EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD4all Quest 25: Het Gevoel van Geven III

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Qu
Overseer
Overseer
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
41
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 24-10-2014
LDs:

LD4all Quest 25: Het Gevoel van Geven III
BerichtGeplaatst: Ma 30 Nov, 2009  Reageer met quote

LD4all Quest 25: December : Het Gevoel van Geven
Auteur: pasQuale Vertaling: ~Sandra~

Elke maand, op LD4all :ld4all: hebben we een nieuwe Quest om je LD's op een leuke manier te verkennen.

klik hier voor een lijst met alle LD4all Quests
Klik hier om zelf een Quest voor te stellen

Het Gevoel van Geven II
"Sinterklaas kapoentje
Gooi wat in mijn schoentje
Gooi wat in mijn laarsje
Danku Sinterklaasje!"

Leuk lucide dromen
laat het cadeau maar komen
laat het cadeau maar geven
in een lucide leven

Het is weer het einde van het jaar en dus staat onze samenleving vol met tradities omtrent Kerst en Sinterklaas, maar ook LD4all heeft zijn eigen traditie. Twee jaar geleden is voor het eerst deze traditie op de Nederlandse LD4all gestart en daarmee ook het begin van de Nederlandse Questen.

In December komen Sinterklaas en de kerstman langs, en bij deze feestdagen hoort natuurlijk het gevoel om iets te geven en te krijgen. Daarom geef je tijdens deze Quest een andere dromer een cadeautje. Je kunt proberen een gedeelde droom te krijgen, maar je kunt ook een cadeautje geven aan iemand die je leuk vind in het wakende leven of aan een droomkarakter. De bedoeling is dat je het gevoel van geven ervaart.

Een leuk onderdeel van deze Quest is dat je een paar vormt met iemand en je dan cadeautjes uitwisselt. Het leuke hieraan is dat je ook een cadeautje krijgt en je dus kunt zoeken wat de ander voor je heeft achtergelaten. Een cadeautje krijgen is niet persé nodig voor het voltooien van de Quest, maar het is een leuke bonus optie.

Om deze Quest te voltooien en je vleugels te verdienen

• Word lucide ( )
  • Geef een cadeautje aan je maatje of aan iemand anders
  • Optioneel: krijg een cadeautje van je maatje
  • Post je droom in dit topic. (Een link naar je DD is toegestaan maar je moet in dit topic vermelden dat je geslaagd bent.)

Wees alsjeblieft duidelijk of je het gevoel hebt dat je de Quest gehaald hebt. Je kunt het ook nog eens proberen. pasQuale geeft de vleugels alleen als je zelf het gevoel hebt dat je geslaagd bent. De vleugels zijn een beloning voor jezelf.

pasQuale zal iedereen die zijn vleugels verdiend heeft zijn vleugels geven aan het einde van de Quest. Wees dus alsjeblieft geduldig.

Bonus optie: (en het leukste grin)
Kies een maatje met wie je deze Quest wil doen. Dit kun je doen via PM of door in dit topic te schrijven dat je iemand zoekt. Iemand anders kan hier dan weer op reageren, maar zorg in ieder geval dat je laat weten dat je het samen doet in dit topic.

Vervolgens is het de bedoeling dat je een cadeautje geeft aan je maatje EN een cadeautje van je maatje krijgt. Dit kan je in één lucide droom doen, maar je kunt er ook meerdere voor gebruiken. Je kan bijvoorbeeld het cadeautje in een LD geven, en in een andere ontvang je het cadeautje dat je maatje voor je heeft achtergelaten.

Het is ook mogelijk dat je het cadeautje van je maatje in een ND krijgt, maar het geven van het cadeautje moet in een Lucide Droom gebeuren. (Het is immers een LUCIDE Droom Quest wink )

Het cadeautje moet verpakt zijn zodat de ontvanger het kan openmaken. Je mag zelf iets uitkiezen maar je mag ook een surprise cadeautje geven, wat inhoudt dat je zelf niet weet wat je geeft. Zorg in ieder geval wel dat je het verpakt.

Cadeau shoppen in de Droomwereld:
  • Graai in je (broek)zak en weet dat het cadeautje erin zit.
  • Ga een winkel binnen en neem iets dat je leuk vind en verpak het.
  • Laat een cadeautje verschijnen voor je. Roep bijvoorbeeld: “Laat het perfecte cadeautje voor [naam] verschijnen”
  • Verwacht dat het cadeautje er is als je je omdraait

Je maatje vinden:
Je moet het persoonlijk geven, dus niet door een bezorger of de post of iets dergelijks.
  • Ga een lift naar binnen en druk op het knopje met de naam van je maatje
  • Ga voor een deur staan en weet dat je maatje erachter zit. Open dan de deur en je maatje is er.
  • Roep je maatje en weet dat hij voor je verschijnt.
  • Vraag iemand in je droom om je naar je maatje te brengen.
  • Spreek een plaats af en zorg dat je er heen gaat. Je kunt een van de bovenstaande manieren gebruiken of een ander om dan op die plek te komen.

Voorbereidingen/Incubatie
Voor je naar bed gaat of terwijl je je LD techniek aan het doen bent: (WILD/WBTB/MIDL, etc):
  • Zing een Lucide Liedje voor het slapen gaan (ipv een Sinterklaasliedje bij je schoen)
  • Breng je gedachte naar de Quest
  • Besluit wat je wilt doen om je cadeautje te vinden, wat je wil geven, hoe je het wil geven, als je geen maatje hebt aan wie je het wil geven, en hoe je de ontvanger gaat vinden.

Post je resultaten, of je nou het gevoel hebt dat je geslaagd bent of niet, in dit topic. smile

Als je samen met iemand deze Quest doet, laat dan in dit topic weten met wie ^^

Veel succes & veel plezier!

Laatst aangepast door Qu op Vr 01 Jan, 2010, in toaal 3 keer bewerkt
back to top
Laatst gezien: 6-5-2010
LDs:

ooooo, coole Quest!

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Ohh leuk, ga ik zeker proberen.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Researchers
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs: 63+3=66 LD's

Ik heb nu al zin in het krijgen gedeelte.

Dreamhippy zullen wij proberen om cadeuatje uit te wissellen?

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
24
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

Ik ben een tijdje niet veel ld's meer gehad dus ik moet het een beetje herleren. Maar ik wil toch deze quest wel proberen.

Iemand die cadeau-geef/krijg-maatje wil zijn? (Geen garantie dat iets krijgt eigenlijk..)

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
22
Researchers

Ericccc, ik ga je proberen te overvallen.. ehr.. te verwennen met een cadeautje in december. draait

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
21
Laatst gezien: 21-7-2012
LDs:

Wessels, het gaat om het GEVEN gedeelte, en jij wil gelijk wat krijgen? xD
Nou ja. Ik zal gewoon iedereen die ik tegenkom wat geven. Als het lukt.

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
24

BerichtGeplaatst: Di 01 Dec, 2009  Reageer met quote

Emily schreef:
Ericccc, ik ga je proberen te overvallen.. ehr.. te verwennen met een cadeautje in december. draait

Ik zal ook hard mijn best doen jouw wat te geven! Nog wensen? of zal ik je verrassen met een cadeau? ^^

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
22
Researchers

BerichtGeplaatst: Di 01 Dec, 2009  Reageer met quote

Verras me maar. ^^
Ik ga ook hard proberen jou iets nice te brengen (maar ik kan je niets garanderen, want zo ervaren ben ik nog niet ._. ).

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
21
Laatst gezien: 21-7-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 06 Dec, 2009  Reageer met quote

Aw, ik heb een vriendin een gesigneerd boek van Oscar Wilde gegeven ^^
Was een FLD though, maar ja.

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
24

BerichtGeplaatst: Ma 07 Dec, 2009  Reageer met quote

Het is vannacht bijna gelukt.
Ik had een LD maar helaas wel met een lage luciditeit. Alles was heel onduidelijk en ik kon het me ook niet meteen herinneren toen ik wakker werd.

De droom:
Het was in ieder geval nacht en ik werd zomaar lucide, ik denk meteen aan de quest, en moet dus Emily zien te vinden. Ik vlieg een stukje omhoog en wil haar naam schreeuwen, maar dit lukte niet... Goed, dan maar gewoon zacht zeggen. Dit werkt gelukkig wel en ik zie achter me iemand die ook vliegt. Dit moet Emily zijn! Ik ga naar haar toe.
Nu zijn we niet meer in de lucht maar ik geloof in een bus (omgeving was erg onduidelijk, omdat ik er ook niet op letten denk ik.)
Ik kan niks bedenken wat ik zou kunnen geven. Iets random te voorschijn toveren lukt ook al niet. De droom wordt nu nog vager en is meer een FLD. Emily geeft mij een roos en ik probeer nogsteeds iets tevoorschijn te toveren, langzaam vaagt de droom weer weg.

Ik denk dat ik beter eerst kan bedenken wat ik ga geven, in plaats van het in een droom te bedenken, dit blijkt niet zo'n succes te zijn.
Ook wil ik een goed heldere LD hebben voor de quest, want dit was echt op het randje van luciditeit.

Ik ben wel blij dat ik nu, sinds best een tijd, weer een LD heb gehad.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Chat Mods
Laatst gezien: 21-10-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Dec, 2009  Reageer met quote

Ik hoop meerdere cadeautjes weg te geven deze maand ^^
Iedereen is gewaarschuwd.

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
22
Researchers

BerichtGeplaatst: Wo 09 Dec, 2009  Reageer met quote

Oh Eric, hoe tof! \o/

Vannacht voor het eerst ook een klein beetje gelukt. Heb de droom helaas niet kunnen afmaken. In de droom realiseerde ik me dat het de verkeerde dag was, en werd hierdoor lucide. Ik herinnerde me de quest en ging naar een winkelcentrum voor een cadeau voor Eric. De meeste winkels hadden niet wat ik zocht, tot ik me opeens bedacht dat ik dieren cadeau zou moeten geven. Hoe leuk zou het wel niet voor hem zijn als hij een olifant kreeg? Of een vliegende geit? Of een horde konijntjes?

Snel ga ik op zoek naar een boerderij met bizarre dieren, maar ik word wakker voordat ik er aankom. ;_;

back to top
Laatst gezien: 6-5-2010
LDs:

Quest behaald, ik heb Drya cement cadeau gedaan, daarna is het nog wel in een beker met fluo-oranje ijs veranderd maar dat is eigenlijk niet veel beter lol grin
Hoop dat ze er blij mee is lach1
Ga de Quest zeker nog opnieuw doen, want heel vrijgevig was ik precies niet En ik wil uitraard nog meer leden een cadeautje bezorgen! wink

back to top
Qu
Overseer
Overseer
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
41
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 24-10-2014
LDs:

Quest schreef:
Het cadeautje moet verpakt zijn zodat de ontvanger het kan openmaken. Je mag zelf iets uitkiezen maar je mag ook een surprise cadeautje geven, wat inhoudt dat je zelf niet weet wat je geeft. Zorg in ieder geval wel dat je het verpakt.

Yup, je moet hem nog opnieuw doen voor die extra champagne, Amaryllis grin

nb: Yay! Je post iets zonder dat je internet hebt! Hoop je nog vaker te treffen. Goede reis in ieder geval smile smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.