Droom over allemaal gezwellen op mijn arm.
 |
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
30 |
LDs:
|
| Droom over allemaal gezwellen op mijn arm. |
Geplaatst: Do 05 Aug, 2010 |
|
|
Hallo allemaal,
Ben zelf nog een beginnend lucide dromer, tot nu toe maar 1x gelukt en toen was ik gelijk wakker door enthousiasme
De droom of misschien wel nachtmerrie die ik had was best bizar en helaas kan ik maar weinig erover vertellen, dan komt hier het begin:
Zag in de droom mijn eigen arm met allemaal blaasjes en gezwellen erop en dat werd allemaal steeds groter, en ineens begon het allemaal weer in te slinken.
Volgens mijn logische beredenering was me arm weer normaal, maar ineens zag me arm eruit als het gebroken was. (Denk dat ik even wegkeek)
Een belangrijk punt was denk ik wel dat ik me er bewust van was dat ik er geen pijn aan had, wie weet een stapje verder naar luciditeit.
Wat ik ook nog wil vertellen is wat er in de echte wereld is gebeurd de avond ervoor, want dat was nogal hectisch:
De ochtend voor bovenstaande droom had ik een voormalige vriendin een normale e-mail gestuurd wanneer ze eens het geleende geld aan mij ging terug storten, er waren immers al 5 jaar verstreken en wist van te voren al dat ik het geld niet snel terug zou krijgen vanwege haar persoonlijke situatie.
Heb van haar dus een reactie gekregen wat erg flauw was en ze loog er ook over dat alles al wat terug betaald wat dus echt niet zo is.
Ben toen ontzettend boos en teleurgesteld geworden en heb haar een reactie geschreven waarin ik precies heb beschreven hoe ik over haar dacht en denk dat ik de aardig de kern heb geraakt.
Het waren geen leuke woorden van mij ondanks dat ik niet heb gescholden of zo, maar het was wel d'r verdiende loon en daarmee weet ze nu ook waarom ik van het ene op het andere moment niet meer met d'r ben omgegaan.
Heb eigenlijk me instinct gevolgd (zo'n 5 jaar terug) omdat ik inzicht erin kreeg dat ik werd geleefd en dat volgens haar sommige mensen niet goed voor me waren zodat ze zelf als enige overbleef waar ik nog heen kon, die tijd is nu al hele poos voorbij en heb er geen seconde spijt van, laat me niet meer manipuleren.
Oeps.. wordt bijna weer boos..
Maar ik ben benieuwd of die nachtmerrie misschien wel te maken had met het gene dat is voorgevallen.
Alvast bedankt voor de reacties die misschien nog komen.
Groetjes,
Micha.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
LDs: 414
|
|
Geplaatst: Do 05 Aug, 2010 |
|
|
Dag Micha,
De beste die de droom kan verklaren is de dromer zelf. Associeer je de ziekte op je arm met de verzieking van jullie vriendschap? Dan zou het inderdaad best kunnen dat de droom met deze situatie te maken had...
Het moeilijke is dat iedereen een ziekte (en dan nog specifieker) anders symbolisch opvat in hun droomwerk... bij mij bijvoorbeeld, kan dit zowel als waarschuwing zijn rond mijn gezondheid tot zelfs de psychische symboliek wat op dat moment bij me omgaat. Maar het kan evengoed zijn dat je iets over blaasjes recent op tv zag, in een boek, van een vriend hebt horen vertellen etc...
Ik kan bijvoorbeeld ook over blaasjes dromen omdat mijn passie kruidengeneeskunde is en ik regelmatig voor vrienden dat soort zalfjes moet maken.
Kortom: het kan voor iedereen wat anders betekenen, enkel jijzelf zal daar het beste antwoord kunnen op geven.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |
Tijden zijn in GMT + 2 uur