EN | NL | FR

2 vragen...

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Coentjuhhh
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-7-2012
LDs:

2 vragen...
BerichtGeplaatst: Di 10 Jul, 2012  Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik heb 2 vragen.

Vraag 1: Misschien een domme vraag... Als iemand een LD heeft en diegene zegt wat in zijn/haar droom, hoor je diegene dat dan ook echt zeggen in Real Life? Bijvoorbeeld: Iemand zegt in een LD: ik wil vliegen. Is dit dan ook echt te horen door iemand anders die wakker is?

Vraag 2: Ik slik nu al ruim 4 jaar Melatonine. Dat is een medicijn die je helpt in te slapen. Bij mij heeft de Melatonine positieve effecten omdat ik nu gewoon goed inslaap. Heeft dit medicijn misschien negatieve effecten op ludiciteit, zodat ik door de Melatonine geen LD kan krijgen? Of misschien juist positieve effecten?
Hopelijk weten jullie er meer van!

Coen. help!

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 3-1-2018
LDs: Lost count

BerichtGeplaatst: Di 10 Jul, 2012  Reageer met quote

Hallo Coen,

1: Diezelfde vraag had ik een tijd terug ook. Toen ben ik mijzelf iedere nacht gaan opnemen tijdens het slapen. Ik weet dat mijn broertje veel in zijn slaap praat dus dacht ik ''je weet maar nooit''.
Een paar lucide dromen gehad, allerlei dingen gezegd, zelfs geschreeuwd en er kwam geen geluid uit mijn mond.
Maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

2: Eigenlijk mag er op dit forum niet over medicatie gesproken worden. (Een eerdere topic met hetzelfde onderwerp dat ik plaatste werd verwijderd, hopelijk lees je dit voordat hier hetzelfde gebeurt tounge2).
Dat kan zeker invloed hebben op je luciditeit, ik gebruik sinds een jaar ook een medicijn en sindsdien heb ik amper nog lucide dromen. Melatonine heb ik trouwens ook een tijdje gebruikt, weet alleen niet meer of ik toen al lucide droomde..... Zoja, dan heeft het geen invloed gehad, anders had ik dat wel onthouden. wink5

back to top
Coentjuhhh
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-7-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul, 2012  Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord! smile

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Do 12 Jul, 2012  Reageer met quote

Met melantonine is het een beetje moeilijk, het is tenslotte vrij te verkrijgen in Nederland maar niet in België (doktersvoorschrift). Vandaar gaat er een slotje op deze topic. En nieuwe leden mogen ook altijd eens de huisregels lezen, in geval ze niet weten wat toegelaten is. wiske
http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=654

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: