EN | NL | FR

Waarom zijn aspecten in dromen gelijk voor iedereen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Marissa
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 25-7-2014
LDs:

Waarom zijn aspecten in dromen gelijk voor iedereen?
BerichtGeplaatst: Di 01 Nov, 2011  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Weet iemand waarom er bepaalde aspecten in een droom voor iedereen gelijk zijn? Bijvoorbeeld: Waarom werken klokken nooit zoals ze horen in een droom? Waarom klopt je tijdsbesef niet in een droom? Waarom kun je vaak niet lezen in een droom / verspringen letters en cijfers vaak? Waarom kun je je vaak maar op 1 ding focussen in een droom? Waarom zien je handen er gek uit in een droom? Waarom werken lichtknopjes niet in een droom? Waarom zijn er meerdere mensen die merken dat iemand slaan in een droom niet lukt? Waarom ziet de lucht er vaak anders uit?

Een droom vormt zich toch volledig naar je eigen fantasie, om even een voorbeeld van het forum te halen: Als je denkt dat het koud zal zijn op de maan, zul je wanneer je droomt dat je op de maan bent het zeker koud gaan krijgen. Waarom zijn bepaalde aspecten in dromen dan voor iedereen gelijk? En kun je dit ook veranderen wanneer je een LD hebt? Als je gelooft dat de lichtknopjes wél werken bijvoorbeeld?

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 02 Nov, 2011  Reageer met quote

Ik denk dat sommige dingen te veel detail zijn voor de hersenen om dat zelf te creeëren? Ik weet het niet. Tenminste, dat kan ik bij lezen zo voorstellen en focussen op 1 ding.
Van de knopjes vind ik wel raar, maar het zal ook wel te maken hebben met je hersenen. tounge2
Trouwens, sommige dingen hoeven niet voor iedereen zo te gelden. Mijn handen zien er wel vaak normaal uit bijvoorbeeld en de lucht ook. En iemand slaan zou ook nog kunnen denk ik.
Misschien, als je oefent in een LD wel een lichtknop kan gebruiken...

back to top
BeRightBack
(Brb123)
LD4all lid
39
Laatst gezien: 5-6-2012
LDs: 73

BerichtGeplaatst: Zo 06 Nov, 2011  Reageer met quote

Ik heb me die vraag ook wel vaker gesteld. Zoals zwaartekracht, die lijkt om 1 of andere reden vaak veel zwakker te zijn dan normaal. Sommige dingen als schrift, je handen of je spiegelbeeld zijn dan misschien te complex om er een goede gelijkenis van te creeren, maar je toch ze zeggen dat na miljarden jaren evolutie met een constante zwaartekracht, dat die 9,81 m/s2 toch wel in je hersenen ingeprent zou moeten zitten of anders wel na jaren zelf die constante te hebben ervaren.

back to top
Plackman
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 9-11-2011
LDs: 2 tot nu toe.

BerichtGeplaatst: Wo 09 Nov, 2011  Reageer met quote

In het voorbeeld wat je zojuist noemde, heb je het over klokken die niet werken. Hoe ze 'niet werken' is bij iedereen wel anders. Sommigen doen gewoon niets, anderen draaien erg snel rond, en sommigen iets trager... Er zijn veel verschillende vormen van 'niet werkende klokken', maar over het algemeen doen ze het niet. Dat is wat er mee bedoeld wordt. wink5

Tevens is het inderdaad zo dat lichtknopjes niet werken, zolang je je niet focust op de daadwerkelijke verandering van helderheid in de ruimte waar je je begeeft. Wanneer je daadwerkelijk gelooft dat het een stuk donkerder of lichter zal worden, zullen de lichtknopjes die functie vast en zeker uitvoeren.

Het niet kunnen lezen komt voort uit het feit dat je hersenen tijdens dromen niet geheel naar wens werken en daarom niet alle complexe functies die ze overdag moeten doen uit kunnen voeren. Behalve wanneer je gelooft dat een bepaalde tekst in een boek staat, zul je die tekst daadwerkelijk in je hoofd ontvangen. Maar lezen zal niet of amper gaan.

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 09 Nov, 2011  Reageer met quote

Om twee redenen. Ten eerste leven we op dezelfde wereld. Als je je handen in het vuur steekt dan verbranden je handen, als je op de maan bent dan is het daar verschrikkelijk koud. Dit verwachtingspatroon nemen we ook mee naar onze dromen.

Ten tweede omdat de hersenen van mensen ongeveer op dezelfde manier werken. Er zijn bepaalde dingen die voor iedereen hetzelfde zijn. Bijvoorbeeld dat je letters in een droom niet kan lezen, komt door de werking van onze hersenen.

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
34
Laatst gezien: 17-1-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 15 Feb, 2012  Reageer met quote

Ik heb het met dat slaan toch een probleem.
Het lijkt net altijd alsof ik tegen de hulk lig te vechten en mijn slagen niets uithalen.
Echt teleurstellend als je weet dat je gebouwen kunt verplaatsen door er tegen te duwen. strange strange strange
Dromen is trouwens een herschikking van informatie.
iedereen krijgt dagelijks wel ongeveer dezelfde informatie binnen ,dus er zijn dan vanzelfsprekend bepaalde aspecten die we dan gezammelijk ook ondervinden.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: