EN | NL | FR

Slaaphulpmiddelen en LD ?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
31
Laatst gezien: 1-11-2011
LDs: 1

Slaaphulpmiddelen en LD ?
BerichtGeplaatst: Vr 30 Sep, 2011  Reageer met quote

Ik slaap al heel lang met periodes enorm slecht en heb sinds kort "sedinal" (een kalmeermiddel op basis passiebloem-, andoorn-, en meidoorn-extract) en dit helpt nu en dan om rustiger te zijn voor het slapen maar er is een incubatietijd nodig ofzo dus ik hoop op een betere werking in de toekomst daar inslapen echt moeilijk voor me is (enorm veel piekeren al tracht ik dit tegen te houden, ineens enorm warm krijgen en vervelende muggen ook wel ^^).

Dit terzijde vraag ik me af of dit middel enige invloed heeft op al dan niet lucide dromen, vooral dan of dit middel eventuele droomherinnering in de weg staat, los van lucide zijn daar ik vermoed dat je je lucide dromen makkelijk herinnert omdat je wakker word tijdens en het dan toch in je bewustzijn rondhangt.

Ook ben ik op zoek naar alternatieven want ondanks op kruidenbasis zijnde blijft het een extern middel en zou ik liever uit mezelf vlotter inslapen maar ik weet niet goed hoe. Alle hulp/commentaar/suggesties zijn welkom.

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 3-1-2018
LDs: Lost count

Ik ken het middel dat je gebruikt niet. Een jaar geleden sliep ik ook enorm slecht mede door gepieker. In die tijd gebruikte ik een aantal technieken om beter in slaap te komen.
- Stilliggen, jezelf verplichten om stil te liggen. Het liefst op de rug. Je proberen te concentreren op het voelen. Voel hoe je ledematen het matras en dekbed aanraken, voel hoe alles langzaam zwaarder lijkt te worden. Doe dit zo'n twintig minuten, als je je vervolgens op je zij legt; grote gaap en je bent zo weg. Tenminste, bij mij was dat meestal wel zo.
- Vroeg opstaan. Hoe vroeger je opstaat hoe moeier je 's avonds bent en hoe eerder je dus slaapt!

Om het gepieker tegen te gaan;
Ik had last van dwanggedachten die mij angstig maakten. Je gedachten zet je niet zomaar stop, of toch wel?
- "STOP!" "roepen" in je hoofd wilde bij mij nog wel eens werken.
- Een bepaalde klemtoon herhalen 'fafafafafafa', het liefst hardop maar in je hoofd geeft soms ook al een rustiger gevoel. Apart is dat.
- Probeer zoveel mogelijk aan leuke dingen te denken. Leuke dingen gedaan met vakantie, of je gaat binnenkort nog wat leuks doen?

Ik weet niet waarover je piekert, of deze technieken daarbij helpen weet ik dus ook niet. Maar wie weet.
Om beter te slapen zul je uiteindelijk van het gepieker af moeten komen. Afhankelijk van de ernst, misschien een idee om een psycholoog om hulp te vragen?

back to top
31

Hey Rudy, enorm bedankt voor je snelle reactie en de vele tips, dat vroeg opstaan zou weleens kunnen helpen daar ik nogal laat opzit, dat gepieker gaat over van alles en een psycholoog is misschien wel een idee maar ik denk dat dat duur is om geregeld bij eentje langs te gaan, 'k moet gewoon enkele dingen verwerkt krijgen.
Ik denk dat ik ga stoppen met die sedinal want het werkt precies te traag (enorm moe bij het opstaan en te lang slapen). De stil liggen tip ga ik ook eens proberen.

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
29

Psycholoog duur? Ligt er maar net aan hoe je verzekerd bent. Ik kan onbeperkt vaak naar de psycholoog, alle bezoeken worden vergoed.
En als dat spul te traag werkt, waarom neem je het dan niet eerder in? Ik gebruik ook een middel dat mijn slaap be´nvloed, ik merkte dat ik 's ochtends moeilijk mijn nest uit kon komen. Nu neem ik het veel vroeger op de avond en en word ik 's ochtends op tijd wakker.
Te lang slapen is niet goed. Ik word er alleen maar moeier van.

back to top
31

Welja, dat lang slapen had ik ook zowat in gedachten, dat je't beter kort doet en zo nachtelijk mogelijk daar't zonlicht en gebrek eraan je slaap ook wel be´nvloeden.
Qua verzekerd zijn heb ik geen idee, ik heb een mutualiteit die ik betaal zoals het hoort en van een gewone doktersconsultatie van 23Ç krijg ik er 18 terug +/-, geld dit ook voor psychologen?

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
29

Ik zou het niet weten! Je zou even met je verzekeringsmaatschappij moeten bellen. wink5

back to top
31

BerichtGeplaatst: Za 01 Okt, 2011  Reageer met quote

DIe heb ik niet, enkel ene mutualiteit maar kzal deze dra eens contacteren hieromtrent.=D

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: