EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Macht!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Druppel
helder
LD4all lid
Druppel heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Researchers
Laatst gezien: 25-12-2012
LDs: driemiljard

Macht!
BerichtGeplaatst: Di 29 Jul, 2003  Reageer met quote

Ik ben nu dus al een paar weken LD aan het oefenen en alles loopt wel goed. Ik heb al bijna elke dag een LD tegenwoordig. Sommige klein sommige heel groot en helder.

Maar het is zo irri. Ik kan echt alleen maar dingen doen als vliegen en door dingen heen gaan enzo. Vannacht had ik 2 keer een glasheldere LD. Een door een RC in mn droom en de andere op de MILD methode, allebei heel lang en helder door vaak op mn handen te kijken en rond te draaien.

Maar ik heb geen macht ><. Ik ben best wel een ondeugend type dus het eerste wat ik probeerde is iemand het water in duwen die de eendjes aan het voeren was, maar ik kreeg er maar geen beweging in. eh

Het is mij nog helemaal nooooit gelukt om iets te kunnen scheppen of andere dingen kunnen doen dan alleen maar vliegen en door dingen heen stappen. Ik heb eigenlijk dus totaal geen macht over mijn LD behalve over de dingen die ik zelf doe ook al is alles nog zo bewust en helder!

Weet iemand hoe je dingen of mensen kunt maken en besturen, eigenlijk kortom gewoon echt macht over m'n hele droom??

groetjesss..

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

simpel maar ook moeilijk: je moet geloven dat je het kan.

back to top
Johan S
LD4all lid
LD4all lid
36
Researchers
Laatst gezien: 13-2-2013
LDs:

Trouwens - ahum - als je tegenwoordig elke dag een LD krijgt dan is dat superveel hoor eek2 . Je hebt veel meer tijd om die macht te leren (en daarin speelt geloof in je kunnen inderdaad een grote rol) dan het overgrote deel van de LDers. Allesbehalve irritant wink

back to top
Druppel
helder
LD4all lid
27
Researchers

Ik heb ook niet elke dag voluit een LD. Meestal maar prelucide of kleine van een paar seconden. De echte grote heb ik ook niet zo vaak. (alleen vannacht dus 2 hele goede :D )

Maar kijk. Ik geloof het heel goed al hoor. Want ik weet ten slotte dat het MIJN droom is en niet echt is. Dat is ook wat ik de hele tijd aan het denken was terwijl ik die jongen in mijn droom probeerde het water in te duwen, maar toch lukte het niet overspannen
En met het maken van mensen en dingen en gewoon bij je droom besturen raak in de problemen dat ik niet weet hoe ik me moet gedragen. Moet ik eraan denken? Moet ik iets zeggen? Het is wel heel lastig, want alleen de hele tijd maar vliegen en zeker zijn dat ik droom gaat op den duur ook wel vervelen ^^

Ik geloof dat dat ook eigenlijk een kunst op zich is naast LD worden neutral

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 18-11-2011
LDs: nee, dank je

Re: Macht!

gras_is_grappig schreef:
Ik ben best wel een ondeugend type

...En dan probeer je in je LD iemand in het water te duwen??? Dat andere ondeugende, doe je dat nooit?? wink siiw 8D

Dit is misschien een tip:
http://www.slagt.net/ld4all/viewtopic.php?t=3874

JJJ

back to top
Laatst gezien: 2-1-2005
LDs:

begin klein, probeer niet meteen een matrix achtig truckje uit te voeren ofzo maar onderzoek eerst bv de omgeving. Ik ga altijd meteen naar alles kijken en letten op de allerkleinste details. Dan zeg je gewoon tegen jezelf "ik weet dat ik droom, dus dit is in mijn hoofd en ik wil nu vliegen!"
Als ik een LD droom heb is het eerste wat me lukt en waar ik aan denk ook altijd vliegen.. engel2
Oefening baart kunst!

succes,
Laura

back to top
Druppel
helder
LD4all lid
27
Researchers

BerichtGeplaatst: Do 14 Aug, 2003  Reageer met quote

Ik heb tegenwoordig al aardig wat LD's die soms wel 4 tot 6 uur duren ofzo door Repression's trucje van op mn handen kijken enz (bedankt helpt EEEECHT heel er goed) maar ik kan naast vliegen en dat soort dingen nog steeds niets met dingen maken (wel stuk maken maar niet maken... ben in het echte leven ook zo onhandig)

Ook kan ik geen omgevingen maken, mensen duwen probeer ik ook maar zonder succes ook al is het nog zo duidelijk; ik blijf telkens zeggen 'aargh kom op nou dit is toch MIJN droom en in een droom kan toch ALLES?!!? grrr '

Dus ik heb al aardig LD's maar zo heb ik er ook maar weinig aan sadblauw

back to top
Daniel
LD4all lid
LD4all lid
23
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2007
LDs:

uhhhm.... een droom kan nooit 6 uur duren!!!
je krijgt dromen alleen in je REM-slaap.... en die duurt ongeveer 90 minuten.
mischien is dit alleen voor je gevoel zo lang.

Daniël

back to top
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-5-2006
LDs:

Macht

Haha! Macht is inderdaad een van de hoogste prioriteiten van veel lucide dromers. En inderdaad, het duurt wel even voordat je het allemaal onder de knie hebt.

Zelf heb ik ook een droomsite waarin ik wat handige techniekjes uitleg (www.thematrix.nl.nu) omtrent droom controle. Het rare is alleen dat ik nu merk dat je verrassend veel vooruitgang boekt in je droomwereld als je niet meer van jezelf moet kunnen vliegen, omgevingen veranderen, etc. Het voelt wel alsof die dwang, die eis zorgt voor extra druk op je geest waardoor het niet lukt.

Kortom, probeer éérst eens te genieten van de droom voordat je meteen alles uit de kast wil halen. Loop gewoon eens heel doodnormaal door een droomstraat heen ofzo, of ga zitten op een stoel en geniet van het uitzicht. Hierdoor leert je geest eerst te wennen aan deze manier van bewustzijn en dat kan voor een hele sterke basis zorgen voor toekomstige activiteiten.

Relax en blijf geconcentreerd! ^^

Doeidoei,
T-PeX

back to top
Daniel
LD4all lid
LD4all lid
23
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2007
LDs:

ja maar..... als je niks doet in een lucide droom, heb je daar denk ik wel weer spijt van als je wakker wordt......want stel dat je pas over een maand nog een lucide droom krijgt. dan is het eigenlijk zonde om alleen maar alles te bekijken.
of zie ik dat nou verkeerd? wink

Daniël

back to top
T-Pex
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-5-2006
LDs:

heel mooi!

^^

Erg leuk om te merken dat het "niks doen" een vage indruk op je maakt...

Misschien lukt het je zelfs wel om die drang om "alles uit de kast" te willen halen niet alleen te beschrijven, maar ook te voelen als energie in je lichaam? Hoewel dat gevoel waarschijnlijk je gehele motivatie is om te lucide dromen is het tevens ook de grote hindernis die voorkomt dat je naar het volgende niveau kan overstappen. Spijt hebben van 'verspilde' lucide dromen is daar een mooi nagevolg van...

Ik denk dat ik me deze keer eens ga inhouden met meer te vertellen omdat ik zo'n gevoel heb dat je misschien behoorlijk hetzelfde in elkaar zit als ik omtrent de motivatie om te willen lucide dromen wink .

Probeer gewoon eens te puzzelen met die drang "om alles te moeten kunnen controleren" Daniel smile. Zeer leerzaam is om je zelfs af te vragen waarom je uberhaupt alles zou moeten controleren?? Waarom geeft het je een kick om iemand in een sloot te duwen (haha)? Heeft dat alleen maar met de lol te maken of kan je misschien ook een verband leggen met je persoonlijkheid?? Ik wil absoluut niet opscheppen met moeilijke termen enzo hoor, maar denk er gewoon eens over na. Zeker gekeken naar de beschrijving van je droomontwikkeling zou ik het zeker eens overwegen!

Persoonlijke ontwikkeling heeft een sterke relatie met lucide dromen. Drie lucide dromen per nacht zijn dan zeker niet zeldzaam!

Go Daniel, Go Daniel! opzekop (en aanhangers)

Toedeloe,
TP

ps. Lees eens de quote van PasQuale bij haar forumberichten, om weer terug te komen bij m'n eerste post smile

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

BerichtGeplaatst: Vr 15 Aug, 2003  Reageer met quote

Daniel schreef:
ja maar..... als je niks doet in een lucide droom, heb je daar denk ik wel weer spijt van als je wakker wordt......want stel dat je pas over een maand nog een lucide droom krijgt. dan is het eigenlijk zonde om alleen maar alles te bekijken.
of zie ik dat nou verkeerd? wink

Daniël

Ookal doe je niks is het nog steeds leuk smile Als je gewoon door de straat loopt zal je ook merken dat je fantasie en je onderbewust zijn heel vreemde dingen op je afstuurt. Bijvoorbeeld, wat doet die vila hier? Waarom is het gras 1 meter hoog overal? Wat is dat voor vreemde auto? Zie ik daar nou iemand op mij afkomen?

Hoe helderder je alles ziet, des te leuker is om ook normale dingen te doen. Als een lagere level van luciditeit hebt, heb je waarschijnlijk ook meer macht, dus vliegen en dergelijk is dan makkelijker, terwijl niks doen dan vaak weer minder goed werkt.

back to top
CoZ
CoZmonaut
LD4all lid
42
Laatst gezien: 13-1-2010
LDs:

De opmerkingen van T-Pex vind ik zeer verstandig, ik zelf heb helemaal niet het doel om mijn dromen te besturen door lucide technieken (mijn fantasie is hiervoor vaak voldoende). Lucide gebruik ik juist om te leren van de droom inhoud. Ik heb namelijk regelmatig zeer vreemde dromen (ziel uitzuiging eh , de maan die op aarde valt, demonen die mij offeren, etc) door lucide te worden kan ik de droom beter in mij opnemen en verder kijken dan in een gewone droom. Ook kan je door lucide te zijn leren van de droom karakters om je heen.

Naar mijn gevoel speelt je onderbewustzijn een belangrijke rol in je droom, waarbij deze invloed uitoefent op welke "macht" je hebt in je droom. Denk maar aan het feit dat bepaalde angsten of twijfels er toe leiden dat je niet zo goed kan vliegen (heb ik nog wel eens, alsof je aan een elastiek vast zit aan de grond). Zo kan je onderbewustzijn misschien wel aangeven dat je eerst moet leren voordat je de kracht van lucide werkelijk mag gebruiken.

back to top
Frizee
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 19-8-2003
LDs:

Wellicht moet je juist goed rondkijken voordat je verder kan.
Maar het belangrijkste is geloven dat je het kan denk ik, je zou kunnen beginnen met een heel licht duwtje te geven zodat de eendjesvoerder alleen maar uit balans raakt.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf ook niet echt ervaren ben dus ik hoop dan ook maar dat het me elke dag gaat overkomen, nee beter, wanneer ik het wil. Maar wat ik wel weet is dat als je iets op een tegenovergestelde manier benadert dat het je door die andere invalshoek wel lukt.

Of jij laat je in het water vallen op zo'n manier dat de eendjesvoerder denkt oh sorry dat ik jou in het water duwde (tegen hem aanlopen of zo).

Succes

back to top
Iez
bibbediebabbedieboe!
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2009
LDs:
Woonplaats: Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland, Europa, de Aarde, het Heelal, Dromenland

BerichtGeplaatst: Za 30 Aug, 2003  Reageer met quote

Hmm... Ik heb wel een idee hoe je een eendjesvoeder het water in krijgt hoor... Eerst loop je een huis binnen. In dat huis staat een tafel, op die tafel ligt een toverstokje en dat pak je. Als er geen huizen in de buurt zijn duik je dat water in en je zult zien dat daar op de bodem ook een toverstokje ligt. Dan ga je achter die eendjesvoerder staan, je richt je toverstokje op hem en roept "GOMMIBOMMI!!". Dat is een spreuk die ervoor zorgt dat iets keihard weggeschoten word. Deze manier moet werken! Probeer hem eens! Ik ben heel benieuwd of het je hiermee lukt... smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.