EN | NL | FR

Tips lucide dromen aub!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
BritishJolenex
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 6-8-2012
LDs:

Tips lucide dromen aub!
BerichtGeplaatst: Di 16 Aug, 2011  Reageer met quote

hey,
ik ben een tijdje met lucide dromen bezig en het intresseerd me enorm!
en als ik julie verhalen lees word ik soms zelfs jaloers
lijkt me echt fantastisch!
ik doe regelmatig RC's en concentreer me als ik ga slapen en zeg ik in mijn eigen:
ik ga dromen en het is niet echt!
maar het is me niet helemaal gelukt, een keer een klein beetje maar ik was niet helemaal bewust sadblauw
Iemand nog tips please?
alvast bedankt!
xX jolien :amsterdam:

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Kijk eens in dit topic: http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=4860
Vrij recent en nog actief topic, en er staan veel tips in die je wellicht verder helpen. ^^

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

Hoelang is een tijdje? Soms duurt het gewoon even, de een heeft een LD na drie dagen en bij de ander duurt het meer dan een half jaar. wink Weetje, als je 's avonds in slaap valt duurt het zo negentig minuten voor je in je REM-slaap komt en alleen de dromen in de ochtend zijn zo helder en duidelijk dat je er daadwerkelijk iets mee kan. Heb je al eens WBTB toegepast? Zo vroeg je bed uit komen is het heus waard, het is mij nog nooit gelukt zonder.

back to top
BritishJolenex
LD4all lid
LD4all lid
21
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 17 Aug, 2011  Reageer met quote

dankjewel voor de tips iedereen! smile
jullie hebben mij goed geholpen!
xx

back to top
menno215
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 25-11-2012
LDs: al aardig wat

BerichtGeplaatst: Wo 31 Aug, 2011  Reageer met quote

ik had mijn eerste LD na ongeveer 2 maanden. het is ook heel belangrijk dat je het niet te veel wilt, zoals ook in de gids staat. ik was in het begin ook super enthousiast en ik was bijna nergens anders meer mee bezig ^^. als ik ging slapen dwong ik mezelf bijna om lucide te worden. dit werkte niet. integendeel. ik kon me ineens ook mijn gewone dromen niet meer herinneren, terwijl me dit normaal wel altijd lukte. toen ik na een tijdje mezelf iets minder onder druk zette, om het maar zo te zeggen, ging het weer beter. ik bleef overdag RC'S doen en ik schreef mijn dromen ook op, maar toch minder fanatiek dan in het begin. en toen ineens werd ik lucide. gewoon blijven volhouden en niet opgeven, want iedereen kan het leren wink

back to top
BritishJolenex
LD4all lid
LD4all lid
21
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 31 Aug, 2011  Reageer met quote

menno215 schreef:
ik had mijn eerste LD na ongeveer 2 maanden. het is ook heel belangrijk dat je het niet te veel wilt, zoals ook in de gids staat. ik was in het begin ook super enthousiast en ik was bijna nergens anders meer mee bezig ^^. als ik ging slapen dwong ik mezelf bijna om lucide te worden. dit werkte niet. integendeel. ik kon me ineens ook mijn gewone dromen niet meer herinneren, terwijl me dit normaal wel altijd lukte. toen ik na een tijdje mezelf iets minder onder druk zette, om het maar zo te zeggen, ging het weer beter. ik bleef overdag RC'S doen en ik schreef mijn dromen ook op, maar toch minder fanatiek dan in het begin. en toen ineens werd ik lucide. gewoon blijven volhouden en niet opgeven, want iedereen kan het leren wink

dankjewel! je hebt eigelijk helemaal gelijk! ik had het een beetje opgegeven en was er minder mee bezig, en ineens een lucide droom! smile :D

back to top
=ajax=
~el salvador~
LD4all lid
25
Laatst gezien: 14-9-2011
LDs: te weinig

BerichtGeplaatst: Di 06 Sep, 2011  Reageer met quote

De RC waarbij je je neus dichtknijpt en adem probeert te halen is een hele grote aanrader van mij, ben ik al vaak lucide door geworden en is makkelijk overal te doen wink5

back to top
menno215
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 25-11-2012
LDs: al aardig wat

BerichtGeplaatst: Wo 07 Sep, 2011  Reageer met quote

jolienbingham schreef:
menno215 schreef:

dankjewel! je hebt eigelijk helemaal gelijk! ik had het een beetje opgegeven en was er minder mee bezig, en ineens een lucide droom! smile :D

zie je wel, goed gedaan en gefeliciteerd!!!

back to top
BritishJolenex
LD4all lid
LD4all lid
21
LDs:

menno215 schreef:
jolienbingham schreef:
menno215 schreef:

zie je wel, goed gedaan en gefeliciteerd!!!

dankjewel! smile

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

=ajax= schreef:
De RC waarbij je je neus dichtknijpt en adem probeert te halen is een hele grote aanrader van mij, ben ik al vaak lucide door geworden en is makkelijk overal te doen wink5

Ja inderdaad. Vingers tellen faalt meestal bij mij, neus knijpen is nog nooit mislukt smile Ennn gefeliciteerd jolien!

back to top
mauro
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-9-2012
LDs: nooit genoeg!

BerichtGeplaatst: Do 06 Okt, 2011  Reageer met quote

ik ben lucide geworden door in mijn droom kijken naar mijn handen, gewoon spontaan! Zonder dat ik die dag ook maar 1 keer aan lucide dromen had gedacht

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
24
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

BerichtGeplaatst: Vr 07 Okt, 2011  Reageer met quote

Maar je hebt toch al eens een lucide droom gehad, dan lijkt me dat je voor jezelf een goeie manier al gebruikt! wink5

back to top
AdamRa
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 20-3-2012
LDs: meer dan 5

tips
BerichtGeplaatst: Di 14 Feb, 2012  Reageer met quote

ikheb eens gedroomd dat een vrouw tegen me zei dat ik drop moet eten
de volgende dag dacht ik laat ik s drop eten vóór dat ik ga slapen en het was
gelijk raak ik kreeg n lucide droom die nacht / het was maar éénmalig dat dat is gebeurd dus ik weet niet of het zo n betrouwbare tip is maar volgens mij gaat t om
t zoethout dat lucide dromen kan stimuleren

back to top
Sky Crawler
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 24-2-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 24 Feb, 2012  Reageer met quote

Ik heb per ongeluk een methode ontdekt die bij mij dikwijls effectief is. De sluimerslaap op zich is volgens mij wel bekend.

Het is als volgt: mijn wekker op m'n telefoon die stopt vanzelf met wekken na een minuut oid. Vraag me niet waarom.. en dan gaat ie 10 minuten later weer. Nu heb ik de gewoonte om niet op te staan (student wink ) en val ik dus vanzelf weer in slaap. Ik blijf gewoon liggen en steek m'n arm niet eens uit als de wekker gaat. Aangezien ik weet dat hij vanzelf stopt blijf ik gewoon liggen totdat hij stopt en val dan weer in slaap.

Hierdoor ben ik dus niet helemaal wakker geweest. Je komt dus in een soort sluimerslaap oid terecht.. en hierin ben ik toch redelijk vaak lucide geworden. Helaas gaat die wekker dan 10 min. later wel weer waardoor je uit een lucide droom ontwaakt (hier ben ik me in de lucide droom bewust van, dan denk ik in die droom "ik word zo wakker door die wakker"). Het zou dus ideaal zijn als je een wekker zo kan instellen dat hij een minuut wekt en vervolgens gewoon niet meer (tenzij je verplichtingen hebt die dag) of pas een uur later oid.

Op die manier lucide worden werkt ook als ik bijv. wakker word van lawaai in het huis 's ochtends (als m'n broertje naar voetbal moet) en ik dus een beetje wakker word maar weer in slaap val.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 24 Feb, 2012  Reageer met quote

Sky Crawler: dat heet WBTB wink

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print