EN | NL | FR

overleden vriend blijft terugkomen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid
Laatst gezien: 22-5-2010
LDs: no idea.

overleden vriend blijft terugkomen
BerichtGeplaatst: Wo 17 Jun, 2009  Reageer met quote

Hallo iedereen,
Ik droom vaak, en ook vaak Lucide. Nu is het zo dat er anderhalve maand geleden een vriend van mij gestorven is. Ik heb zijn dood nog niet verwerkt en heb nog steeds veel verdriet om hem.
Ik droom elke nacht over hem, ik heb gesprekken met hem, het voelt alsof hij er nog steeds is. Maar op deze manier verwerk ik zijn dood niet. Vlak voor ik wakker word zie ik altijd het verkeersongeluk waarin hij overleden is. Ik was er zelf niet, maar ik zal een beeld gevormd hebben. Dit maakt het een vreselijke nachtmerrie die mij elke keer weer veel pijn bezorgt.
In deze droom lukt het niet om het einde te 'veranderen'. Ik heb er al aan gedacht dat het een manier is om het verdriet te verwerken, maar het lijkt niet te werken. Ik wil hem niet verbannen uit mijn dromen, maar ik wil hem kunnen los laten.
Enige suggesties of verklaringen?
DF

Laatst aangepast door DarkFantasy op Zo 13 Dec, 2009, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

lukt het je om wakker te worden. (tien tellen je ogen dicht en wakker worden)

en zou je vriend het echt zijn (ik zelf geloof er in dat je vriend zelfs nu hij is overleden je dingen kan vertellen) misschien kan je dan aan hem vragen of hij het erg vind of zo iets dat zou je kunnen helpen om het te verwerken al heb ik er zelf maar weinig ervaring in.

gecondoleert

back to top
Alissa
LD4all lid
LD4all lid
Alissa heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-12-2015
LDs:

Ik ben het eens met wessells. Misschien dat je overleden vriend je iets wil vertellen. Als je een LD hebt dan kun je misschien aan hem vragen wat dat is. of hij überhaupt iets wil doorgeven. Ikzelf geloof dat er iets is na de dood. Je wilt hem niet verbannen uit je dromen maar los laten, ik denk dat je dat het beste kan doen door een gesprek met hem.
Je zegt dat op het einde van de droom je het ongeluk meebeleefd. Aan je tekst te zien, vindt je dat niet leuk. Maar misschien zou je in plaats van er tegen te vechten, je eigen er in mee laten gaan. Dit is niet leuk, als je zegt: nee, liever niet. Dan moet je het niet doen. Je mag het zelf beslissen. Het zou kunnen dat als je je eigen erin mee laat gaan, dat het ook een verwerkingsproces is. Maar nogmaals, als je het niet wilt. Doe het dan ook niet. Praat in ieder geval wel met hem. Een goed gesprek zal je goed doen.
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil je wel helpen.

Gecondoleerd.

back to top
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid

Bedankt voor jullie antwoorden, zo snel!
Misschien wil hij me wel iets vertellen. Maar ik heb er echt wel gesprekken mee, als ik lucide ben. Het zijn de gesprekken die we vroeger ook hadden, en die ik zo mis.. Misschien moet ik hem eens vragen waar ik hem mee kan helpen. Langs de andere kant ben ik misschien iets te nuchter om te denken dat hij dat echt is, en geen vreemd hersenspinsel van mij.. Ik kan wel proberen natuurlijk.
Ik mis hem nog heel hard, en ik wil ook nog niet geloven dat hij echt weg is.
Ik vind het inderdaad vreselijk om dat ongeluk keer op keer te zien, het doet zo'n pijn om dat te zien.. Ik weet niet of ik dat wel kan, er in meegaan.. Op het moment dat hij daar dood op straat ligt word ik altijd wakker.
Ik weet niet of ik dat kan, wakker worden 'op bevel' maar het is de moeite waard om het te proberen.
Ik zou ook graag verder willen gaan met mijn leven, ik wil zijn dood op een gezonde manier verwerken en op het moment vraag ik mij af of dit wel goed is.. Ik ben er echt half ziek van, om elke nacht weer dat verdriet te voelen.

bedankt smile

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Gecondoleerd DarkFantasy.

Ik zou niet wakker worden, want dan loop je eigenlijk van het ''probleem'' weg, namelijk het niet kunnen verwerken. Alhoewel ik niet snap waarom je denkt dat je het niet kan verwerken want het is nauwelijks 2 maand geleden.... op 2 maand -kan- je zoiets niet verwerken... en doordat je erover droomt, toont dit aan dat er wel een verwerkingsproces alreeds -bezig- is, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. smile Laat gewoon de dromen zijn gang gaan, het hoort bij de verwerking en naar mate je het verwerkt - zal je er minder over gaan dromen. Die nachtmerries's zijn heel normaal, dus nogmaals, geen zorgen maken. wink

Als je lucide bent, kan je de nachtmerrie's in mooie dromen doen veranderen. Je kan praten met hem, dus waarom vraag je hem niet hoe je hem kan helpen, of hem jou kan helpen... of misschien wilt hij je nog een boodschap meegeven. Sluit niet uit dat hij het écht kan zijn - maar of hij het echt is of niet, maakt niet zoveel uit - want is hij niet echt, dan is het wel je onderbewustzijn die zal antwoorden als je jezelf vragen stelt. smile (alhoewel het natuurlijk leuker zou zijn als het hem echt is, maar zoiets weet je nooit zeker)

Op vlak van dromen mag je nooit te nuchter zijn, want dromen zijn helemaal niet nuchter, dus hoef jij dat ook niet te zijn. wink

Dus ik zou zeggen, ga voor een boeiend gesprek met hem. Vraag hem alles wat je nog wilt weten. ^^

Succes!

back to top
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid

Bedankt voor je reactie smile
Het is inderdaad nog maar pas geleden.. Daar heb je gelijk in smile
Dan weet ik wat mij vanacht te doen staat, hem vragen wat hem dwars zit.

back to top
Alissa
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 18 Jun, 2009  Reageer met quote

DarkFantasy schreef:
Bedankt voor je reactie smile
Het is inderdaad nog maar pas geleden.. Daar heb je gelijk in smile
Dan weet ik wat mij vanacht te doen staat, hem vragen wat hem dwars zit.

En? Is het gelukt om lucide te worden en hem te vragen wat er dwars zit?
Wel goed dat je doet wat je zelf wilt (het ongeluk goed herbeleven) Ik denk dat ik dat zelf ook niet zou kunnen wink
Het wakker worden op bevel zou je kunnen proberen door je ogen dicht te knijpen en tegen jezelf zeggen: ik word wakker. Dan open je je ogen en ben je als het goed is wakker. Lukt het niet, probeer het gewoon nog een keer smile
Zo ben ik ook al meerdere keren aan nachtmerries ontsnap, maar het is wel beter (wat Drya ook al zegt) om niet van je probleem weg te lopen. Maar het onder ogen te zien.

Eigenlijk is dit ook een verwerkingsproces, door met ons te praten wink

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

ik zit ook in spanning te wachten of het is gelukt

+ en daar komt bij dat ik een fantastische ontdekking heb gedaan (het was natuurlijk la zo maar toch) ik heb vannacht een gedeelde droom gehad dus het kan inderdaad dat het echt je vriend is

back to top
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid

hier het verlossende antwoord:
vannacht kreeg ik natuurlijk weer dezelfde droom, en ik begin (zoals altijd) met hem te praten. Eigenlijk was ik vannacht meer bewuster dan anders, misschien omdat ik er ook hier zo mee bezig ben. Normaal droom ik gewoon zonder er veel mee bezig te zijn.
Het gesprek begon weer over koetjes en kalfjes, maar op een gegeven moment kon ik hem ook echt vragen waarom ik hier met hem kon praten.
Hij zei dat hij hier was omdat ik hem nog hard miste, en omdat ik zelf met vragen zat.. Ik zit zelf ook met persoonlijke problemen, en doordat hij gestorven was kon ik er met niemand meer over praten. Hij was echt een hele goede vriend. Hij zei mij dat als ik niet met andere mensen kon praten, hij er voor mij zou zijn.
Om het compleet te maken heb ik gevraagd waarom ik dat ongeluk altijd zie. Hij zei dat dat kwam omdat ik echt in shock was en niet kon geloven dat hij in een verkeersongeluk gestorven was. Hij zei dat ik moest accepteren dat het zo gebeurd was en niet anders.
Het was een heel verlichtend gesprek, en wonder boven wonder werd ik tevreden wakker zonder het ongeluk te zien.
Wat een rare wereld, die droomwereld. Maar het was echt wel geruststellend.

Wessels: profitiat! lijkt me ècht heel speciaal!

back to top
Alissa
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 19 Jun, 2009  Reageer met quote

Gefeliciteerd DarkFantasy! Dat je een rustige nacht had wink
Zo zie je maar: praten lost een boel op. Zelfs in dromen 8D

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

ik geloof dat je echt met je vriend hebt gesproken

fijn voor je dat je eindelijk niet meer het ongeluk ziet ^^

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Fijn te horen dat je je antwoorden gekregen hebt. ^^

back to top
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid

bedankt allemaal.
Ik had niet verwacht dat het de eerste keer dat ik het zou proberen al zo goed ging gaan, het was dan ook een hele opluchting toen ik wakker werd!
wessells: als dat echt zo is dan vind ik het heel speciaal en dan ben ik er blij mee dat ik contact met hem kan houden.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

wat denk je zelf??

back to top
DarkFantasy
I know I'm crazy.
LD4all lid

ik heb wel het gevoel dat hij het was, het voelde zo echt.. Sterker dan een gewone (eventueel lucide) droom. smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: