EN | NL | FR

Ik droom niets "vreemds".

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
marshmallow
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 7-6-2014
LDs: 2

Ik droom niets "vreemds".
BerichtGeplaatst: Wo 04 Jun, 2014  Reageer met quote

Ik ben nu een tijd lang bezig met proberen te LD'en en het is me tot nu toe eigenlijk nog niet echt gelukt.

Ik houd een DJ bij maar ik heb opgemerkt dat ik eigenlijk weinig "rare" dingen droom. Niets waardoor ik zou kunnen merken dat het een droom is. Ik herinner me meestal flarden dus misschien ben ik die dingen gewoon vergeten maar ik droom eigenlijk alleen maar onschuldige, natuurlijke dingen. Er vliegt nooit wat, er zijn nooit monsters, vreemde landschappen etc.

Wat is dan de beste manier om te LD'en?

back to top
Locious
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 29-7-2014

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jun, 2014  Reageer met quote

Vreemde landschappen, monsters en vliegende dingen... zulke dingen maak ik ook niet mee hoor.

Ik denk dat je het beste dit topic kan doorlezen over droomsignalen:
Ontdek je droomsignalen

Ik ben ook pas begonnen, maar ik heb in mijn verleden zoveel vreemde dingen meegemaakt in dromen en die zijn vaak gerelateerd aan allerlei ervaringen uit je hele leven in het brein. Bij mij vormen deze herinneringen zich gemixt met andere herinneringen en slaat de droom soms om in een bizarre droom. Jammer dat ik nu pas begonnen ben met mijn DJ en er komen zoals ik altijd heb soms echt vreemde droomsitaties voor.

Maar mijn tip: Als je gelijk bij het wakker worden zoveel mogelijk gaat noteren en je best doet om alles zo chronologisch mogelijk te plaatsen, ontstaat er vaak een verhaallijn waar bij mij vaak oorzaken zijn waarom ik bepaalde acties uitvoer in mijn dromen, en dat kunnen echt aparte zijn, waaronder droomsignalen Niet gelijk denken dat je klaar bent na het typen, maar blijf proberen te herinneren wat je hebt gedroomd. Ik kom dan steeds op een bepaalde volgorde uit hoe mijn droom was verlopen en waarom.

Waar het bij mij vaak op neerkomt bij droomsignalen, zijn de genoemde soorten die ik dat topic worden beschreven. Tot nu toe uit mijn droomdagboek van 2 weken kom ik ongeveer uit op dit soort zaken.
- Een persoon uit je leven ziet er in je droom ineens anders uit dan hoort
- Je kamer/huis/omgeving is anders gevormd/ingedeeld/ruimer etc..
- Je partner is niet jouw partner met wie je IRL date, of je huidige partner is je ex (heb ik heel vaak, terwijl ik mijn vriendin echt niet kwijt wil)
- Je speelt een andere rol en lijdt een totaal ander leven
- interpretaties van je hobbies of dagelijkse bezigheden die totaal anders ervaren
- Grote wensen / behoeftes die je altijd hebt gehad komen uit in een droom
- Je gaat ineens met oude vrienden om, terwijl je die in het echte leven niet meer mag of ziet, gemixt met vrienden uit verschillende vriendengroepen die elkaar ook niet kennen (je sociale kring wordt met elkaar gebonden ofzo)
- Je wordt gestalkt door oude lovers uit het verleden waar je niks mee wilt hebben
- Je perspectief veranderd of is een soort zwevende god (je bent een stad aan het inrichten en ineens kun je net als in een spel gebouwen plaatsen en inrichten)
- Geheimen die bepaalde mensen uit je echte leven niet mogen weten, komen ze achter
- En er zijn er nog veel meer die zullen volgen in mijn DJ

Je moet zelf een beetje je dromen ontdekken en observeren in je DJ wat er eigenlijk nou precies gaande is, wat de relaties zijn en wat droomsignalen kunnen zijn om te gebruiken om lucide te worden. Zo ben ik bijvoorbeeld lucide geworden door erachter te komen dat een kennis van mij een totaal ander uiterlijk had en ik dit realiseerde.

Het rare van dromen is, dat hoe gek de situatie van je droom is, je vindt alles normaal in je droom en je accepteert wat er gebeurd. De truc is dus om erachter te komen dat het dus niet klopt wat er gebeurd.

Hopelijk kan je hier wat mee, ook al ben ik pas 2 weken begonnen met luciditeit.

Gr,
Locious

back to top
marshmallow
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 7-6-2014

BerichtGeplaatst: Za 07 Jun, 2014  Reageer met quote

Hoi Locious,

Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik heb het artikel gelezen en ik ben erachter gekomen dat de meeste dromen van mij totaal geen context bevatten.
zijn er inderdaad ook een aantal acties die eigenlijk niet zouden kunnen IRL.

Mij viel op dat ik nooit "innerlijk besef" onthoud in mijn dromen. Ik word wakker en kan me de gebeurtenissen nog een beetje herinneren maar nooit echt wat ik voel of dacht etc. Zou mediteren misschien toch iets zijn?

Groetjes,
Marshmallow

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: