EN | NL | FR

Ld4all Quest 49: Het gevoel van Geven

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Ld4all Quest 49: Het gevoel van Geven
BerichtGeplaatst: Do 01 Dec, 2011  Reageer met quote

LD4all Quest 49: December : Het Gevoel van Geven
Auteur: pasQuale Vertaling: ~Sandra~

Deze Quest is verlengd tot Januari 2012. Je kunt er dus nog steeds je vleugels mee verdienen smile Succes!

Elke maand, op LD4all :ld4all: hebben we een nieuwe Quest om je LD's op een leuke manier te verkennen.

klik hier voor een lijst met alle LD4all Quests
Klik hier om zelf een Quest voor te stellen

Het Gevoel van Geven II
"Sinterklaas kapoentje
Gooi wat in mijn schoentje
Gooi wat in mijn laarsje
Danku Sinterklaasje!"

Leuk lucide dromen
laat het cadeau maar komen
laat het cadeau maar geven
in een lucide leven

Het is weer het einde van het jaar en dus staat onze samenleving vol met tradities omtrent kerst en sinterklaas, maar ook LD4all heeft zijn eigen traditie. Jaren terug is voor het eerst deze traditie op de Nederlandse LD4all gestart en daarmee ook het begin van de Nederlandse Questen.
In December komen Sinterklaas en de kerstman langs, en bij deze feestdagen hoort natuurlijk het gevoel om iets te geven en te krijgen. Daarom geef je tijdens deze Quest een andere dromer een cadeautje. Je kunt proberen een gedeelde droom te krijgen, maar je kunt ook een cadeautje geven aan iemand die je leuk vind in het wakende leven of aan een droomkarakter. De bedoeling is dat je het gevoel van geven ervaart.

Een leuk onderdeel van deze Quest is dat je een paar vormt met iemand en je dan cadeautjes uitwisselt. Het leuke hieraan is dat je ook een cadeautje krijgt en je dus kunt zoeken wat de ander voor je heeft achtergelaten. Een cadeautje krijgen is niet persé nodig voor het voltooien van de Quest, maar het is een leuke bonus optie.

Om deze Quest te voltooien en je vleugels te verdienen

• Wordt lucide ( )
  • Geef een cadeautje aan je maatje of aan iemand anders
  • Optioneel: krijg een cadeautje van je maatje
  • Post je droom in dit topic. (Een link naar je DD is toegestaan maar je moet in dit topic vermelden dat je geslaagd bent.)

Wees alsjeblieft duidelijk of je het gevoel hebt dat je de Quest gehaald hebt. Je kunt het ook nog eens proberen. pasQuale geeft de vleugels alleen als je zelf het gevoel hebt dat je geslaagd bent. De vleugels zijn een beloning voor jezelf.

pasQuale zal iedereen die zijn vleugels verdiend heeft zijn vleugels geven aan het einde van de Quest. Wees dus alsjeblieft geduldig.

Bonus optie: (en het leukste grin)
Kies een maatje met wie je deze Quest wil doen. Dit kun je doen via PM of door in dit topic te schrijven dat je iemand zoekt. Iemand anders kan hier dan weer op reageren, maar zorg in ieder geval dat je laat weten dat je het samen doet in dit topic.

Vervolgens is het de bedoeling dat je een cadeautje geeft aan je maatje EN een cadeautje van je maatje krijgt. Dit kan je in één lucide droom doen, maar je kunt er ook meerdere voor gebruiken. Je kan bijvoorbeeld het cadeautje in een LD geven, en in een andere ontvang je het cadeautje dat je maatje voor je heeft achtergelaten.

Het is ook mogelijk dat je het cadeautje van je maatje in een ND krijgt, maar het geven van het cadeautje moet in een Lucide Droom gebeuren. (Het is immers een LUCIDE Droom Quest wink )

Het cadeautje moet verpakt zijn zodat de ontvanger het kan openmaken. Je mag zelf iets uitkiezen maar je mag ook een surprise cadeautje geven, wat inhoudt dat je zelf niet weet wat je geeft. Zorg in ieder geval wel dat je het verpakt.

Cadeau shoppen in de Droomwereld:
  • Graai in je (broek)zak en weet dat het cadeautje erin zit.
  • Ga een winkel binnen en neem iets dat je leuk vind en verpak het.
  • Laat een cadeautje verschijnen voor je. Roep bijvoorbeeld: “Laat het perfecte cadeautje voor [naam] verschijnen”
  • Verwacht dat het cadeautje er is als je je omdraait

Je maatje vinden:
Je moet het persoonlijk geven, dus niet door een bezorger of de post of iets dergelijks.
  • Ga een lift naar binnen en druk op het knopje met de naam van je maatje
  • Ga voor een deur staan en weet dat je maatje erachter zit. Open dan de deur en je maatje is er.
  • Roep je maatje en weet dat hij voor je verschijnt.
  • Vraag iemand in je droom om je naar je maatje te brengen.
  • Spreek een plaats af en zorg dat je er heen gaat. Je kunt een van de bovenstaande manieren gebruiken of een ander om dan op die plek te komen.

Voorbereidingen/Incubatie
Voor je naar bed gaat of terwijl je je LD techniek aan het doen bent: (WILD/WBTB/MIDL, etc):
  • Zing een Lucide Liedje voor het slapen gaan (ipv een Sinterklaasliedje bij je schoen)
  • Breng je gedachte naar de Quest
  • Besluit wat je wilt doen om je cadeautje te vinden, wat je wil geven, hoe je het wil geven, als je geen maatje hebt aan wie je het wil geven, en hoe je de ontvanger gaat vinden.

Post je resultaten, of je nou het gevoel hebt dat je geslaagd bent of niet, in dit topic. smile

Als je samen met iemand deze quest doet, laat dan in dit topic weten met wie ^^

Veel succes & veel plezier!

Buddies:

back to top
33
Laatst gezien: 6-12-2011
LDs: 8

BerichtGeplaatst: Vr 02 Dec, 2011  Reageer met quote

Dit wil ik zeker proberen, dan heb ik meteen een doel voor als ik weer lucide word :D

back to top
menno215
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 25-11-2012
LDs: al aardig wat

BerichtGeplaatst: Ma 05 Dec, 2011  Reageer met quote

leuke Quest!!!

ik (menno215 dus wink) en Fawn zijn in ieder geval maatjes. nu nog even shoppen in m'n broekzak. ^^

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Ma 05 Dec, 2011  Reageer met quote

Ja, deze quest is super. :D Moet alleen nog bedenken wat ik cadeau ga geven.

back to top
menno215
LD4all lid
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Di 06 Dec, 2011  Reageer met quote

ach, ik ben niet zo moeilijk. ben met alles tevreden. zolang het maar geen schapen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. ^^

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Laatst gezien: 12-2-2014
LDs: 208

BerichtGeplaatst: Vr 16 Dec, 2011  Reageer met quote

Wow :D Na 2 mislukte pogingen, is het me gewoon gelukt :o Helaas geen gedeelde LD, maar daar heb ik ook geen ervaring mee, dus dat wilde ik ook (nog) niet proberen.
Ik zal het kort houden:

Ik loop door mijn school heen, ik vraag me af wat ik daar doe. Ik besef me dat mijn sleutel op een ander kluisje dan het mijne past. Dan is het dus een droom. Ik loop naar het kluisje, en stel me voor dat er een groen ingepakt cadeautje in zit. De droom begon onstabiel te worden, en ik pakte het pakje en ging wanhopig op zoek naar iemand. Ik zag T lopen, en gaf hem het cadeau. De droom werd helderder. In het pakje zat een blauwe broodtrommel, en in de blauwe broodtrommel zat nog een gele broodtrommel. Er verschenen opeens 2 bakken in dezelfde kleur erbij. T was heel blij, maar voor hij me kon bedanken werd ik wakker.

:D

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
25

Gefeliciteerd! Ik ga 'm dit weekend ook proberen. Dus uh, een broodtrommel in een broodtrommel. Dat klinkt als... a dream within a dream? we need to go deeper! (inception haha wink).

back to top
Lucidion
LD4all lid
LD4all lid
Lucidion heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 20-11-2012
LDs: 60+

ik ga deze quest nog zeker weten proberen :D ik heb weer wat nieuwe entheusiasme, en tijd voor WBTB's etc. dus ik geef het een nieuwe poging

het lijkt mij eigenlijk wel grappig om te proberen iets te geven (en om in je droom het cadeautje op te halen) aan iemand anders die ook lucide droomt. Dus als iemand anders nog een maatje zoekt, dat lijkt me hartstikke leuk biggrin

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec, 2011  Reageer met quote

Link naar mijn DD:

http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?p=84052#8405 2

Voor mijn gevoel heb ik de Quest nog niet voltooid dus in de vakantie probeer ik het opnieuw.

back to top
menno215
LD4all lid
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Do 22 Dec, 2011  Reageer met quote

euhm, voor mijn gevoel heeft ze de Quest wel voltooid. ^^
er zat namelijk een luxe jacht in en daar ben ik toch wel redelijk tevreden mee.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Do 22 Dec, 2011  Reageer met quote

lach2

back to top
24
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 25 Dec, 2011  Reageer met quote

Oohh geweldig hier ga ik zeker aan mee doen :D
Jammer genoeg ben ik een poos niet meer lucide geweest.. (denk teveel aan m'n hoofd ofzo..)
Maar nu is het vakantie dus ik ga me best doen

Ik denk dat ik mijn cadeautje ga geven aan mijn ''droom vriendin'' Danique want die zie ik vaak. Alleen weet ik nog niet wat ik haar ga geven.. whatsthat
Nahja, ik zie wel wat er in het pakketje zit xD

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 25-10-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jan, 2012  Reageer met quote

Deze Quest is verlengd tot januari - dat betekent dat je nog een maand extra hebt om je vleugels ermee te verdienen!
En ook om bv het kadootje te ontvangen wat een andere dromer jou in een droom heeft gegeven.

(betekent ook dat iedereen die deze Quest voltooid heeft nog even moet wachten op z'n / haar vleugels, eind januari/begin februari deel ik ze uit smile )

succes!

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 25-10-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 01 Feb, 2012  Reageer met quote

Gefeliciteerd

Charlottekos

voor het behalen van je vleugeltjes met deze Quest! :D

boogie boogie

Iedereen die het heeft geprobeerd, maar het niet gelukt is, toch goed gedaan! En meer succes met de volgende Quest smile

Deze Quest is nu officieel voorbij, veel succes iedereen bij de volgende!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: