vaag..

kus laura wiske

back to top
Yamyam
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 30-8-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Jul, 2003  Reageer met quote

Hee wat leuk, er zijn dus meer mensen die het ook hebben! Ik ben meerder keren verliefd geworden op iemand DOOR een droom. Vaak had ik dan al een zwak voor diegene, of begon er al iets te kriebelen, dacht ik iets meer aan diegene waardoor ik waarschijnlijk erover ging dromen, en dan was ik in de droom verliefd op diegene en werd ik wakker met de conclusie dat ik nu dus echt verliefd op diegene was. Op die manier ben ik een stuk of 4x heel erg verslaafd aan mensen geraakt. En als ik dan al eenmaal verliefd op iemand bent ga ik ook vaker over diegen dromen en kan dat alles nog meer versterken.
Jammer genoeg ben ik alweer een aantal maanden niet verliefd geweest. Was ik eerst nog heel erg blij mee, maar nu mag t van mij wel weer denk ik.

1x Heb ik ook gedroomd dat ik verliefd was op iemand die ik in t echt helemaal niet leuk vond! Dat was wel heel raar, moest helemaal wennen dat dat eigenlijk niet zo was, beetje tegenstrijdig overspannen

back to top
Frizee
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 19-8-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 11 Jul, 2003  Reageer met quote

Ik heb wel eens een droom gehad over het bedrijf waar ik 2 maanden later ging werken en andere momenten die ik later kan plaatsen. Ook heb ik mezelf eens zien liggen maar verlieft worden in of door een droom dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Lijkt me leuk om eens een keer mee te maken.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: