EN | NL | FR

het GROTE RC Topic Deel III

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Xupmas
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 9-6-2018
LDs: 10 :D

BerichtGeplaatst: Do 21 Mrt, 2013  Reageer met quote

wat het beste lukte bij mij met RC's was op een vast moment doen voor het slapen gaan of na het avondeten..

variëren mag natuurlijk altijd

back to top
blok
^ dat ben ik ^
LD4all lid
20
Laatst gezien: 30-1-2014
LDs: -4-

ik doe het ieder lesuur en zet ook een kruisje op mijn hand en als ik daar naar kijk doe ik een RC.

back to top
cleansto2
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 21-3-2013
LDs:

Oke, bedankt voor het advies, is het zo dat hoe meer RT'S je doet, hoe sneller je de kans hebt om een lucide droom te krijgen?

back to top
Xupmas
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 9-6-2018
LDs: 10 :D

Quote:
Oke, bedankt voor het advies, is het zo dat hoe meer RT'S je doet, hoe sneller je de kans hebt om een lucide droom te krijgen?

nou, ik denk dat het verschilt per persoon... maar wat in de regel het beste werkt is RC's doen bij droom signalen, zoals jij droomt vaak over school bijvoorbeeld als je dan op school komt doe je een RC ofzo of je droomt dat je op een eiland ben en iedereen is aan t sporten dan doe je bijvoorbeeld eentje bij het sporten dus als je bij iets wat vaak in je dromen gebeurd (en ook IRL kan gebeuren) een RC doet, dan zal het zeker sneller gaan.

back to top
Jappards
Nieuw lid
Nieuw lid
21
Laatst gezien: 20-4-2013
LDs: 0 (1?)

BerichtGeplaatst: Vr 22 Mrt, 2013  Reageer met quote

werkt de klok RC ook met digitale klokken?
ik heb namelijk een digitale klok in mijn slaapkamer.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 22 Mrt, 2013  Reageer met quote

Jappards schreef:
werkt de klok RC ook met digitale klokken?
ik heb namelijk een digitale klok in mijn slaapkamer.

Ja smile

back to top
TheRangeRover
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 5-5-2013
LDs:

RC's
BerichtGeplaatst: Zo 05 Mei, 2013  Reageer met quote

Hoi iedereen,
Ik snap dit net ze zeggen dat je in het echt RC's moet zeggen en dat je het dan ook in je dromen gaat zeggen, maar wanneer ik droom kan ik toch niet tegen me droom zeggen dat ik ff een RC moet doen. Kan iemand mij die RC techniek beter uitleggen?

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
32
Laatst gezien: 25-2-2015
LDs: 0

Als je droom thema's hebt , bv: je droomt vaak dat je in een auto zit , doe dan elke keer dat je in een auto zit (in het waakleven) een RC.Als je dan droomt dat je in een auto zit ga je vanzelf een keer een RC doen.Misschien duurt het een aantal dromen voordat je dat doet maar je moet gewoon blijven oefenen en proberen.

back to top
Refive
LD4all lid
LD4all lid
23
Laatst gezien: 22-5-2015
LDs: 2

Je moet RC's in het echte leven vaak en regelmatig doen zodat het een gewoonte wordt. In je droom ga je ze dan ook automatisch doen omdat je natuurlijk droomt over dingen die je overdag doet of gedaan hebt. En omdat je dan in de droom door middel van de RC ziet dat er iets niet klopt of niet hoort te kunnen, kun je lucide worden. In de spiegel kijken vind ik een goede RC. Kijk overdag vaak naar jezelf in de spiegel, kijk of je eruit ziet zoals het hoort. Als je dan een keer in je droom in je spiegel kijkt, en je ziet er heel raar uit (wat je je maar kunt fantaseren), weet je dus van "he, dit klopt niet". Dan is de kans groot dat je lucide wordt.

back to top
Shadowmare
LD4all lid
LD4all lid
18
Laatst gezien: 9-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 08 Mei, 2013  Reageer met quote

Ik doe sinds een tijdje altijd als ik mijn tweelingzus zie een RC. Ze is een soort van DS, ze komt bij drie kwart van mijn dromen voor, en ik zie d'r in het echt ook heel vaak. Als ik dit dus elke keer doe als ik d'r zie ga ik dat ook in mijn dromen doen. En vaak komt zij daarin voor, dus dan besef ik dat ik droom!

back to top
Happiness
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 9-8-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Di 04 Jun, 2013  Reageer met quote

Shadowmare schreef:
Ik doe sinds een tijdje altijd als ik mijn tweelingzus zie een RC. Ze is een soort van DS, ze komt bij drie kwart van mijn dromen voor, en ik zie d'r in het echt ook heel vaak.

Wauw! Dat is een goeie, die onthoud ik!

Ikzelf hou me neus altijd dicht. Simpel en snel. (Alleen mensen kijken je wel een beetje gek aan ) Ik doe het inderdaad ook als er iets gebeurd. Heb het eerst aangeleerd door mijn mobiel af te laten gaan elke 15 min. (Ik ben goed in vergeten ^^ )

back to top
Ashanti12
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 3-10-2013
LDs:

RC niet gewerrkt!!
BerichtGeplaatst: Do 03 Okt, 2013  Reageer met quote

Dus ik had een droom dat ik beyonce mocht ontmoeten, en ik praatte hele tijd met haar en we lachten enso maar toen dacht ik: Huh ik met beyonce? misschien droom ik! dus ik kneep me neus dicht en keek of ik kon ademen maar dat werkte niet! ik kon echt niet ademen dus toen probeerde ik te springen in de hoop dat ik kon vliegen maar dat faalde ook sadblauw dus als laatste probeerde ik dus met mijn vingers door me hand heen te gaan dat faalde ook!!! ik snap het echt niet wat doe ik fout?! en dit was de eerste en laatste keer dat ik rc in men dromen deed ik wil heel graag weer rc's in me droom maar t lukt gwn niet!! pleasee help?!! xxxjess Ashanti

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59
Laatst gezien: 16-11-2019
LDs: 414

BerichtGeplaatst: Vr 04 Okt, 2013  Reageer met quote

Welkom Ashanti. Grappig dat je je idool tegenkomt in je droom.
Tja, dat is wel heel onwaarschijnlijk en heel goed dat je besefte dat je droomde.
Net zoiets als mijn nichtje die droomde dat het vliegtuig in haar straat landde voor vakantie. Dat kan gewoon niet. En je beseft dan dat je droomt.
Eigenlijk is het dan niet meer nodig om een RC te doen. Het is geen doel op zich zelf. Meer om te bevestigen dat je droomt als je er aan twijfelt.
En RC's doe je overdag omdat je dan ook in je dromen gaat afvragen of je droomt of dat je wakker bent. Bij mij lukt het vaak ook niet zo goed. Maar als ik maar weet dat ik droom is voor mij voldoende en kan ik leuke dingen doen zoals vliegen.
Dat lukte je dus niet. Maar het is een kwestie van geloven dat het echt kan in je dromen. Als je daar maar even aan twijfelt lukt het niet. Geloof me het kan echt.
Dus probeer het net zolang tot het wel lukt. Misschien is zweven makkelijker voor je, net boven de grond. Liggend op een krant bijvoorbeeld, heb ik wel eens gedaan. Hoef je niet bang te zijn om uit de lucht te vallen.

back to top
Liesje
Drs. E.
LD4all lid
43
Researchers
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 04 Okt, 2013  Reageer met quote

Hoi Ashanti,

Wat bij jou ontbreekt is denk ik het geloof dat het kan. Je twijfelt of je droomt, als je niet droomt, dan kun je niet vliegen. Dus kun je niet vliegen.
Je moet je gedachten omvormen. Als je denkt: "volgens mij droom ik", dan moet je vervolgens denken: "ik droom, dus ik kan vliegen."
Het is meestal je eigen twijfel die je tegenhoudt.

Succes met dromen wink

back to top
Melodylicious
Dream artist
LD4all lid
26
Laatst gezien: 10-12-2015
LDs: Veel

BerichtGeplaatst: Ma 14 Okt, 2013  Reageer met quote

Ik heb wel vaak DS's en RC's doe ik ook meerdere malen overdag.

DS's die ik vaak tegenkom:
-Het licht wat niet aangaat of heel zwak is
-Mijn mobiel die niet werkt zoals het moet werken
-En als ik loop, loop ik door de grond heen of zweef ik er iets boven

De RC's die ik vannacht heb gebruikt:
-naar mijn handen kijken
-in de spiegel kijken

De RC's die ik herhaal:
-op de klok kijken
-naar mijn handen kijken
-om mij heen kijken of alles normaal is

Vaak als ik een lucide droom heb hoef ik geen RC te doen, omdat ik me dan al realiseer dat ik aan het dromen ben. Dan ga ik gelijk leuke dingen doen!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: