|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
 |
|
27
|
LDs: driemiljard
|
| Lucide-verveling -_-;; |
Geplaatst: Za 20 Sep, 2003 |
|
|
hey,
Uhmm ik zit met een raar probleempje. Ik word zo af en toe wel LD. Ik zit voor het slapen altijd helemaal vol goede ideeën over wat ik dan weer zou doen enzo, maar als ik eenmaal een LD heb dan ben ik alle ideeën weer vergeten en weet ik totaal niet wat ik zou doen en ik ga me zelfs op een gegeven moment vervelen want hoe langer ik niets doe hoe bewuster ik word en hoe bewuster ik word meer verveeld ik raak, omdat alles steeds nepper overkomt.
Ik heb dus geen problemen met mn droom in het echt onhouden, maar het echt in mn droom onthouden zeg maar
Ik heb wel een keer heeeeeeeel erg geprobeerd om in mn droom een beetje te kunnen voelen dat ik in mn bed lig: lukt niet
Maar kan iemand vertellen hoe je al die leuke ideeën in het echt ook in je droom kan herinneren?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
LDs: nee, dank je
| | |
|
|
Geplaatst: Zo 21 Sep, 2003 |
|
|
Dat is een erg veel voorkomend probleem! Probeer je gewoon voor je gaat slapen (of terwijl je MILD doet) je nog eens goed vor de geest te halen wat je wil gaan doen. Zie jezelf lucide worden en datgene doen wat je wilde doen.
Dat is de enige manier volgens mij!
JJJ
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Probeer ipv alle ideeen te onthouden 1 idee te onthouden.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
schrijf de ideen eens op een briefje, en probeer dat briefje een op te halen in je droom....
tis maar een idee he
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs: pffftt...
|
|
|
|
gewoon in je hoofd stampen.
De hele dag BEWUST je idee herinneren en denk dat je het gaat doen in je droom.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
QuOverseer
 |
 |
|
40
|
LDs:
|
|
|
|
To do lijstje hebben, en voor je gaat slapen eentje uitpikken.. echt in je hoofd stampen hoeft m.i. niet, gewoon voor je gaat slapen weten wat je wilt doen.
mijn todo lijstje momenteel -
RC's interviewen voor m'n experiment (zie ENG forum)
Nieuwe site design gaan zoeken
RC's vragen wat een droom is (nav experiment op engels forum)
ik ken idd dat gevoel dat je niet meer weet wat je nou eens moet gaan doen. Vannacht duurde het ook een tijdje voordat ik m'n RC interview weer herinnerde. En anders wordt het toch weer dat afgezaagde vliegen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Toen ik 19 jaar geleden begon met lucide dromen had ik al gauw een to do lijstje gemaakt met allerlei dingen die ik wilde doen, ervaren of onderzoeken...ze genummerd en dan gewoon er eentje uikiezen die op 1 staat dus bovenaan en dan daar elke dag even mee bezig zijn( vooral voor het slapen)..van als je nu een lucide droom zou hebben dat je dan het gene op nummer 1 zou doen!
Dus maak een to do list!
En lees elke dag ff wat je op 1 hebt staan!
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
| pasQuale schreef: |
To do lijstje hebben, en voor je gaat slapen eentje uitpikken.. echt in je hoofd stampen hoeft m.i. niet, gewoon voor je gaat slapen weten wat je wilt doen.
mijn todo lijstje momenteel -
RC's interviewen voor m'n experiment (zie ENG forum)
Nieuwe site design gaan zoeken
RC's vragen wat een droom is (nav experiment op engels forum)
ik ken idd dat gevoel dat je niet meer weet wat je nou eens moet gaan doen. Vannacht duurde het ook een tijdje voordat ik m'n RC interview weer herinnerde. En anders wordt het toch weer dat afgezaagde vliegen  |
PasQuale, wil je even een topic openen met de uitleg van je experiment? Het probleem is namelijk dat ik geeen woooooord Engels spreek en ik ben nu echt nieuwsgierig geworden
hehehe
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
QuOverseer
 |
 |
|
40
|
LDs:
|
|
|
|
bwah, wouter, je maakt je anders aardig verstaanbaar op het engelse forum
expiriment is om erachter te komen wie of wat je DC's nou eigenlijk zijn. Methode: eerste de beste DC aanspreken wanneer je lucide bent en die vragen of ze echt zijn of een product van je verbeelding.
Het is inmiddels al een heel uitgebreid experiment en vele reacties dus teveel om dat allemaal te gaan vertalen.
dus hier: Testing the 'Realness" of DC'"s
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
LDs: nee, dank je
| | |
|
|
|
|
Het is zeker een interessant experiment! Vooral de resultaten van Richard (timeless_soul) zijn interessant! (Hij krijgt in zijn dromen hulp bij wiskunde, evenals uitleg bij de theorieen van het tijdreizen hehe)
JJJ
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
TaZPlaneswalker
 |
|
|
|
Berichten: 1791 Lid sinds: 13-7-2003 Laatst gezien: 16-10-2006
LDs:
|
|
Geplaatst: Ma 22 Sep, 2003 |
|
|
Ik zit net een tijdje in mijn nieuwe klas, en heb een jongen daar verteld over LD's enzo. 3 dagen later ofzo kwam hij in mijn droom als DC, en vertelde me dat ik droomde (dat is nog eens makkelijk lucide worden ). Vervolgens deed ik er nix mee, ik probeerde alleen in een laag-lucide staat te vliegen. IK WIL VLIEGEN het lukt nooit , voor jullie is het misschien makkelijk maar ik vind het heel moeilijk..............
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Ma 22 Sep, 2003 |
|
|
| TaZ86 schreef: |
Ik zit net een tijdje in mijn nieuwe klas, en heb een jongen daar verteld over LD's enzo. 3 dagen later ofzo kwam hij in mijn droom als DC, en vertelde me dat ik droomde (dat is nog eens makkelijk lucide worden ). Vervolgens deed ik er nix mee, ik probeerde alleen in een laag-lucide staat te vliegen. IK WIL VLIEGEN het lukt nooit , voor jullie is het misschien makkelijk maar ik vind het heel moeilijk.............. |
Probeer eens een grote ballon op te blazen. In dromen zitten je longen tjokvol Helium.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Ronliving the dream
 |
|
|
27 |
LDs: R3ALItY CheCk
|
|
Geplaatst: Wo 24 Sep, 2003 |
|
|
Gras is grappig: schrijf het op je hand
Taz: belangrijk is dat je weet dat je het kan.., ik snap uberhaupt al niet dat je daarvoor aan het oefenen bent man... waar ben je mee bezig ??
Je kan gewoon vliegen in je droom, want je droomt, en jouw wil is wet daaro.. dus niks oefenen gewoon wegvliegen..
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
TaZPlaneswalker
 |
|
|
|
Berichten: 1791 Lid sinds: 13-7-2003 Laatst gezien: 16-10-2006
LDs:
|
|
Geplaatst: Wo 24 Sep, 2003 |
|
|
Ik weet dat het voor veel mensen simpel is, maar mij lukt het niet, om na 17 jaar te weten dat er zwaartekracht is, dat zomaar op te heffen... Oefening baart kunst. Het lukt tenminste wel al met andere dingen die niet kunnen (door muur heen lopen) dus dat vliegen zal ook wel eens lukken...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Do 25 Sep, 2003 |
|
|
| TaZ86 schreef: |
|
Ik weet dat het voor veel mensen simpel is, maar mij lukt het niet, om na 17 jaar te weten dat er zwaartekracht is, dat zomaar op te heffen... Oefening baart kunst. Het lukt tenminste wel al met andere dingen die niet kunnen (door muur heen lopen) dus dat vliegen zal ook wel eens lukken... |
Zwaartekracht? De aarde is toch plat? We lopen gewoon op een schijf omdat de Goden dat zo beslist hebben, en de Goden hebben een onderkant en een bovenkant gemaakt. En in je dromen ben je zelf God, dus kan je zomaar naar de bovenkant.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |