EN | NL | FR

Wat is de eerste droom die je je kunt herinneren?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 18-9-2007
LDs:

Wat is de eerste droom die je je kunt herinneren?
BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug, 2007  Reageer met quote

Zoals de titel...Wat is de eerste droom die je je kunt herinneren?

Mijn eerste droom was van toen ik ongeveer al 5 was. Mijn moeder, zusje en ik zatem verstopt onder de tafel die voor het raam van mijn slaapkamer stond. Pappa zou terug van zijn werk komen en hij was in een boze reus veranderd. Met een enorm gebonk liep hij door onze straat. Ik kan me herinneren dat ik zag waar hij liep maar kan niet herinneren dat ik pappareus ook daadwerkelijk zag. Mijn moeder, zusje en ik waren alle heel bang.

Deze droom kwam nadat mijn vader (voor wie ik overgins normaal nooit bang was) dat sprookje over reuzen (in de wolken?) had voorgelezen. Hij kon heel eng zeggen 'Ik ruik mensen vlees!'

Mijn eerste enorme lucide droom (nadat ik wist wat het was) vond plaats op de eerste dag dat ik er (veel) over gelezen had.

Ik ging naar een buiten wc die buiten de Albert Heijn stond in het bos , daar kwam ik er achter dat ik droomde, ik keek naar de grond: Prachtig...naar de bomen..Nog nooit zulke mooie bomen gezien, de details van de dennenaalden, ik zal elke naald zo gedetaileerd alsof ik er met een vergrootglas naar keek. Toen werd ik wakker... ik herinner me alles nog perfect.

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

mijn eerste droom die ik me herinner is ook gelijk mn eerste lucide droom.. het was denk ik zo'n 8 of 9 jaar geledenik was dus 8 of 7, ik droomde dat ik godzilla was en dat ik op een gebouw klom toen ik me realiseerde dat ik helemaal niet godzilla ben maar gewoon een mens. ik vond het toen best eng en dacht de heletijd 'word wakker! word wakker!' toen werd ik dus wakker.
sind dien heb ik geen ld's meer gehad tot 1 jaar geleden toen heb ik ook besloten op te zoeken op internet wat het was en toen ben ik hier dus gekomen. sinds ik op deze site ben heb ik er ongeveer 5 gehad smile

back to top
seiniyta
Tijdverlenger
LD4all lid
28
Laatst gezien: 18-7-2010
LDs:

Ik weet niet hoe oud ik precies was maar deze flarden van een droom zijn me al heel lang bijgebleven. Ik vermoed dat ik een jaar of 3 was.

ik kijk over een grote kamer, ik proef havermouth en ik ruik bruine zeep. Tientallen vreemde wezens zitten te kijken naar me.
Hoe de wezens erit zagen weet ik niet meer en ik prbeer me het niet te herrineren want ik vrees dat ik dan een valse intrepratatie eraan heeft. Maar ik weet zeker dat ze een bleke huid hadden en grote zwarte ogen. Die lichtjes uitpuilen. De rest kan ik maar raden.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug, 2007  Reageer met quote

Mijn eerste droom was dat ik in een achtbaan in de ruimte zat Toen stopte die ergens bij een huis, en om daar weg te komen moest je je naam op een schoolbord schrijven. Ik vroeg of ik mijn zusjes naam mocht opschrijven, want zij zat nog niet in groep 3 ofzo xD

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 18-9-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 12 Aug, 2007  Reageer met quote

In achtbaan in de ruimte :D dat is zo gaaf! Ik ga dat eens proberen in een LD.

back to top
the1
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-3-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 15 Aug, 2007  Reageer met quote

Mijn eerste droom was dat ik in de box lag. Opeens komt uit het donker een megaleeuw naar me toe lopen. Ik schrok me dood, maar kon niks doen, omdat ik nog niet eens een jaar oud was.

Die droom had ik toen ik minder dan een jaar oud was.

back to top
Synthesis
babedebupi
LD4all lid
28
Laatst gezien: 12-7-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 15 Aug, 2007  Reageer met quote

oh ik heb één die me altijd bijblijft, ik denk dat ik een jaar of 3/4 was toen ik 'm droomde.

Maar eerst wist ik niet eens dat dit een droom was, want het leek ZO realistisch!

Ik kan alleen herinneren van die droom dat ik en mijn moeder op de bank zaten, en ze zei tegen mij
"ik heb je als baby eens in de lucht gegooid en per ongeluk laten vallen"

Dat heb ik tot mijn 10de ofzo geloofd, dat ze dat ECHT zei, want ik durfde het niet te vragen xD

back to top
mickey
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-11-2010
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Do 16 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik weet niet precies hoe oud ik was, maar ik denk zeker voor mijn 8e jaar.
Ik zit in een auto, waarschijnlijk. Of op iets dat snel voortbeweegt. Ik ben op een snelweg. Ik zie boven/voor me allerlei lampen. Een soort van rode stoplichten. We gaan eronder door en ik weet dat als we daarheen gaan we steeds verder weggaan, maar dat is juist heel gaaf. Het is een heel blij gevoel. Het was superleuk. Vooral dat gevoel is me erg goed bijgebleven.
Volgens mij heb ik later zoiets nog eens gedroomd.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 26 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik was ongeveer 3 denk ik. Een vliegtuig vloog de tuin in, leek een beetje op een Fokker Friendship, had een soort lichtgroen groen emaille vergiet-achtig ding daar waar ongeveer de cockpit zit, dat ronddraaide. Hij landde achter in de tuin achter de garage, waar een klein vliegveldje te zien was.

Overdags ben ik de tuin in gelopen. Ik had immers daar een vliegtuig zien landen en verwachtte daar dus dat vliegveldje. Tot mijn verbazing was er geen vliegveldje. Ik heb vanaf het balkon gekeken, wat de positie was waar ik in de droom was. Ook daarvandaan was het niet te zien. Met enige moeite heb ik me er toen maar bij neergelegd dat er écht geen vliegveldje was. Ik heb dit moeten leren, die droom heeft eventjes deel uitgemaakt van mijn gewone herinneringen.

back to top
Wout3r
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-1-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 01 Sep, 2007  Reageer met quote

mijn eerste droom geloof ik jaar of 4/5 denk.
ik zat ergens in een of ander kamp, was een schrijver en in
de 20. was bezig met een verhaal te schrijven of iets, toen moest ik ineens weg, het leven in zeg maar een les leren. Ik stond in een rij van ongeveer 7 man, voor een soort licht-deur-achtig iets.
degene voor me moest naar een arm land, dacht toen nog van ''mmm moet ik eigenlijk ook nog es een x doen, maar gelukkig krijg ik nu een leuk leven''. Heel bizar, het is zolang geleden, het lijkt net of ik het heb verzonnen, herken het nog in detail. mensen in die rij irriteerde zich ook aan mij omdat ik zo vrolijk was, en een van de jongste shy2 .(had het mijn moeder toen vertelt daarom weet ik dat het niet letterlijk verzonnen is..)

verder had ik zo-veel dromen over dat ik een groepje mensen zat die allemaal konden vliegen. En we voor het ''goede'' vechten. Het vage hieraan is dat het ook veel avonden het zelfde groepje was, en de dromen elkaar egt leken te vervolgen.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 14-10-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Za 08 Sep, 2007  Reageer met quote

Ik heb een droom die naar mijn belevenis de oudste droom is.
Een nachtmerrie van Blijdorp. Ik was verdwaald in het doolhof en toen werd ik met een lift omhooggebracht in een soort van woonkamer. Ik wilde er niet zijn, dus daarom was het een nachtmerrie :D

Ik droomde vroeger ook vaak van een mensachtig figuur achter mijn gordijnen. Ik was altijd bang voor hem, maar ik zocht hem altijd op.

En wat ook nog heel goed op mn netvlies staat is het zweven van de trap. In slow-motion zweefde ik door het trapgat waarna ik op het laatste moment kijhard terecht kwam op de grond. Die droom herhaalde zich ook vaak.

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 11 Sep, 2007  Reageer met quote

De eerste droom die ik me kan herinneren is dat ik bij mijn middelbare school was. Ik was nog jong en we moesten vluchten voor de man op de motor. Ik kan me nog goed herinneren dat ik me een keer achter de gordijnen heb verstopt, maar dan van die nep gordijnen, ik weet de echte goede naam er niet van. En op plaatsen die je zo zou kunnen zien, maar ik werd toch nooit gevonden.

back to top
Raafje
LD4all lid
LD4all lid
35
Laatst gezien: 29-6-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 11 Sep, 2007  Reageer met quote

Ik weet niet of het een droom of een FA was, maar het leek voor mij heel echt. Maar aangezien vogels niet tegen ramen tikken moest het wel een droom zijn. Maar dit is mijn eerste droom die ik kan herinneren.

Ik ben 3,5 jaar en lig in bed. Een ledikantje. Door de spijlen heen kan ik het raam zien. Het is al morgen want door de gordijnen schijnt de zon. Dan zit er ineens een vogel voor mijn raam. Hij is waarschijnlijk zwart en heeft de postuur van een raaf of kraai. Dan tikt ie tegen de ramen. Hier schrik ik zo van dat ik onder de dekenks kruip. Als ik weer op kijk is de vogel weer weg. Ik klim m'n bedje uit en loop naar beneden.

Vanaf het moment dat ik weer onder de dekens vandaan kom, weet ik zeker dat het RL is.

back to top
saskia
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-10-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep, 2007  Reageer met quote

Ik lag op bed bij oma thuis en boven me hing een visnet met schelpen waar ik aandachtig naar keek. Deze droom vertelde ik een tijdje terug aan mijn moeder en ze vertelde dat ze vroeger een visnet met schelpen boven haar bed had hangen. Toen ik werd geboren was haar kamer in haar ouderlijk huis al een tijdje opgeruimd dus heb ik die visnet nooit kunnen zien. Ik heb ook het idee dat ik in die droom niet wist dat het een visnet met schelpen was. Zelf vermoed ik dat die visnet er nog hing toen ik een baby was en dat mijn moeder zich vergist omdat het dan allemaal duidelijk is, maar ik weet dus niet zeker of het een droom is of een herinning.

back to top
Joep
droomgitarist
LD4all lid
26
Laatst gezien: 9-3-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 25 Sep, 2007  Reageer met quote

Mijn eerste droom die ik me kan herinneren is een nachtmerrie. Ik was ziek en ik had koorts en ik droomde dat ik een tank was die huizen overreed en dat mijn vader achter me aan zat. Toen ik wakker werd was ik helemaal overstuur en omdat ik ziek was lag ik ook bij mijn ouders in bed en was ik helemaal bang voor mijn vader tounge2

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: