|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
Geplaatst: Do 10 Dec, 2009 |
|
|
Aha, verpakking, daar had ik over gelezen! Zal nog eens mijn best moeten doen
En ja, we hebben hier op de vreemdste plaatsen internet, echt ongelooflijk
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Za 12 Dec, 2009 |
|
|
Nou, ik ben me weer vrijgevig geweest gisteravond hoor. *kuch* Een appel voor Wessel, een pakje voor Eric, en.. bijna iets voor Emily.
Zie trouwens wel een patroon dat ik alleen degene met een echte naam als username iets heb gegeven.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
23 |
LDs: ?
|
|
Geplaatst: Za 12 Dec, 2009 |
|
|
Gefeliciteerd met het halen van de quest! en bedankt voor het cadeautje.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Ma 28 Dec, 2009 |
|
|
Vannacht eindelijk de Quest behaald, met verpakking!!
Voor een keer was het een Quest die ook in het echte leven uitvoerbaar is, en die ervaring wou ik hier ook graag delen:
Het gevoel van geven (IRL)
Klik hier om de verborgen tekst te zien (kan spoilers bevatten)
Zoals jullie misschien al wisten, ben ik net terug van mijn reis door Zuid-Amerika. Van 11 tot 17 december hebben we een trektocht gemaakt naar Macchu Pichu, in Peru. We hebben niet de toeristische Inca Train gedaan maar een alternatieve route door het Andesgebergte. Daar hebben we samen met onze gids enkele locale families bezocht. Voor we vertrokken, kwamen we aan op een marktje. De gids raadde ons aan om voor 10 sol (2,50 euro) broden te kopen om uit te delen aan de kinderen die we onderweg tegen zouden komen. Daar kregen we 50 broden voor. Jan en ik hadden besloten om nog voor 50 sol extra fruit te kopen ook. De gids keek ons even aan alsof we gek waren. In totaal hadden we 75 broden, 2 zakken mandarijnen, 2 zakken peren, een zak avocado’s en een zak bananen mee maar zelfs dat bleek uiteindelijk nog maar weinig.
Van zodra we in ons busje sprongen, zagen we overal langs de baan kinderen verschijnen. Ze kwamen ons van kilometers ver tegemoet gelopen en staken allemaal bedelend hun handjes uit om iets te krijgen. Van de gids mochten we elk kind maar 1 stuk brood of 1 stuk fruit geven, anders zou alles te snel op zijn. De kinderen dragen geen schoenen maar sandalen, hun voetjes zien pekzwart en zijn volledig vereelt. “Schoenen uitdelen, zou dom zijn”, zegt de gids, “de mensen hier zouden dat nooit dragen, ze zijn het niet gewoon.”
De mensen die in het Andesgebergte wonen eten elke dag aardappelen, ’s morgens, ’s middags en ’s avonds. Het is het enige product dat ze hier kunnen verbouwen. We hebben op hoogtes van 4000m gezeten, waar er landbouwterrassen aangelegd zijn om aardappelen op te verbouwen. Ik was nogal duizelig van de hoogte en kon nauwelijks een stap verzetten zonder naar adem te snakken, en de mensen die daar leven, werken elke dag van 4u ’s morgens tot 5u ’s avonds op hun land. Om 4u trekken de kinderen er op uit om hun schapen te laten grazen. Rond 8u zijn ze terug thuis om naar school te gaan. De meeste kinderen gaan naar school tot hun 8 jaar, daarna werken ze mee met hun ouders op het veld.
Jan en ik hadden in de stad Cusco schriftjes en kleurpotloodjes gekocht. Het eerste meisje aan wie we zo’n schriftje gaven, slaakte een kreet van geluk en sprong een halve meter in de lucht, zo blij was ze. Ik herinner me dat ik vroeger teleurgesteld was omdat ik eens een gewone pop had gekregen voor Kerst in plaats van een barbiepop. Ik voelde me opeens zo schuldig om alles wat ik had dat ik ben beginnen huilen. Wij hebben alles wat we willen en zijn daar soms nog niet gelukkig mee, en zij hebben niks en zijn blij met het kleinste wat ze krijgen. We beseffen hier vaak niet hoe goed we het hebben. Ik ben heel blij dat ik dat nu wel besef en dankbaar dat ik voor het eerst in mijn leven echt iets heb gegeven, ook al is het niet veel.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2476 Lid sinds: 30-12-2007 Laatst gezien: 16-5-2013
LDs: 414
|
|
Geplaatst: Wo 30 Dec, 2009 |
|
|
nog 1 dagje!
Ik moet de Quest echt halen, ik moet en ik zal!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21
|
LDs: Quite some.
|
|
Geplaatst: Wo 30 Dec, 2009 |
|
|
Ahw, ben weer lucide geworden en heb weer een cadeau uitgezocht, maar was alweer wakker voordat ik het kon inpakken en geven. ):
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
|
|
Geplaatst: Do 31 Dec, 2009 |
|
|
Mij is het ook niet gelukt, ik kon deze ochtend niet meer in slaap vallen. Maar ik blijf proberen, of ik nu mijn vleugeltjes krijg of niet - want ik heb het Amaryllis beloofd!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
18
|
LDs: 63+3=66 LD's
|
|
Geplaatst: Vr 01 Jan, 2010 |
|
|
mij is het weer niet gelukt ik moet echt de quest halen want ik moet binnen 1 jaar mijn vleugeltjes hebben gehaald) (ik heb nog tot 9 februari 1 dag voor mijn verjaardag
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
QuOverseer
 |
 |
|
40
|
LDs:
|
|
|
|
ik zal later vandaag de officiele felicitaties en eventuele vleugels uitdelen, eerst de nieuwe Quest posten - stay tuned!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
QuOverseer
 |
 |
|
40
|
LDs:
|
|
|
|
Helaas heeft niemand zijn vleugels verdiend met deze Quest.
Wel zijn er extra onzichtbare vleugels verdiend! Gefeliciteerd, Myane !
Ook gefeliciteerd, Amaryllis! hmm wat zal ik je nu eens geven als beloning? Zoveel onzichtbare vleugeltjes al. Een badge met Quest addict erop? Nah... oh! ik weet het al! *Qu geeft Amaryllis koekjes met champagnesmaak
Deze Quest is nu officieel voorbij, dat betekent dat je er geen vleugels meer mee kunt verdienen. Je kunt hem nog wel altijd doen natuurlijk en je resultaten in dit topic posten
Veel plezier iedereen met de volgende Quest!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Za 02 Jan, 2010 |
|
|
mmmm! champagnekoekjes
volgend jaar behaal ik alle Quests
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
18
|
LDs: 63+3=66 LD's
|
|
Geplaatst: Zo 03 Jan, 2010 |
|
|
en het erge is ik geloof het nog ook
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
|
|
Geplaatst: Zo 03 Jan, 2010 |
|
|
En terecht! Hahaaaah ik ben ervan overtuigd dat het haar zal lukken ook!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
19 |