Droom Herinneringen
 |
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
23 |
LDs: ?
|
| Droom Herinneringen |
Geplaatst: Ma 22 Mrt, 2010 |
|
|
Wat ik toch wel een raar verschijnsel vind zijn herinneringen die gemaakt worden door een droom, maar niet echt zijn. Zo kan ik me bijvoorbeeld in een droom opeens herinneren dat ik iets gedaan of beleefd heb (in het dagelijks leven), wat helemaal nooit gebeurd is.
Sta ik bijvoorbeeld op een plek die ik niet ken, dan komt het weleens voor dat ik denk `he! hier ben ik toch nooit geweest?`. Dat zou dus een mooi moment zijn om lucide te worden. Maar wat er dan gebeurd is dat er ergens random in mijn geheugen een herinnering wordt geplant dat ik er wél ben geweest. Die zit dan heel schijnheilig tussen andere dagelijkse herinneringen die wel echt zijn.
Dit is deze maand ook al een aantal ik in een LD gebeurd. (daarom noem ik die FLD). Ik werd dus lucide, en om mijn lucide tijd wat te verhogen ging ik bedenken wat ik vlak voor het slapen gaan had gedaan, en waar mijn lichaam nu lag te slapen. Toen kwam dus de herinnering dat ik die dag ervoor mijn bed naar een andere hoek van de kamer had verplaatst en dat ik daar lag te slapen.
( ja, bullshit dus, ik heb mijn bed al een jaar niet verplaatst -_-) Verder was mijn denken/waarneming in de droom hartstikke helder. Maar die herinnering was niet te onderscheiden van de echte herinneringen.
Heeft iemand anders ook last van die soort sneaky acties van zijn onderbewustzijn??
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2477 Lid sinds: 30-12-2007 Laatst gezien: 24-5-2013
LDs: 414
|
|
|
|
Ja droomherinneringen, das zoiets raars!
Onlangs droomde ik van een dochtertje en mijn ouders vroegen zo van ''ja zeg, je weet toch wel wie de vader is he?'' en plots herinnerde ik me dat ik met iemand..nouja... uiteraard, de enige persoon - vandaar ik zeker was dat hij de vader was. En toen kwam ik wakker en dacht meteen van "Hey... dat is wel nooit gebeurd met hem!"
HAHA misschien was het een precog!
Sorry, ik kon zo niet meteen op een beter voorbeeld komen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Een van de eerste lucide dromen werd ook door zoiets getriggerd. Ik ontmoette iemand, en vaak weet ik droomkarakters hele geschiedenissen te geven. Ik weet ook vaak of ik ergens vaker ben geweest of niet, en in hoe verre ik de mensen al ken. Soms heb ik ook flashbacks in dromen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
18
|
LDs: 63+3=66 LD's
|
|
Geplaatst: Za 27 Mrt, 2010 |
|
|
ik heb ook wel eens flashbacks hoewel ik ook in dingen gezogen kan worden. (ik moest gisteren in de engelse les een boek gaan lezen (de dag van de nacht (goeie titel zelfs voor mijn onderbewustzijn))) en op een moment zat ik er helemaal in.
idd heb ik soms ook wel herinneringen die helemaal niet waar zijn
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21
|
LDs: Quite some.
|
|
Geplaatst: Zo 28 Mrt, 2010 |
|
|
Ik heb niet vaak herinneringen in een droom uit het 'echte' leven van wanneer ik wakker was die niet kloppen.
Soms heb ik wel het gevoel dat ik nog maar net in een bepaalde plek ben in een droom, maar ik weet de complete geschiedenis van de stad en dat soort dingen (en dat terwijl die hele stad niet bestaat).
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |
Tijden zijn in GMT + 2 uur