EN | NL | FR

Terugkerende nachtmerrie na Lucide Droom

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Daan8
Nieuw lid
Nieuw lid
27
Laatst gezien: 8-6-2014
LDs:

Terugkerende nachtmerrie na Lucide Droom
BerichtGeplaatst: Do 05 Jun, 2014  Reageer met quote

Beste lezers,

De laatste tijd heb ik een soort nachtmerrie die vaak terugkomt wanneer ik lucide aan het dromen ben, Dit verhaal wil ik even kwijt en ik vroeg me af of andere ervaring hebben met dit soort dromen.

In tegen stelling tot velen van jullie ben ik lucide dromen niet aan het opzoeken. Ik heb het een aantal keer ervaren misschien tussen de 10 en 20 keer. Deze lucide dromen duurde dan 5 minuten waarbij ik me realiseerde dat ik droomde maar neit 100 procent helder was. Ik heb geprobeerd te vliegen maar vond dit niet heel boeiend aangezien je op dat moment geen luchtweerstand ervaart. Eigenlijk wil ik snacht gewoon echt slapen en niet meer informatie verwerken of onthouden van mijn dromen. Overdag heb ik namelijk al genoeg aan mijn hoofd.

Maar ik zal snel terug komen op de situatie die ik telkens ervoor. Van lange lappen tekst wordt namelijk niemand blij. Het gebeurt als volgt. Tijdens mijn droom realiseer ik dat ik aan het dromen ben, maar in tegenstelling tot meesten die dan wakker worden gebeurt dat bij mij niet. Omdat ik op dat moment geen zin heb om te LDen probeer ik wakker te worden. Telkens trap ik er weer in. Ik denk wakker te zijn maar eigenlijk ben ik nog aan het dromen. TIjdens deze ''tweede laags'' droom zie ik alleen het beeld voor me wanneer je ogen opent terwijl je in bed ligt. Dit vaste beeld is het enige wat ik zie. Meestal is dit beeld het plafond van mijn kamer met de omgeving die je in je ooghoeken eromheen ziet. Het is precies mijn kamer zoals hij is, daardoor is deze nachtmerrie zo overtuigend/verwarrend. Op dat moment ben ik in paniek en probeer ik mijn kamer uit te klimmen en blijf nog steeds het beeld van mijn plafond zien. kruipen gaat moeizaam en langzaam. wanneer ik de gang inkom probeer ik naar huisgenootjes te kruipen, ik woon namelik in een studentenhuis en roep ik in paniek of ze me wakker willen maken. soms kom ik in een derde laag terecht en herhaalt deze droom zich. Uiteindelijk wordt ik wakker maar dan kan ik me niet herinneren of er nog een andere droom hierna nog is geweest(die wel norrmaal was).

Nu ik dit zo een het typen ben klinkt het behoorlijk heftig en ik ben niet echt op zoek naar hulp. Maar het zou fijn zijn om het hier met iemand over te hebben die weet wat LD is. Het is namelijk een beetje raar om dit gespreksonderwerp aan te zwengelen tegen iemand die er geen ervaring mee heeft.

Ben benieuw naar jullie reacties, overeenkomende ervaringen en advies.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
Laatst gezien: 20-10-2019
LDs: 410

BerichtGeplaatst: Do 05 Jun, 2014  Reageer met quote

Daan,

Wat je beschrijft is vals ontwaken en als je er van in paniek raakt kan je er een hele serie van krijgen voordat je echt wakker wordt. Ik weet dat mensen op vals ontwaken heel heftig kunnen reageren maar dat werkt averechts. Bedenk dat je uiteindelijk altijd wel een keer echt wakker wordt en je beter niet in paniek kan raken maar beter goed om je heen kan gaan kijken. Je zult merken dat er altijd wel iets is in je slaapkameromgeving wat niet klopt hoewel het heel realistisch kan overkomen. Kleur van het plafond is witter als normaal, kleur van je wekkerradio,
kleur gordijnen klopt niet. Je kan ook RC's doen door bijvoorbeeld naar je handen te kijken. Daar is dan wat mee, wazig of meer vingers, of heel lang, je weet dan dat je droomt. Wil je echt heel snel wakker worden kijk dan aanhoudend naar 1 vast punt, daar verstoor je de remslaap mee, je oogbewegingen gaan dan snel heen en weer. En je wordt er dan uitgetrokken. Ik zelf probeer bij vals ontwaken uit mijn lichaam te komen en ga dan op onderzoek uit of leuke dingen doen. Zie in het begin ook vaak half. Dus probeer er achter te komen of je vals of echt ontwaakt bent en raak vooral niet in paniek.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: