EN | NL | FR

het GROTE RC Topic Deel III

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-1-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 16 Sep, 2012  Reageer met quote

Dit is wat er vannacht gebeurde:
Ik zat onderwater en na een tijdje kwam ik erachter dat ik gewoon ademde. Ik kwam boven water en zei tegen iemand dat ik onderwater ademde, die zei: dat moet je niet doen joh! Ik ging toch weer onderwater en probeerde heel voorzichtig adem te halen en het lukte. En zelfs toen had ik niet door dat het een droom was cry

back to top
jan123
Nieuw lid
Nieuw lid
44
Laatst gezien: 27-9-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2012  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Beginners vraagje over RC

Wat is beter , continu verschillende zaken testen. Dus jezelf uit dagen of beperken tot een routine waarin 2 testen de max zijn

Ik twijfel omdat routine goed is maar waar baseer je routine op, op tijd ? In een droom ben je niet bewust van tijd. DOe je het dan willekeurig? Dat willekeurige is maar een gok of je dat ook willekeurig in je droom doet.

Wat is nu precies de trigger, het moment waarop een ervaren dromer overdag een rc uitvoert?

Groet Jan

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2012  Reageer met quote

Dat ligt denk ik een beetje aan je strategie. Ik word lucide doordat er iets vreemds gebeurd in een droom, en ik dan op zo'n moment er verder over nadenk. Daarom doe ik in het echte leven RC's (Ik heb een vaste omdat die altijd werkt in een droom, naar mijn handen kijken) als er iets bijzonders/onverwachts gebeurd. (Een 10 voor Frans/Wiskunde, het is later dan je dacht, een roze olifant wink5)

Maar als je wilt dat het een gewoonte word, een gewoonte die overneemt in je droom, dan moet je de RC's doen op vaste tijdstippen. Vergeet niet erbij na te denken anders doe je je RC in een droom zonder lucide te worden!

back to top
jan123
Nieuw lid
Nieuw lid
44
Laatst gezien: 27-9-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2012  Reageer met quote

Hoi Ansie,

Bedankt voor je antwoord, ben weer wijzer,

Ik denk dat ik mijn strategie aanpas op de meest voorkomende droomsignalen ,
Dus inderdaad oa vreemdes situaties

Ben / was met tijdstippen bezig, alleen wat mij hier tegevalt is dat je in een droom niet bewust bent van tijd, dus ook iet van tijdstippen, althans in mijn theorie. Het is dan louter willekeur. Ik vind jouw strategie een goeie ,

Thanks

Groeten Jan

back to top
lowietje
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Laatst gezien: 24-1-2013
LDs: 0

Alleen RC's voldoende?
BerichtGeplaatst: Wo 23 Jan, 2013  Reageer met quote

Hallo,
Ik vroeg mij af of alleen RC's doen in het wakende leven voldoende zijn om lucide te worden.
Ik heb namelijk een filmpje gezien van Giz Edwards (zie YouTube) en hij beweert dat je een RC moet doen in het wakende leven als je iets tegenkomt wat met je droomsignaal te maken heeft.
Maar ik lees heel veel dat als je gewoon RC's doet in real life, bijvoorbeeld met de horloge, dat je het dan ook automatisch in je dromen overneemt en dus ook in je dromen op je horloge gaat kijken en dat je zo erachter komt dat je droomt.
Kan iemand mij hier iets over vertellen?

Alvast heel erg bedankt! ^^
Groetjes Jesse.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Zo 27 Jan, 2013  Reageer met quote

Probeer het uit zou ik zeggen. Als je door alleen RC's doen al lucide gaat dromen, waarom niet. smile

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 01 Feb, 2013  Reageer met quote

Ja, ik word lucide alleen door gebruik van RC's (en ik houd een dromendagboek bij). Dit is dus mogelijk smile

back to top
knowmaster
LD4all lid
LD4all lid
25
Researchers
Laatst gezien: 14-2-2013
LDs: 6 gehad

BerichtGeplaatst: Vr 01 Feb, 2013  Reageer met quote

Ansie om 3 uur snachts de WBTB gedaan toevallig? is maar een gok hoor ^^

Bij mij heeft de neusdicht en adem RC me al een paar keer goed lucide gekregen. En die doe ik soms overdag even als ik eraan denk 3-5x per dag meestal. En verder even MILD oefeningen hebben bij mij ook grote invloed of ik ga dromen ja of nee.

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
24
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

In mijn droom gebruik maken van RC.
BerichtGeplaatst: Za 02 Feb, 2013  Reageer met quote

Beste Lucide dromers,

Ik heb vannacht weer een goede duidelijke droom gehad, hier was ik erg blij mee. Ik heb in tijden niet meer zo'n duidelijke droom gehad, en daarboven op deed ik zelfs een RC in mijn droom. (ik kneep in mijn droom mijn neus dicht, en probeerde adem te halen.) Echter merkte ik in mijn droom nog steeds niet op dat ik aan het dromen was. Dus ik neem aan dat ik iets verkeerd doe bij het telkens herhalen van RC's in het wakende leven. Hebben mensen misschien tips hoe ik het volgende keer wel voor elkaar krijg?

Met vriendelijke groeten,
Empereur, (McLs)

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Za 02 Feb, 2013  Reageer met quote

Hm de fout dat veel mensen maken bij RC's doen is er niet bij stil staan waarom ze een RC doen. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen maar eigenlijk hoor je op t moment je een RC doet, echt alert te zijn en niet RC's doen uit automatisme. In het Engelse noemen ze dat ''constant awareness'', weten wat je denkt/doet/handelt in volledige concentratie. Een rc doen overdag omdat je hetzelfde wilt herhalen in een droom is fout want ja... dat deed je en het werkt duidelijk niet. Je doet een rc overdag omdat je wilt weten of je aan het dromen bent.

Bijvoorbeeld. Hoe weet je dat je NU op dit moment niet aan het dromen bent? Omdat je niet kan lezen in een droom? Ja maar sommige kunnen dat wel, dus, misschien droom je dit wel? Je telt je vingers, je hebt ze alle 5... maar in sommige dromen héb je ze ook alle 5 want dromen kunnen je (zoals je vannacht gemerkt hebt) op een dwaalspoor brengen. Je vinger door de muur steken? Ja maar soms is het materiaal in dromen wel heel stabiel en levensecht...

Dus, droom je nu, of niet? wink

(En met deze attitude doe je dus de RC's! Niet 1 maar verschillende, niet zomaar, maar met reden.)

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
24
Researchers

Reality checks goed uitvoeren in LD
BerichtGeplaatst: Za 23 Feb, 2013  Reageer met quote

Beste Lucide dromers,

Ik ben dus al een tijd bezig met het oefenen van lucide dromen en wil dit bereiken door middel van reality checks. Ik heb al eens eerder in mijn dromen reality checks uitgevoerd, maar dit had geen enkel effect. Vervolgens heb ik gereageerd op dit forum en het bleek dat ik niet met genoeg aandacht de reality checks heb uitgevoerd.

Ik heb hierdoor mijn aanpak gewijzigd en er veel meer bij stil gaan staan, ik deed ook verschillende RC en de RC waarbij men zijn neus moet dichtknijpen voer ik altijd tweemaal of zelfs driemaal uit. Ik heb dus eergisteren gedroomd dat ik op een fiets zat en langs een rijtje met huizen fietste. Er hingen voor die huizen rode bolletjes aan een touwtje. Blijkbaar was dit een trigger om een RC te gaan uitvoeren. Ik probeerde dus te ademen door mijn neus en dit lukte. Ik zei dus tegen mezelf: Ik droom dus. Vervolgens kneep ik weer mijn neus dicht en wou weer ademen, ditmaal lukte het weer. Ik wist dus dat ik droomde in mijn droom. Precies waarvoor RC bedoeld zijn, helaas heb ik mijn bewustzijn niet terug gekregen. Het enige wat er gebeurde is dat ik in mijn droom wakker werd en in mijn bed lag, en ik ging dus in mijn droom WILD uitvoeren, in mijn droom werd het voor mijn ogen erg wit en ik voelde dat ik enthousiast raakte. Mijn hart begon namelijk sneller te slaan en kreeg het warmer. Uiteindelijk werd ik echt wakker.

Oftewel mijn probleem is dat de RC zijn werk heeft gedaan, maar ik simpelweg mijn bewustzijn niet terug kreeg. Kan iemand hier mij mee helpen?

Met vriendelijke groeten,
Empereur, McLs

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59
Laatst gezien: 14-12-2019
LDs: 422

BerichtGeplaatst: Zo 24 Feb, 2013  Reageer met quote

Ik heb vaak dat ik besef dat ik droom zonder een RC uit te voeren en dan ga ik niet alsnog een RC uitvoeren in mijn droom. Maar direct aan de gang.
Probeer eens als je beseft dat je droomt direct in de lucht te springen met de gedachte om dan te gaan zweven. Kan weinig mee fout gaan ook als je echt wakker bent. Zo te lezen zit je er dicht tegen aan. Vals ontwaken en dan WILD uitvoeren. Maar dat WILD uitvoeren is helemaal niet meer nodig als je weet dat je droomt.
Het is slechts een suggestie, ik vind het moeilijk om te beoordelen wat je fout doet. En wat voor de een werkt, werkt voor een ander niet. Het is soms persoonlijk.

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
24
Researchers

Maar Zoef, helaas kreeg ik geen een keer mijn bewustzijn terug. Ook niet bij die FA. Ik droomde dat ik wakker werd en wist het pas toen ik echt wakker was geworden.

back to top
Zoe
Dromer 4All
LD4all lid
Laatst gezien: 13-5-2016
LDs: +/- 45

Ik gebruik altijd de 'kijk naar je handen' RC
Laatst zat ik in het echte leven in de auto en keek via het raam naar mijn handen, grappig om te zien dat me handen er zo ook altijd in een droom RC uitzien (dik en klein). Ik dacht dus op dit moment even dat ik ik droomde maar alles voelde te echt om een droom te zijn. Dat zelf die RC fout kan gaan, haha.

back to top
cleansto2
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 21-3-2013
LDs:

Een aantal vragen over Reality Checks...
BerichtGeplaatst: Wo 20 Mrt, 2013  Reageer met quote

Dag beste dromers,
In de kerstvakantie van vorig jaar ben ik in aanraking gekomen met lucide dromen, ik heb er tot ongeveer een week geleden nog nooit iets mee gedaan, maar het lijkt me leuk om lucide dromen te hebben.

Allereerst, ik heriner mijn droom bijna elke nacht, ik beleef de droom dan ook, maar ik denk dat het de realiteit is en kan niks besturen.
Mijn plan was om met behulp van reality checks te gaan lucide dromen.

Nu heb ik deze app op mijn mobiel geïnstalleerd Klik ik heb ingesteld dat ik om de 60 minuten een melding krijg om een RT te doen.
Aangezien ik elke dag een andere tijd uit ben, begin ik dan met het instellen van de app als ik thuis ben, dit is de ene keer 4 uur, de andere keer 2 uur.
Mijn vraag is : Maakt dit uit? of moet ik echt elk uur een RT doen?

Mijn 2e vraag is, maakt het uit wat je op het moment van de RT doet, bijvoorbeeld de ene keer naar de klok kijken, kijken of ik kan vliegen, en de andere keer of ik gewoon op het internet kan, teksten kan lezen enzovoort, maakt dit uit? moet ik elke keer hetzelfde doen, of mag dit variëren?

Bedankt als jullie antwoorden kunnen geven op deze vragen, want deze leek is nog niet heel ver wink

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: