EN | NL | FR

Slachtoffer koninginnedagdrama had voorspellende droom.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 5-10-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 01 Sep, 2009  Reageer met quote

van de website van uitzendinggemist.nl - lees het hele artikel hier

Datum uitzending: 01-09-2009 18:15

Eén van de slachtoffers van het koninginnedagdrama heeft een voorspellende droom gehad van de aanslag op de koninklijke familie. 'Ik had gedroomd dat er een auto door het publiek was gereden en dat ik gewond was geraakt en dat mama was overleden daaraan', aldus de vijftienjarige Britt Pijnenburg in een exclusief interview.

Bij het drama op Koninginnedag verloor het gezin inderdaad hun moeder Marij Pijnenburg. De jongste dochter Britt raakte zwaargewond. Op Koninginnedag 2009 stond de Tilburgse drumband Prinses Juliana vooraan in het publiek de koninklijke familie op te wachten. De familie Pijnenburg begeleidde de band. Toen Karst T. met zijn auto door het publiek reed raakte Marij Pijnenburg zwaar gewond. Ze moest gereanimeerd worden. Dochter Britt had been- en armbreuken. Britt wilde op dat moment maar een ding van haar vader Aad weten: 'Zeg dat ik het droom, dat het niet waar is.'

Droom. Niet veel eerder daarvoor had Britt een nachtmerrie. 'Ik had gedroomd dat er een auto door het publiek was gereden en dat ik gewond was geraakt en dat mama was overleden daaraan.' Hoewel ze het haar vader en moeder vertelde, hield niemand er rekening mee dat haar droom daadwerkelijk uit zou komen. Nadat Marij Pijnenburg een week in het ziekenhuis had gelegen overleed ze aan haar verwondingen. Dit gebeurde wrang genoeg tijdens de herdenkingsdienst voor de andere slachtoffers in Apeldoorn. Dochter Britt mocht juist die avond naar huis. Alleen.

en als het goed is kun je de uitzending hier bekijken: http://player.omroep.nl/?aflID=10120893
(en anders de link volgen onder het hele artikel - de link die ik bovenaan heb gepost dus)

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 02 Sep, 2009  Reageer met quote

Ernstig misleidend toeval of zou er toch iets achter zitten? Van al je dromen zijn er veel dromen die niet zullen uitkomen (neem ik even aan); hoe weet je welke dromen voorspellend zijn en welke niet?

En op basis van wat is de voorspelling gebaseerd? Is het gewoon dat we zoveel verschillende dingen dromen dat er toch iets bij zal zitten dat zal gebeuren? Of is het in het geval van Britt misschien zo geweest dat haar geest van de toekomst zich verbond met haar geest van het verleden om haar te waarschuwen voor het dreigende gevaar? Alleen werd het niet serieus genomen ("het was maar een droom"), dus dan zou de waarschuwing geen effect hebben gehad.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Wo 02 Sep, 2009  Reageer met quote

De meeste weten niet wanneer een droom voorspellend is of niet, maar ik ken iemand die dat wél kan dus ik sluit niet uit dat je daarop kan 'trainen'.
Ikzelf heb ook al voorspellende dromen gehad en volgens mij bestaat in zo'n geval ''toeval'' niet...alleen ben ik niet ervaren genoeg om te weten wanneer er weer zo'n voorspellende droom gebeurd is, tot de gebeurtenis zelf achter de rug is.

Edit: rest van het bericht terug te vinden in de andere topic. ^^

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Do 03 Sep, 2009  Reageer met quote

(ik wil zo een mannetje uit het leger met zijn hand bij zijn hoofd dan kan ik mijn respect tonen)

kan die worden toegevoegd??

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Ma 07 Sep, 2009  Reageer met quote

dat heb ik ook. eer staat bij mij vrij hoog in aanzien en ik wil graag (menend) tegen iemand zeggen of in het algemeen. dat ik meeleef.

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
Laatst gezien: 13-3-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Sep, 2009  Reageer met quote

Ik zou zelf ook mijn respect hier willen tonen, maar aan de andere kant, respect komt van binnen. In dit geval heb ik het, en dat is voor mij eigenlijk genoeg. Misschien wordt zo'n smiley ook nog iets te vaak gebruikt, en dan schiet je ook niet echt op wink5.

Ik merk ook dat veel doden pas respect krijgen wanneer ze overleden zijn, terwijl ze het eerder verdient hadden. Hebben jullie dat ook?

Over die voorspellende dromen, daar ben ik een beetje kritisch over. De familie zegt het namelijk achteraf, hoe betrouwbaar is het dan nog?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: