EN | NL | FR

na bijna een jaar proberen, geen resultaat.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
sweetdreamsx
wanhopige dromer.
LD4all lid
23
Laatst gezien: 25-9-2014
LDs: 0

na bijna een jaar proberen, geen resultaat.
BerichtGeplaatst: Zo 31 Jul, 2011  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt ben ik al een jaar bezig met lucide dromen.
Ik heb van alles geprobeerd van WBTB tot Binaural Beats luisteren, zonder succes..
Wat is nou echt succesvol?

Ik begin het zo langzamerhand toch een beetje op te geven..

xxjes'.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 01 Aug, 2011  Reageer met quote

Vertel eens wat meer over wat je allemaal al hebt geprobeerd.

back to top
sweetdreamsx
wanhopige dromer.
LD4all lid
23

Kyata schreef:
Vertel eens wat meer over wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Oké smile :

Ik doe meestal een combinatie WBTB en MILD. Verder doe ik ook een aantal RC's per dag, vooral neus- en klok- RC. Af en toe probeer ik zelfs WILD, al ben ik daar nooit echt ver mee gekomen. Ook luister ik soms van die Binaural Beats. Meestal zijn mijn dromen dan wel helderder. Ik heb een DJ bijgehouden, ben er mee gestopt en heb het sinds een maand of 2 weer opgepakt. ik herinner me gemiddeld ±2 dromen per nacht. Al zitten er soms nachten bij waarbij ik helemaal niets herinner. Ik heb nog nooit een moment gehad dat ik dacht van, hé, kan dit wel.
Het enige wat er dicht in de buurt zat was dat ik een naam ergens zag staan op een rekening en dat ik toen dacht: 'hé, dat is dezelfde naam als in dat boek, toevallig'.
Voor de rest niets...

Denk je dat het ergens aan kan liggen?
ik slik wel melatonine, anders lig ik gewoon tot 2 uur wakker ..

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
31
LDs:

Hmmm, misschien kun je proberen te mediteren? Dat schijnt ook te helpen.
En bekijk je je dromen en ga je aanstrepen wat daarvan niet van klopt?
Volgens mij zijn je mogelijkheden nog niet op in ieder geval. tounge1

back to top
sweetdreamsx
wanhopige dromer.
LD4all lid
23

Oké, ik ga meteen beginnen, bedankt voor je hulp en ik geef het niet op ! grin

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Di 02 Aug, 2011  Reageer met quote

Wat bij mij wonderen heeft gedaan is bewuster leven. Niet alleen die paar rc's per dag waarin je je afvraagt of je wakker bent, maar van de hele dag een rc maken. Gebruik al je zintuigen!
Let buiten op de mensen die voorbij komen, de planten die je passeert (probeer ze allemaal te leren benoemen, dat helpt extra met het opletten) , de winkels die je ziet. Hoe zijn de wolken gevormd? Hoeveel graden denk je dat het is? Wat ruik je?
Als je eet, let op de textuur en op de smaak. Laat je oren openstaan en kijk wat je allemaal hoort als je geen muziek op hebt. Waarschijnlijk naast mensengepraat ook auto's, maar ook vogeltjes en andere dieren die je wellicht nog nooit eerder had gehoord.

Hoe bewuster je leeft, hoe meer voordelen je daaruit haalt, niet alleen met lucide dromen. Je herinnering gaat erop vooruit, je geniet meer en mist minder. Ook doordat je zo goed oplet, ga je bewuster je dromen in, en zal je zo ook in de droom bij vanalles stilstaan en bv denken 'deze plant ken ik niet, kan dit wel echt zijn...' of 'wat veel personen opeens, is er een festival, of droom ik nu...'

Qua technieken hielp alleen WILD bij mij, en daarnaast is gewoon bewust zijn bij alles hetgeen dat mij geholpen heeft. Vooral niet opgeven en doorzetten met je DJ and all. ^^

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
31
LDs:

Emily schreef:

Let buiten op de mensen die voorbij komen, de planten die je passeert (probeer ze allemaal te leren benoemen, dat helpt extra met het opletten) , de winkels die je ziet. Hoe zijn de wolken gevormd? Hoeveel graden denk je dat het is? Wat ruik je?
Als je eet, let op de textuur en op de smaak. Laat je oren openstaan en kijk wat je allemaal hoort als je geen muziek op hebt. Waarschijnlijk naast mensengepraat ook auto's, maar ook vogeltjes en andere dieren die je wellicht nog nooit eerder had gehoord.

Dat soort dingen oefen je toch met mediteren? Of dat was toch ook een vorm van meditatie? (ik heb er geen verstand van. tounge1 )

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Hmm, misschien dat het onder 'mindfulness (meditatie) ' valt. ^^

back to top
sweetdreamsx
wanhopige dromer.
LD4all lid
23

oke, bewuster leven. dat ga ik zeker proberen, ik hou jullie op de hoogte, dankjewell'. smile

back to top
BeRightBack
(Brb123)
LD4all lid
39
Laatst gezien: 5-6-2012
LDs: 73

BerichtGeplaatst: Wo 03 Aug, 2011  Reageer met quote

Lees je DJ eens door en maak een lijstje met alle gemiste DS. Neem elk van deze DS's voor ogen en probeer je herinneren dat je die DS's zag in je droom. Visualizeer je daarna het moment in de droom dat je de DS tegenkwam en stel je voor dat je dit maal wel de DS opmerkt, een RC doet, lucide wordt, om je heen kijkt en volledig bewust bent van de droomwereld waarin je je bevindt.

Als je in de toekomst na het wakker worden een gemisde DS ontdekt in de droom die je je herinnert, visualiseer je dan direct hoe je gewilt had dat je reageerde op deze DS, zodat je de volgende keer bij deze DS wel herinnert dat je een RC moet doen en je bewust moet afvragen of je droomt.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 03 Aug, 2011  Reageer met quote

Helemaal eens met Emily. Bij een RC is het niet zozeer de handeling op zich die van belang is, maar het feit dat je je kritisch afvraagt of je wel droomt. Voor de rest motivatie, volhouden en inderdaad droomdagboek bijhouden. Dan zou het moeten lukken, succes ermee! smile

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
aquaboy11 heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 20-4-2018
LDs: 85

BerichtGeplaatst: Do 04 Aug, 2011  Reageer met quote

idd wat emely doet dat helpt ook heel veel voor mij, en nog een + je geniet dan meer van je leven.

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Ma 08 Aug, 2011  Reageer met quote

ja ik moet eerlijk zijn: ik kan er niet over meepraten, ik had na 5 dagen al een LD, maar toen ik voor het eerst een LD kreeg, ging ik die avond, ongeveer 2 uur voordat ik ging slapen, ontiegelijk veel RC's doen. Ik keek om de 5 minuten naar mijn handen, naar de klok, kneep mijn neus dicht en sprong een keer in de lucht.
ontspannen helpt denk ik ook.

ik moet je wel complimentje geven dat je een echte doorzetter bent grin

back to top
sweetdreamsx
wanhopige dromer.
LD4all lid
23

BerichtGeplaatst: Ma 08 Aug, 2011  Reageer met quote

dj-girl schreef:
ja ik moet eerlijk zijn: ik kan er niet over meepraten, ik had na 5 dagen al een LD, maar toen ik voor het eerst een LD kreeg, ging ik die avond, ongeveer 2 uur voordat ik ging slapen, ontiegelijk veel RC's doen. Ik keek om de 5 minuten naar mijn handen, naar de klok, kneep mijn neus dicht en sprong een keer in de lucht.
ontspannen helpt denk ik ook.

ik moet je wel complimentje geven dat je een echte doorzetter bent grin

hihi bedankt :D. ik ben er wel van overtuigd dat het gaat lukken, na alle tips die ik heb gehad.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
31
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 09 Aug, 2011  Reageer met quote

Hmmm, misschien nog iets dat je kan proberen. Het is eigenlijk mijn eigen vorm van MILD en half WILD:
Als je in slaap begint te vallen en al wat ziet (maar nog wakkerachtig bent), probeer dan binnen die beginnende droom al RC's te doen, dan weet je alvast hoe het gaat zijn. Het is dan nog geen echte droom, en je bent nog niet echt ergens ofzo, maar misschien motiveert het een beetje. Mijn vingers zien er in ieder geval inderdaad raar uit op zo'n moment, al voel ik mezelf nog in bed liggen enzo. tounge1

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: