EN | NL | FR

Achtbanen en stemmetjes

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Lúthien
Zij Die Herinnert
LD4all lid
Laatst gezien: 30-5-2012
LDs:

Achtbanen en stemmetjes
BerichtGeplaatst: Vr 08 Aug, 2003  Reageer met quote

Hoi,
Ik ben hier nieuw en dacht dat ik hier mijn vraag kan stellen, want ik zit er vaak over te piekeren. Ik hoop dat iemand mij over deze dingen wat meer kan vertellen.

Verschillende keren heb ik dit meegemaakt:
Ik lag in bed, volledig bij mijn bewust zijn en ineens kreeg ik het gevoel in mijn hoofd dat ik, om het zo maar te zeggen, in een acht- of bobbaan zat (lag). Mijn lichaam lag gewoon stil maar het was net of ik alle kanten op ging, naar boven, naar beneden, bocht naar links en naar rechts, net een achtbaan. Dit gaf mij een angstig gevoel en ik werd er zelf misslijk van. Het ging maar door en door. Soms stopte het weer even, maar als ik dan mijn ogen dicht deed, kwam het weer. Ik werd zo moe dat ik op een gegeven ogenblik wel ik slaap viel, maar het was erg naar. Ik heb het nu een paar keer gehad en vraag mij af wat het kan zijn overspannen . Weten jullie iets hierover?

En nog iets:
Vroeger had ik ook vaak last van "stemmetjes" in mijn hoofd. Vele stemmetjes die praatten, schreeuwden en gilden. Hard en zacht en ze klonken allemaal verschillend. Ze klonken ver weg, maar ook heel dichtbij. Ze leken het tegen mij te hebben, maar ik kon ze niet begrijpen (het kon de taal zijn maar ook de hoeveelheid herrie, waardoor ik het niet begreep eh ...) In een van de stemmetjes kon ik de stem van mijn moeder herkennen, heel raar... ! Ik hoefde mijn ogen er niet voor dicht te doen om ze te horen. Ze bliezen als het ware al mijn gedachten weg, maar dat komt waarschijnlijk om dat ik aan ze ging denken. Ook kreeg ik er een beeld van, waarin ik mijzelf in een totaal zwarte ruimte zag staan en ver achter mij kon ik allemaal kleine hoofdjes zien. Ze leken een beetje doorzichtbaar, alsof ik door ze heen kon kijken. Allemaal heel raar...

Ik weet niet of jullie dit, zoals ik het heb neergezet kunnen begrijpen, maar ik hoop van wel.

back to top
Cerezo
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-9-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 08 Aug, 2003  Reageer met quote

maybe ben je paranormaal

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
33
Researchers
Laatst gezien: 30-4-2016
LDs: driemiljard

BerichtGeplaatst: Za 09 Aug, 2003  Reageer met quote

Klinkt zoiets als een uittreding dat met die achtbaan. Er staat genoeg over op deze site onder wat hoe of take off smile . (ben beetje te lui om zelf ernaar te zoeken)

Men zegt dat je dan je lichaam verlaat ofzo. Ikzelf geloof er niet echt zo aan, maar ik heb het ook weleens het gevoel van een uittreding maar ik durf ook nooit eraan toe te geven (dus moet ik eigenlijk mn oordelen erover voor me houden :blush: )

En dat met die stemmen snap ik ook niet echt zelf, maar ik zal het nog aan mn broer vragen want die heeft er continu last van heb ik hem weleens horen zeggen neutral

back to top
Daniel
LD4all lid
LD4all lid
30
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2007
LDs:

eeej!
Dat rondraaien heb ik ook weleens, als ik bijv bij de tandarts zit en hij gaat boren ofzo, dan zie ik mezelf in de stoel liggen/zitten en dan draai ik zeg maar heel hard rond.

en met die stemmetjes, die heb ik ook ^^
overal hoor(de) ik ze, nu is het namelijk veel minder geworden.
veel zachter.
maarrr bij mij begonnen ze heel irritant te praten enzo, heel snerpend.
een beetje zoals The Nanny wink
maar ik herken ook steeds de stem van mijn vader en moeder, maar ook van mijn zus en broertje
maar zij niet alleen, dan lijkt het wel alsof er 20 mensen in een ruimte staan en dat ze allemaal tegelijk tegen elkaar aan het praten en aan het schreeuwen zijn.
herkent iemand dit?
of ben ik de enige die dit heeft eek2

Daniel

back to top
Lúthien
Zij Die Herinnert
LD4all lid
LDs:

Leuk dat mensen dit herkennen! 8D

Nee, Daniel. Je bent dus niet de enige die dat wel eens meemaakt.
Nu heb ik er geen last meer van (Toen ik het had was ik 9 of 10 en nu ben ik 13), maar het was wel altijd heel raar. Wat zou het kunnen zijn?

En tja.... En dat achtbaan gevoel, zou dat een uittreding kunnen zijn?! Ik zou het niet weten. Het was echt of je ergens doorheen vloog met aan noodgang wow . Het rare was dat ik me wel kon bewegen...

nou ja, ik weet verder ook niks meer. Jullie??

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

die achtbaan kan idd een verschijnsel van een uittreding zijn.

Die stemmetjes weet ik niet.. mijn vriendin hoort vaak personen praten, maar dat is toch anders dan jij hebt denk ik. Ik heb het zelf nooit gehad dus ik kan er niet veel over vertellen

back to top
Corn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 31-8-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 16 Aug, 2003  Reageer met quote

Ik herken dingen hiervan, maar dan in een kleine schaal.

Ik heb soms het gevoel, als ik wil slapen dat ik in een wildwaterbaan ben, alleen bij mij voelt het juist grappig en word er niet misselijk van.
En ik heb toen ik klein was regelmatig meegemaakt dat ik een stem mijn naam hoorde roepen, alleen waren het stemmen van bekenden die dat roepde.

back to top
Lúthien
Zij Die Herinnert
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 16 Aug, 2003  Reageer met quote

Ja, het is echt een wildwaterbaan, achtbaan en bobbaan enz. gevoel.
En in het begin (dus toen ik het de eerste keer had) was het inderdaad ook wel grappig en leuk, maar het het ging maar door en door (ongeveer 3 kwartier) en dan wordt dat leuke gevoel snel minder. Zeker als je gewoon wilt gaan slapen sadblauw .

Maar ik denk niet dat het echt een uittreding is. Ik kon me bijv. nog gewoon bewegen en ik kreeg toch ook niet echt het gevoel dat ik uit mijn lichaam kwam. Maar ja... wat het dan wel is?? whatsthat Ik weet het echt niet.

Van die stemmetjes heb ik nu helemaal geen last meer gelukkig cheesy . Misschien wilde ze mij wel iets duidelijk maken, ergens voor waarschuwen ofzo. Zou het iets van 'buiten' mij kunnen zijn? Geesten of zo iets dergelijks?

Trouwens hartstikke bedankt voor alle reacties, het heeft mij al erg geholpen!! ^^ smile 8D :DD

Enneh... ik bedenk ineens nog iets over die stemmetjes. Het leek of ze altijd van de linker kant kwamen, misschien zegt dat er wat meer over...?

back to top
Lama
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 21-9-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 17 Aug, 2003  Reageer met quote

Hallo,
ik heb ook wel eens het gevoel dat ik in een achtbaan zit, ik zie dan ook een tunnel voor me waar ik hard door heen ga. Soms duurt het ook heel lang maar ik geef me maar over, dan gaat het nog sneller en verlies ik bewust zijn ^^ dit alles vind ik wel prettig om mee te maken. Ik heb geen idee of het iets te maken heeft met het astrale lichaam dat er uit wil. Het is in iedergeval niks vreemds want ik heb er meer mensen over horen praten.
over die stemmetjes.. ook vrij normaal
als je een drukke dag hebt gehad, veel mensen hebt gezien enzo
moeten je hersenen het kunnen verwerken. Maar jij zei dat ze een boodschap gaven? zonder dat je ze echt goed kon verstaan? dat vind ik wel heel apart, misschien is het inderdaad iets van 'buitenaf'
lama...

back to top
SYL
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-9-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 30 Aug, 2003  Reageer met quote

Het is jammer dat ''stemmen horen'' vaak in verband wordt gebracht met ernstige stoornissen, want zo lopen heel veel mensen met het idee rond dat zij de enige zijn, terwijl heel veel mensen ''last'' van stemmen hebben.

Ik heb inmiddels diverse theoriën gehoord en gelezen. Zo is het een theorie dat je zo gevoelig bent, dat je gedachtengolven van de mensen om je heen aan het oppikken bent.

Ook is het een theorie dat je gesprekken, waarbij je zelf aanwezig was, onbewust hebt ''opgenomen'' en dat dit bandje in een periode van rust weer gaat spelen

Een andere theorie is dat je in een andere dimensie met die mensen aan het communiceren bent

Nog een theorie is dat het beschermengelen zijn en die, om op jou ''vertrouwd'' over te komen, het geluid van dierbaren aannemen

Kortom.... gedachten genoeg smile

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

het zal idd wel zo iets zijn SYL. Waarschijnlijk wel een paar van die dingen (het hoeft natuurlijk niet altijd hetzelfde te zijn).

Overigens, gek of gestoord zijn is ook een behoorlijk misverstand over volgens mij. Het zou mogelijk kunnen zijn dat er gewoon iets niet goed in je hoofd zit, maar dat zou dus ook kunnen betekenen dat je bepaalde gedachten (zoals de waarheid, in zo verre die bestaat) niet kan onderdrukken. Dus dan zou gek zijn, eigenlijk gewoon betekenen dat je iets niet aankan of juist het begrijpt.

Misschien heeft iemand daar ervaring mee, ik althans wel, dat als je teveel nadenkt het niet helemaal meer goed gaat en in feite in de buurt komt van wat men gek of gestoord noemt.

back to top
SYL
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-9-2003
LDs:

Precies! Het bekende ''gekke professor'' syndroom.
Ik denk ook dat veel mensen ''gestoord'' worden genoemd die in principe ''alleen maar'' supergevoelig zijn en signalen oppikken die een ''normaal mens'' niet kan oppikken.

back to top
Nightmare
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-6-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 31 Aug, 2003  Reageer met quote

en schitzofrenen (schrijf ik t goed??) dan??

back to top
Daniel
LD4all lid
LD4all lid
30
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2007
LDs:

neej volgens mij hoor je die stemmetjes als je veel stress hebt, bijv als je gepest wordt.....

back to top
Lúthien
Zij Die Herinnert
LD4all lid
LDs:

Hoi,

Die theoriën van SYL klinken goed nervous (en die van anderen natuurlijk ook), het het zou best wel kunnen, maar welke dan? Ik heb echt geen idee. En er zijn vast wel nog heel veel meer theoriën die er bij zouden pasten.

Misschien iets uit het vorige leven? engel2 eek2
Kan toch????? (al weet ik niet of ik een vorig leven heb gehad)

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: