EN | NL | FR

De ENE droom van toen je nog een kind was...

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
Miss Und@ztood heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 13-4-2010
LDs:

De ENE droom van toen je nog een kind was...
BerichtGeplaatst: Vr 30 Jan, 2009  Reageer met quote

Herinneren jullie je nog die ene droom van toen jullie een peuter/kind waren en die je altijd is bijgebleven? Welke droom was dat en waarom?

Zo herinner ik me nog dat toen ik heel klein was ik twee keer dezelfde droom gehad heb over dat ik een een bos liep, voorbij een boomstam vol met paddestoelen. Ik herinner me de details van dat bos nog heel goed! Ik zie zo de positie van de bomen nog voor mij. Dat was er raar en ik ben nog altijd niet achter de betekenis...
Waarom die droom me bijblijft weet ik niet zo goed. Misschien omdat het net zo gedetaileerd was dat het me bijblijft??

Hebben jullie zo'n droom van heel lang geleden die je altijd is bijgebleven? Ik ben benieuwd!! :D

back to top
Johan`
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 23-2-2009
LDs: pff...

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jan, 2009  Reageer met quote

Ja, een droom waar ik verdwaalt ben geraakt in een tunnelstelsel met allemaal spinnen. Kwam oog in oog te staan met een enorme spin, was toen 6 jaar of zo. Herinner ik me nog steeds.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
43
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb, 2009  Reageer met quote

Ik heb er eigenlijk wel een paar......

Mijn "eerste" droom die ik me kan herinneren is dat ik in een hele hoge houten toren klom, sort van toren van een fort zeg maar een vierkante, boven me zag ik alleen de blauwe lucht, zodra ik boven kwam viel ik naar beneden, bam op de grond dan schrok ik wakker en lag ik met mijn armen en benen wijd, zoals ik op de grond ook neer kwam in mijn bed. Dood eng. Dit was eigenlijk tegelijkertijd onbewust dus mijn eerste ervaring met lucide dromen, want toen ik die droom nog een keer kreeg en het weer gebeurde en wakker werd besefte ik me dat ik dit geen leuke droom vond en dat ik dat niet nog een keer wou. Ik nam me voor als ik dat weer ging dromen ik zou proberen wakker te worden.

En ja hoor ik kreeg die droom weer, ik herkende de droom en wist dat ik de grond zou gaan raken als ik niet wakker zou worden, dus ik probeerde mijn ogen open te doen, dat werkte ik werd wakker, daarna ben ik nog maar 1 keer echt op de grond gevallen, toen lukte het me niet om op tijd wakker te worden.

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb, 2009  Reageer met quote

Deze droom heb ik als kind heel vaak gehad. Bij ons thuis werd er toen altijd na het avondeten een verhaal uit de kinderbijbel verteld en vooral de verhalen over de Romeinen vond ik erg spannend. Tegelijk had ik gehoord van mensen die dan dingen uit een vorige leven zouden dromen, dit vond ik heel erg interessant en ik wou dit ook. Heel lang heb ik ook gelooft dat dat de manier was hoe ik in een vorig leven ben gestorven. Helaas, omdat er zo'n sterke overeenkomst is met de bijbelverhalen die mij in die tijd verteld werden, vind ik het tegenwoordig iets minder geloofwaardig. Dat haalt niet weg dat ik er nog steeds wel in geloof dat iets dergelijks mogelijk zou kunnen zijn.

Romeinen vallen aan

Deze droom heb ik heel vaak herhaald gehad, totdat ik ben verhuist. Toen ik verhuist ben heb ik nog wel 1x over hetzelfde gebied gedroomd, maar dan in heel andere vorm. In deze droom werd het gebied vernietigt door een grote vulkaan.

Ik ben een Joods jongetje in de stad Jeruzalem (of in ieder geval een stad in de woestijn). Ik ben op een marktplein vlak bij 1 van de poorten van de stad en het is er behoorlijk druk met allemaal winkelende mensen. Plots is er vlak bij de poort een enorme chaos en paniek van mensen en tussen de mensen door zie ik Romeinse soldaten op paarden de Joodse mensen aanvallen. Inmiddels zijn de Romeinen ook al in de buurt van mij en ik duik met m'n handen in m'n nek op de grond, zodat ik niet omver wordt gelopen door de in paniek geraakte menigte. Dan steekt een Romeinse soldaat een speer door m'n rug heen vanaf z'n paard en ik word wakker.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 16-9-2014
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Za 07 Feb, 2009  Reageer met quote

Ja, ik heb ook zo'n éne droom van toen ik nog klein was. Ik heb hem 2x gehad en ze gingen beide keren precies hetzelfde tounge2.

Ik ben met m'n ouders en m'n zusje in de tuin. We kunnen allemaal heel hoog springen (even hoog als het huis ongeveer). En de buren ook tounge2. We horen in 1x dat er een leeuw aan komt die ons wil opeten, dus we proberen te vluchten. Gelukkig kunnen we heel hoog springen, zodat de leeuw ons niet kan pakken. Ik vlucht naar binnen en doe de deur op de knip, zodat de leeuw niet naar binnen kan. Hij gaat met z'n nagels over het raam van de deur, maar hij kan niet naar binnen. Hij kijkt me aan, maar daarna draait hij zich om en loopt hij weg. Ik sta in m'n eentje binnen, maar m 'n ouders en m 'n zusje zijn daar ergens nog buiten.

back to top
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 07 Feb, 2009  Reageer met quote

Verschrikkelijk lange nachtmerrie, ik weet nog toen ik zei dat ik echt een paar DAGEN gedroomd had.
Ik was in hengelhoef (vroeger CenterParcs). En die planten in het indoor zwembad begonnen te leven (zelf de plantenbakken) en binden mijn ouders vast. Ik ging naar ons chaletje een schaar enzo halen =P om ze los te knippen.
Ook was ik verdwaald (was als de dood om verdwaald te zijn).
Nouja zoiets. Lol.

back to top
26
Laatst gezien: 21-9-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 21 Feb, 2009  Reageer met quote

Deze droom heb ik geloof ik al een keer gepost maar hij zal me altijd bijblijven.

ik was ongeveer 7 jaar en ik was bovenaan de trap bij mijn oma aan het spelen. ik zij tegen me moeder: kijk mam ik kan vliegen, ik hoor hoe ik het zeg en het klinkt in slow motion. in eens gaat allees wat ik doe, voel en zeg in slow motion. ik spring van de trap af ( in slow motion) en begin te zwefen naar beneden in slow motion. het is ontzettent eng en ik krijg een angstig onnatuurlijk gevoel van binnen. ik heb met het zweven mezelf niet meer onder controle en ik kan helemaal niks meer. ik probeer me moeder te roepen om hulp maar er komt niks uit me keel geen geluit of iets, ik blijf het proberen en af en toe komt er een tijdje later toch iets uit me keel maar dat klinkt ook in heel zacht in slowmotion. het geeft me een heel beangstigend gevoel om me eigen geluid in slowmotion te horen en ik wens dat ik gewoon om hulp kan schreewen. ondertussen zie ik me moeder nog steeds onderaan de trap tv kijken. Van elke poging om aandagt te trekken merkt ze niets en dit blijft me hele droom zo door gaan.

back to top
daggerzone
Nieuw lid
Nieuw lid
25
Laatst gezien: 27-6-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 05 Jun, 2009  Reageer met quote

BUMP..
Ik droomde over dat ik jarig was, wat de dag erna ook zo was.
Mijn tante kwam op bezoek en gaf een een videoband van Robin hood o.i.d.

- hier eindigt mijn droom eigenlijk maar ach. XD -

Ik werd wakker,
die ochtend vertelde ik het aan m'n ouders.
Ik was nogal druk en er werd dus niet echt geluisterd.
Uiteindelijk kwam mijn tante en kreeg ik de video!

back to top
Alissa
LD4all lid
LD4all lid
Alissa heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-12-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 06 Jun, 2009  Reageer met quote

lol, ik had als klein kind veel nachtmerries over een klok eek2 Klinkt juist niet zo eng maar was het wel:
we hadden vroeger een minnie mouse (van disney) klok en die had voetjes als een soort slinger. Mijn nachtmerrie ging zo:
Ik keek naar de klok, alle cijfers vielen er van af en draaiden er rondjes onder. Toen gingen de cijfers allemaal weer terug op een andere plek. Dit klinkt best grappig maar ik vond het suuuper eng overspannen lol, nu kan ik er wel om lachen

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-6-2009
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Di 16 Jun, 2009  Reageer met quote

Een soort centrum waar alles naartoe trekt, wat lijkt op rood licht van een elektronische wekker (had ik niet), klein, in een hoekje. het zoemde en was dan weer heel ver weg en dan weer dichtbij, maar echt afstand kon ik niet bepalen. Het was iets, maar geen idee wat. Het was als ik onrustig sliep. Als ik nu lang naar rode wekkercijfers kijk dan kan ik dat gevoel weer terughalen.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: