EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Tijdens een LD,iemand vertellen dat je aan het dromen bent

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
whooloomooloo
Nieuw lid
Nieuw lid
20
Laatst gezien: 8-2-2011
LDs: 10+

Tijdens een LD,iemand vertellen dat je aan het dromen bent
BerichtGeplaatst: Di 08 Feb, 2011  Reageer met quote

Ongeveer een week geleden had ik een LD, ik gebruikte al mijn creativiteit ik werd een soort koning van die droom wereld. Er is ook erg veel concentratie nodig om je droom goed te kunnen sturen. Het blijft me ook steeds weer verbazen hoe scherp het beeld is van alles dat je ziet tijdens deze dromen.
Maar op een geven moment wou ik een vriend van me, bekend uit de realiteit, vertellen dat ik aan het dromen was. Uit angst dat alles in elkaar zou storten en ik erg veel moeite zou krijgen met wakker worden had ik dit plan toch maar niet doorgezet.
Toch ben ik erg benieuwd wat er gebeurd zou zijn wanneer ik tegen hem had gezegd dat alles een droom is. Heeft iemand dit/zoiets meegemaakt?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

back to top
Tron
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 27-9-2011
LDs: > 20 LD's

Hoi,
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd tounge1 want ik had zoiets pas ook.
Ik begon te praten met een droomfiguur en toen vroeg hij wie ik dan was.
Toen vertelde ik dat dit een droom was en dat alles een projectie van mijn onderbewustzijn is. Ik kreeg het gevoel dat dit eigenlijk 'verboden' ofzo was ..,
en toen stortte mijn droom in door een soort sneeuwstorm :O
Maar zou dat nou komen omdat ik het ergens al verwachtte of..?
Er zijn trouwens wel veel verhalen van mensen die het zeiden tegen vriendelijke droom karakters en die dan gewoon gezellig mee gingen vliegen smile

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 20-5-2013
LDs:

Het ligt eraan wat je ervan verwacht (bewust of onbewust)
In jouw geval zal de droom misschien inderdaad in elkaar storten, maar je kan volgens mij best nog wakker worden.
Ik heb verhalen gelezen van mensen waarbij de droomkarakters er niks van geloven en andere waarbij ze gewoon mee gingen doen. Zelf heb ik dat laatste ervaren. Tot nu toe alleen als mijn vriend in mijn droom voorkomt (anders heb ik toch geen zin om een DC dat te vertellen).

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21
Laatst gezien: 23-4-2013
LDs: 2

Goh ... Mijn mening is:
Nee, elke droom speelt zich af binnen jouw onderbewuste. Al de personen die jij in je droom tegen komt worden gecreëerd door je eigen onderbewuste en blijven daar deel van. Niets zal interfereren met de geest of het onderbewuste van andere, slapende, personen, zelfs al heeft je onderbewuste iemand gecreëerd die honderd procent op iemand anders en zich ook volledig als die persoon gedraagt.

Maar er zijn anderen die erover denken dat je dromen kan 'delen' met anderen, en dan zou het mogelijk zijn... Al vind ik het delen van dromen totaal onrealistisch.
Denk hier maar eens over na:
Stel dat iedereen gedeeld droomt. Dan heb je een soort gemeenschappelijk onderbewustzijn van alle slapende personen.
Stel persoon A die droomt dat hij met persoon B in een kamer zit, in Australië.
Stel persoon C die droomt over persoon B (de persoon waarover persoon A ook droomt dus) waarbij B en C gezelllig in een weide in Nederland liggen te knuffelen.
Dan heb je dus de persoon B die op hetzelfde moment op 2 verschillende plaatsen is en twee verschillende acties uit voert.
Dit vorige levert een probleem op, niet?
Vergelijk het nu met de werkelijkheid:
Ik heb nog maar zeer weinig dromen gehad waar ik niet in contact kwam met mensen. In de bijna al mijn dromen zijn er zelfs meerdere mensen aanwezig. Maar als de personen ook echte personen in waking life zouden zijn, zouden die dus allemaal aan die droom moeten mee doen, maar dit is niet het geval. Ze dromen namelijk over zichzelf in een andere situatie met andere mensen. Mensen kunnen zoals je weet ook niet 'gedeeld' worden, dus het voorgaande is onmogelijk.
Conclusie: Iedereen is en blijft in z'n eigen droomwereld en die bepaalde droomwereld blijft bestaan binnen één persoon en wordt niet gedeeld met andere slapende mensen.

back to top
Tron
LD4all lid
LD4all lid

Silox, helemaal waar wat je zegt maar volgens mij ging het daar helemaal niet over tounge2

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21

Oh, dat kan best ^^ Ik las de vraag "Toch ben ik erg benieuwd wat er gebeurd zou zijn wanneer ik tegen hem had gezegd dat alles een droom is. Heeft iemand dit/zoiets meegemaakt?" als "Zou hij dan ook lucide geworden zijn (actief dan, zoals hij zelf, als IRL persoon lucide zou zijn), en samen met mij dromen?"

back to top
Tron
LD4all lid
LD4all lid

Haha nee dat zou best raar zijn.
Vind ik apart als mensen zeggen van ja dan weet die ander het ook tounge2 het speelt zich toch in je hoofd af. het lijkt echt maar het zijn maar prikkels x)
kleinvraagje waarom verwijs jij in je voetnoot naar het grote-ik-ben-nieuw-hier:P

Laatst aangepast door Tron op Di 08 Feb, 2011, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Manthor
Nieuw lid
Nieuw lid
17
Laatst gezien: 29-3-2011
LDs: 1

@ Silox
Wat je zegt klinkt volkomen logisch, maar het is niet omdat iets niet de regel is, dat het niet kan voorkomen, toch?
Zo kan ik me best voorstellen dat als twee mensen elkaar door en door kennen, en een zeer innige band hebben, dat zij een gedeelde droom kunnen hebben.
Natuurlijk geloof je daarmee ook indirect dat de ziel, je geest, je onderbewuste of hoe je het ook wil noemen, niet zomaar chemische processen in de hersenen zijn, maar ook werkelijk "geestelijk onafhankelijk" zijn, als ik het zo mag noemen.
Verbeter mij als ik fout ben...

back to top
Manthor
Nieuw lid
Nieuw lid
17

Oei, en nu heeft Tron juist gereageerd dat wat ik als logisch aanvoel, absurd is... Waarom zou het niet logisch zijn dat je een onafhankelijke geest hebt buiten je hersenen?

back to top
Tron
LD4all lid
LD4all lid

Hmm, sorry, dat was iets te kru of hoe je dat ook schrijft tounge2 ik zal het aanpassen =]
Er zijn veel expirimenten mee gedaan en uitgebleken is dat het geen effect heeft op de persoon die je tegenkomt. sommige figuren uit je droom bestaan zelfs niet eens in het echt, daar het projecties van je onderbewustzijn zijn smile
Wat silox uitlegd hierboven is ook logisch, of niet soms smile hoe wou je dat dan verklaren:P
ik geloof wel dat een mens een geest heeft trouwens [a]

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21

Manthor schreef:
@ Silox
Wat je zegt klinkt volkomen logisch, maar het is niet omdat iets niet de regel is, dat het niet kan voorkomen, toch?
Zo kan ik me best voorstellen dat als twee mensen elkaar door en door kennen, en een zeer innige band hebben, dat zij een gedeelde droom kunnen hebben.
Natuurlijk geloof je daarmee ook indirect dat de ziel, je geest, je onderbewuste of hoe je het ook wil noemen, niet zomaar chemische processen in de hersenen zijn, maar ook werkelijk "geestelijk onafhankelijk" zijn, als ik het zo mag noemen.
Verbeter mij als ik fout ben...

Dat kan ik moeilijk geloven, maar als jij er zo over denkt is dat prima voor mij.

@Tron: geen idee, dat hoorde vroeger naar m'n DJ te verwijzen, maar blijkbaar is dat verplaatst ofzo oO

back to top
Manthor
Nieuw lid
Nieuw lid
17

Np wink5
Ik zeg ook niet dat ik het niet met Silox eens ben, ik ben helemaal akkoord dat DC's normaal gezien pojecties van je onderbewuste zijn. Ik zeg gewoon dat dat niet perse uitsluit dat gedeelde dromen wel degelijk mogelijk kunnen zijn, bij zoals ik daarnet al zei bv. mensen met een diepgaande relatie misschien op geestelijk niveau, in dromen dus, contact kunnen hebben...

back to top
Tron
LD4all lid
LD4all lid

aha =]
gelukkig zijn we nu ook helemaal niet offtopic bezigxD
@silox, ik ga jouw dromen lezen tounge1

back to top
vandu_
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-9-2011

BerichtGeplaatst: Do 07 Apr, 2011  Reageer met quote

heb ooit eens in mijn lucide droom tegen mijn vader gezegt dat ik droomde wink5

back to top
VampieraNL
LD4all lid
LD4all lid
38
Laatst gezien: 12-12-2012
LDs: ± 1 per week

BerichtGeplaatst: Za 16 Apr, 2011  Reageer met quote

Zie dit topic nu pas...
Ik heb het een paar keer enthousiast uitgeroepen hoor tegen mijn droomkarakters. Hey! Ik droom! Zelf een keer tegen gasten die me hadden ontvoerd. Tegen hun zei ik ook iets als... haha stelletje f*ckers, jullie kunnen me niks maken!!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.