EN | NL | FR

Onze hersenen zijn tot meer in staat dan we denken..

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
Miss Und@ztood heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 13-4-2010
LDs:

Onze hersenen zijn tot meer in staat dan we denken..
BerichtGeplaatst: Di 13 Apr, 2010  Reageer met quote

Volgens mij zijn onze hersenen en wij tot veel meer in staat dan we denken. We kunnen meer doen dan we zelf geloven.
We denken dat dit "het is", en alles buiten "dit" ( wat we nu meemaken ) op aarde of wat een beetje "anders" lijkt te zijn, niet klopt en onwaar is.
Zo geloofde ik vroeger niet in LD's omdat het zo 'buitengewoon' was tot ik erin ging oefenen en er zelf meerdere kreeg. grin
Zo kunnen we denk ik veel meer met ons brein dan we zelf denken.

Zo geloof ikzelf in het 'doemdenken' Denk maar eens een hele dag dat morgen je ongeluksdag gaat zijn en er vanalles gaat mislukken. Wees maar zeker dat het zo gaat zijn ook! Terwijl als je denkt en echt geloofd dat alles super gaat gaan gaat dat ook zo zijn! ( In de meeste gevallen toch ) Super toch? smile
Ik heb altijd gelooft dat er meer is dan onze ogen kunnen zien en we tot veel meer in staat zijn dan we onszelf toelaten.
Als er morgen iemand zegt wakker geworden te zijn in een ander universum zou ik er niet verbaast van zijn. Haha
Niet dat ik erin geloof.. Alle het is te zeggen.. Je weet toch nooit? tounge1
Ik geloof niet dat dit alles het enige is wat er bestaat/is.

Wat is jullie mening hierover? Ik ben eens benieuwt. smile

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Dat doemdenken/positief denken ligt denk ik ietsje anders. Wanneer je inderdaad als doemdenker negatief een dag in gaat, verander je zogezegd de dag niet. Je trekt ook geen crappy, slechte dingen aan zoals Secret soms beweerde. Het enige verschil is dat je niet rationeel en neutraal waarneemt en alles dus al snel een grauwe gloed heeft.
Hetzelfde geldt voor het positieve denken. Met een blije instelling vind je een vogel op straat al snel schattiger, dan wanneer je hem ziet als een stom iets dat de straat volkakt. De vogel zal er altijd zijn.

Ik ben zelf antroposofisch, maar oefen eigenlijk ook met de leer van het boeddhisme. Het boeddhisme leert me eigenlijk beter te mediteren, beter neutraal te zijn, ik LD er beter door en het geeft mij vrede in het leven. Ik word de observeerder en niet de acteur van mijn leven.

Een ander universum, een andere dimensie, bijzondere dingen. Ik sluit bijna niets uit. Als je dieper leest en studeert op Rudolf Steiners lezingen (de oprichter van antroposofie) zul je zien dat er miljoenen soorten van 'leven' zijn. Wij mensen, maar ook veel andere dingen op verschillende niveaus.
Lees eens over Findhorn! Op een stuk zand met niets, in de kou, hebben een paar mensen de grootste en mooiste planten, vruchten en groenten ooit geteeld. Met wat? Liefde, kennis en natuurgeesten.
Klinkt dat niet prachtig? <3

We kunnen zeker zoveel meer dan onze hersenen ons laten denken. De mens heeft voor zichzelf een ultieme crap situatie en maatschappij gecreerd om dat juist weer te vercrappen [/ faalzin]. Alles draait zowat om geld, prestatie en status. Hierbij komt stress en vijandigheid kijken. Mensen richten zich meer op individueel geluk dan om het wereldse welzijn. Met zulke omstandigheden maakt de mens het zichzelf alleen maar moeilijker om echt uit te vinden wat de hersenen nu wel kunnen, en wat ze er nu eigenlijk mee moeten doen.

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
27
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Oja, onze hersenen zijn tot veel in staat ja, maar hier mag je naar mijn mening ook niet te ver in gaan.

Je spreekt over 'doemdenken' en het omgekeerde, dit komt omdat we niet alleen denken van 'vandaag gaat het een goeie / slechte dag zijn', maar omdat we er ook naar leven. We gaan handelen, bewust of onbewust, om die dag zo te maken. Hetzelfde met horoscopen: als je je horoscoop leest dan ga je de hele dag op zoek gaan naar dingen die wel zouden kunnen aantonen dat die horoscoop gelijk heeft en aangezien horoscopen zich baseren op feiten die iedereen wel tegenkomt, lijken die altijd gelijk te hebben. Het is een soort van 'wishful thinking', welja, dat is het eigenlijk.

Zoals ik al zei mag je hier niet te ver in gaan... Er is een groot verschil tussen imaginatie (wat we meemaken in dromen bijvoorbeeld) en de echte wereld. Hier gelden nog steeds de wetten van de fysica en heb jij geen absolute controle over wat anderen denken of doen. Teleportatie en andere werkelijkheden, evenals geesten en spoken zijn voor mij dingen die alleen in dromen, imaginatie en films voorkomen. Het is zeker wel fantastisch dat onze hersenen zo'n wereld kunnen emuleren, in dromen en gedachten dan bijvoorbeeld.

Ik denk ook dat de mens nog veel meer in zich heeft dan we denken. De kracht van de geest is enorm groot, psychologische pijn kan bijvoorbeeld veel erger zijn dan fysieke pijn, waanbeelde, dwanggedachten en dwanghandelingen zijn dingen die in de geest van de mens liggen en die heel wat moeilijker op te lossen zijn dan een gebroken been bijvoorbeeld. Aan de andere kant kan de geest ook een zalig gevoel opwekken, denk maar aan verliefd zijn! Dus ja, de geest & hersenen hebben nog veel meer mogelijkheden dan we van kunnen dromen smile

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

Eigenlijk zou ik hier heel veel zinnige commentaren willen neerplanten, maar het is me niet compleet duidelijk wat je bedoeld met 'onze hersenen zijn tot meer in staat'. Daarna ga je namelijk verder over andere universa, en 'meer dan de ogen kunnen zien', wat -volgens mij- niets met hersenen te maken heeft. Care to elaborate?

(Overigens een *amen* to Emily)

back to top
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
Miss Und@ztood heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 13-4-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 14 Apr, 2010  Reageer met quote

Myane schreef:
Eigenlijk zou ik hier heel veel zinnige commentaren willen neerplanten, maar het is me niet compleet duidelijk wat je bedoeld met 'onze hersenen zijn tot meer in staat'.

Dat we veel slimmer zijn dan we denken, dan dat we onszelf toelaten. We zijn zo "bekrompen" in wat we denken en doen gewoon door de maatschappij.
We zouden veel meer "kunnen" dan we beseffen. Zoals LD's besturen en OOBE's oproepen, zoals sommige mensen (wij) nu doorkrijgen dat we dat kunnen.
Zo'n dingen. wink5

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 14 Apr, 2010  Reageer met quote

Daar zit wat in, je kunt jezelf altijd verder ontwikkelen en ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die de absolute top van hun kunnen hebben bereikt, maar.. je zult er altijd iets voor moeten inleveren. Je hebt maar een beperkte tijd op deze aarde, en om je met dat soort dingen bezig te houden kost nou eenmaal ook tijd. LDs en OOBEs oproepen is niet iets wat iedereen van zelf altijd doet. Het kost tijd -bij sommigen meer, bij sommigen minder- om dat te leren, en dan kan je nou eenmaal die tijd niet aan iets anders besteden wat je ˇˇk ontwikkeld. Je kunt thuis zitten studeren, en dan ontwikkel je andere vaardigheden verder dan wanneer je uitgaat en je sociale skills op de proef zet (bij wijze van spreken).

Er zijn meer mogelijkheden dan wij ons van bewust zijn omdat we er verder niet bij stil staan. We worden in bepaalde patronen geduwd, je moet namelijk voor school dat en dat weten, dan moet je werken, dan is dat belangrijk. Als je een maatschappij had gehad die veel waarde aan dromen hechtte, zouden er veel meer mensen zijn die LD's ervaren, maar tegelijkertijd zou iets anders dan minder normaal worden gevonden.

Dus 'onze hersenen zijn tot meer in staat dan we zelf denken' is in zekere zin waar, maar we kunnen ons niet onbeperkt met van alles bezig houden. We zouden meer kunnen dan we van bewust zijn, maar daarom moet je gewoon even iets verder kijken. Meer bereidt zijn het 'aparte' te onderzoeken. Nog niet overal is kennis van, en het kost aanzienlijk meer tijd om iets aan te leren als je alles zelf uit moet zoeken (LD's bijvoorbeeld).

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Do 15 Apr, 2010  Reageer met quote

het probleem is gewoon dat de halve wereld te bekrompen is om te leren wat iedereen kan en doet.

ik geloof dat we een vooreel hebben in deze maatschappij met alleen al het dromen. ik leer mezelf een hoop technieken aan die het leren bevorderen en zo. ik geloof gewoon dat maar heel weinig mensen van dat soort technieken afweten (bij mij op school noemen ze dat de zesjescultuur een zes is goed genoeg veel meer hoeft het niet te zijn) dat is gewoon deze hele maatschappij. Er zitten mensen in mijn klas die niet eens de zelfbeheersing hebben om 1 dag geen ijsje te kopen. dat is dus heel heel heel erg triest. mensen moeten gewoon zo veel mogelijk leren zo lang dat nog kan. net als ik nu. net zoals alle mensen hier die de moeite nemen iets te leren wat ze niet hoeven te leren.

ja ik denk dat het brein tot veel meer in staat is dan dat we denken. er is aangetoont dat je je vanjongleren slimmer word in de zin dat je meer connecties hebt tussen je linker en je rechter hersenhelft gebruikt dat maakt je gewoon snellen. dat kan onze breidn nog doen.

ook geloof ik dat mensen dingen als denkbeeldige vrienden echt kunnen zien puur omdat we niet kunnen aatonen van niet en wat voor reden hebben die mensen om te liegen?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Quote:
Lees eens over Findhorn! Op een stuk zand met niets, in de kou, hebben een paar mensen de grootste en mooiste planten, vruchten en groenten ooit geteeld. Met wat? Liefde, kennis en natuurgeesten.

Ga ik zeker eens opzoeken! eek2
Ik geloof ook dat onze geest, of onze manier van denken, veel kracht heeft..in sommige gevallen magisch (is dat het juiste woord?) maar ik zou hier echt moeten over nadenken om mijn mening daar uitgebreid over te geven. read Dat is niet iets dat ik zo in 123 kan neerpennen, LOL.
Het is volgens mij wel perfect mogelijk om meer van je hersenen te gebruiken dan die kleine 5 procent (of hoeveel was het?) maar dat dit veel energie en moeite zal kosten... het is immers zo dat je lichaam bij een te hoge hersenactiviteit gaat reageren om zichzelf te beschermen. Onder vorm van epileptie, migraine etc. Zowel mijn broertje en ik hebben dit en ik kan me niet voorstellen hoe ik in 123 kan ''werken'' met een hogere hersenactiviteit zonder dat mijn lichaam zichzelf gaat uitschakelen (migraine)... het lichaam is immers zoiets niet gewend. Maar het is volgens mij wel mogelijk... de vraag is alleen: hoe?

Los daarvan, wat de geest bijvoorbeeld wel goed kan: ziektes aanmaken. Ik meen ergens gelezen te hebben dat 80 procent van de ziektes ontstaan in het hoofd, zoniet - de ziekte erger maken. Dat is toch een ongelooflijk getal? eek2

Interessante topic moet ik zeggen! ^^

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
29
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

Dat mensen tot meer in staat zijn dan ze denken klopt over het algemeen wel. Ik ben het met Myane eens dat we daar wel wat voor moeten doen. Oefening baart kunst, als je blijft oefenen zal je je grenzen blijven verleggen, en steeds beter worden. Uiteindelijk zal je iets bereiken wat in eerste instantie onmogelijk leek.

Dat we maar een klein percentage van onze hersenen gebruiken is trouwens niet correct. Wat wel apart is, is dat als een klein stukje in onze hersenen afsterft dan kunnen andere zenuwen de taak van dat afgestorven stukje grotendeels over nemen.

back to top
Thereemer
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 25-11-2010
LDs: 3

Myane schreef:
het is me niet compleet duidelijk wat je bedoeld met 'onze hersenen zijn tot meer in staat'. Daarna ga je namelijk verder over andere universa, en 'meer dan de ogen kunnen zien', wat -volgens mij- niets met hersenen te maken heeft. Care to elaborate?

Dat heeft zeker met onze hersenen te maken. In deze dimensie zit je geest vast aan je lichaam. Je hele lichaam is terug te koppelen naar die grijze massa in je hoofd. In feite zijn je hersenen een decoder, we krijgen prikkels van zintuigen en deze prikkels worden omgezet in zicht, gevoel gehoor smaak etc. We hebben als het ware afspraken gemaakt hoe we met prikkels omgaan, we noemen dat eigenlijk evolutie, prikkels begrijpen en gebruiken.

Als je naar de pure essentie van materie kijkt bestaat het voor het grootste deel uit... niets. Atomen zijn de bouwstenen van alle materie op aarde, inclusief onszelf en ze bestaan voor meer dan 80% uit lege lucht. Onze afspraken hebben waarde gegeven aan deze atomen. Je hebt als baby zijnde geen keus, je gaat de wereld leren waar je ouders in leven, ik denk dat baby's idioot veel potentie hebben tot de vreemdste dingen, zou graag een blik baby's opentrekken om ermee te expirimenteren, maarjaaa kun je niet maken ^^ .

Goed, om nog ff terug te komen op kwantumfysica, het is totaal onvoorspelbaar en werkt met vreemde wetten, en soms zonder wetten. Het is onze waarneming die nog niet eerder waargenomen materie definieert, beetje lastig verhaal en moeilijk te geloven maar het is wetenschappelijk bewezen. Iets heeft potentie om alles te zijn tot iemand het definieert. Wij hebben ondertussen een groot deel van onze realiteit gedefinieerd en onze maatschappij erop gebouwd. Wijk je hiervan af? Dan ben je natuurlijk niet goed bij je hoofd.
Feit blijft wel dat als wij al die prikkels anders zouden interpreteren, met zn allen, we in elke wereld zouden kunnen leven die denkbaar is, net als in een droom. Je hersenen vertellen je wat je voelt, wat je ziet en wie je bent. Om tegen ons hedendaagse denken in te gaan ga je tegen miljoenen jaren evolutie in, ik denk dat je met een LD of OBE al een heel end bent maar ik denk ook dat het pas een heel klein begin is, een onderdeel van de puzzel. Ik geloof in oneindigheid en in oneindigheid is alles mogelijk.

Wisdom consists in knowing how little we know

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 16 Apr, 2010  Reageer met quote

Kwantummechanica is niet bewezen.

Kwantummechanica bestaat uit een aantal postulaten (aannames) en als je op basis daarvan gaat rekenen komen opeens een heleboel waarnemening overeen met je wat voorspelt. Maar bedenk wel, het zijn postulaten! Het is een model.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 19 Apr, 2010  Reageer met quote

Ik geloof ook dat je tot heel veel in staat bent en tot op zekere hoogte de realiteit naar je hand kunt zetten. Volgens mij is de realiteit lang niet zo rechtlijnig als de meeste mensen denken. Ik denk dat je met de juiste instelling in ieder geval heel veel kunt bereiken smile

back to top
Ms.Now
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 8-6-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 11 Mei, 2010  Reageer met quote

ik geloof sowieso wel dat je hersenen veel meer kunnen dan je denkt. je gebruikt je hersenen alleen om (na) te denken, maar ik denk dat de mens veel meer kan ermee.

ik geloof ook wel dat je bepaalde situaties aantrekt door aan iets te denken. Dat heb ik tenminste.
en mijn broertje heeft me gister een filmpje laten zien op youtube, dat de amerikaanse overheid kinderen vanaf 6 jaar hebben getraind tot zogenaamde supersoldiers. die kinderen konden ook bepaalde dingen met hun hersenen zoals telikinese enzo. (soort van net als de film the bourne identity ofzo)
he't is echt raar en eng dat dat gewoon kan.
http://www.youtube.com/watch?v=MIUgThru7JY

back to top
Ms.Now
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 8-6-2010
LDs:

het is trouwens wel een erg lang filmpje, maar het is echt interessant ^^

back to top
24
Laatst gezien: 3-4-2012
LDs: 12 :)

Ik heb niet het hele topic gelezen dus ik weet niet of dit al is gezegd maar ik denk dat de mens misschien meer kan met zijn hersenen maar ik denk dat we daar nog lang over gaan doen. Misschien heeft het iets te maken met de revolutie. Sommige mensen denken dat de mens van nu het toppunt van de evolutie is en dat de mens niet meer verder kan evolueren. Ik denk dat niet. Ik denk dat wij meer met onze hersenen zouden k˙nnen doen, maar ik denk dat we nog niet weten hoe. Ik denk dat als we verder gaan met evolueren (als dat een woord is) we steeds beter snappen/leren omgaan met onze hersenen.
Aan de andere kant: het zou ook kunnen dat de mens nu zijn eigen graf graaft en zijn eigen ondergang juist nu in de hand heeft. De mens is zo ego´stisch... We denken dat wij het meeste zijn dus kunnen wij wel alle boompjes omhakken "want wij hebben dat toch nodig!" Ik vind dat arrogant. De mens denkt dat wij het hoogste zijn. Maar misschien is dat niet zo. Als we hier te ver mee doorgaan, zou het dan niet kunnen dat de mens uitsterft doordat wij zelf het milieu zo ver vervuilen dat we er niet meer in kunnen leven. Zouden wij dan opnieuw komen en evolueren, evolueren wij dan verder dan waar we nu zijn gebleven?

Om even terug te komen op het onderwerp. Ja, ik denk dat de mens meer kan doen met zijn hersenen. Ik denk dat alles (filosofie, kwantumfysica enz. het begin van de wereld, telekinese, geesten zien) te maken heeft met dat we meer kunnen met onze hersenen. In mijn familie zijn er veel mensen die ervaring hebben met geesten zien enz. Ik heb een oma die ik nooit gekend heb, die daar erg veel mee bezig was en ook veel voorspellende dromen had (1 is zooooo mooi). IK denk dat dat wel degelijk iets te maken heeft met dat onze hersenen meer kunnen. Als we zouden weten wat hersenen allemaal kunnen, als we zouden leren ermee om te gaan, als we alles eruit zouden kunnen halen wat erin zit, zouden we een stuk meer van de wereld begrijpen denk ik.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: