EN | NL | FR

Onbewust altijd al Lucide gedroomd

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Squire
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 29-8-2002
LDs:

Onbewust altijd al Lucide gedroomd
BerichtGeplaatst: Ma 12 Aug, 2002  Reageer met quote

Hallo mede dromers,

Ik ben nieuw hier en had tot vandaag ook nog nooit gehoord van Lucide dromen maar een vriend had het hierover omdat ik hem over een droom vertelde, dus vandaar dat ik hier ben 8D .

Ik heb op m'n gemak eens deze hele site doorgelezen en kwam toen tot de conclusie dat ik eigenlijk altijd al zo heb gedroomd. Ik kijk ook altijd erg uit om weer lekker naar bed te gaan en om weer te dromen want ik kan me dus elk gewenst scenario voor me halen dat ik maar wil en ik weet dus ook dat ik slaap en veilig in m'n bed lig. Ik heb wel een jaar of 10 geleden een droom gehad en toen stond ik er niet bij stil dat het een droom was en het werd toen nogal eng realistisch, ik werd in die droom door iets geraakt en werd toen wakker met behoorlijke pijn op de plaats waar ik was geraakt, dat is me 2 of 3 keer overkomen maar nu heb ik er als ik mezelf in datzelfde scenario bevind geen last meer van (van die pijn).

Zijn er hier meer mensen die zonder dat ze het wisten ook altijd al Lucide hebben gedroomd?

Ik ben alleen nog nooit buiten m'n lichaam getreden, ik heb het wel een paar keer geprobeerd maar dat lukte niet echt misschien omdat ik het ook wel een beetje eng/raar oops vond, tja ik weet er natuurlijk niet veel vanaf maar wat nou als je niet meer terug kunt komen!! sadblauw

Greetz, Jeroen.

back to top
Ilaya
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 12-12-2002
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 06 Sep, 2002  Reageer met quote

Hoi Jeroen,

Nee, je bent niet de enige. Al vanaf mijn zesde jaar weet ik regelmatig in mijn droom dat ik droom. Tot voor een jaar terug dacht ik dat dat normaal was. Blijkbaar dus niet. Sinds ik weet dat lucide dromen bestaan, heb ik twee keer een echte lucide droom gehad. De droom bepaalt dan niet meer wat jij doet, maar jij bepaald wat je zelf doet in je droom. Tijdens je droom kan je dan ook herinneren hoe het normale leven eruit ziet.
Helaas is het tot nu toe bij deze twee lucide dromen gebleven. Ik hoop het vaker mee te maken dus ik ben nu begonnen met een droomdagboek. Ik begin nu al te merken dat ik tijdens een droom bedenkt dat ik het goed moet onthouden omdat ik ze op wil schrijven. Een goede stap dus richting lucide dromen.
Ik ben er achter gekomen wat de 'trigger' is voor mijn lucide dromen: ik moet in mijn droom iets meemaken wat (in het normale leven) erg eng zou vinden.

Je hebt het over pijn. Het kan zijn dat je je in je echt stoot, dat integreerd in je droom en vervolgens als je wakker bent nog steeds de pijn voelt.

Uittreding ken ik persoonlijk niet. Als je het eng vindt, dan adviseer ik je het gewoon niet te doen!

Veel plezier met je dromen.

Ilaya

back to top
Johan S
LD4all lid
LD4all lid
42
Researchers
Laatst gezien: 22-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 16 Sep, 2002  Reageer met quote

"Onbewust bewust dromen"???

Uiteraard was je vroegerer wél van bewust dat je dromen had waarin je wist dat je droomde, alleen kon je er de naam "lucide dromen" niet opplakken. Of je er nu een naam aan kunt geven of niet, het is de ervaring zelf die telt natuurlijk. Wij hechten toch wel heel veel belang aan concepten en naamgeving, als je moet kiezen tussen weten hoe het noemt ("lucide dromen") en het nooit in de praktijk doen, of niet weten hoe het noemt maar het wél elke nacht doen dan kies je toch voor het tweede zeker!

Nu je weet hoe het noemt kan je er uiteraard wel gemakkelijker info over vinden, zoals op deze site, of deelnemen aan dit forum... en kom je ook tot het besef dat lucide dromen niet zo "normaal" is voor de meeste mensen en dat het dus een talent is om te koesteren wink

back to top
Dolfijntje28
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-7-2003
LDs:

Thanx!!
BerichtGeplaatst: Ma 02 Jun, 2003  Reageer met quote

Hee Jeroen,

Nee, je bent inderdaad niet de enige. Ik droom ook al sinds dat ik heel klein ben bewust. Alleen ik weet nu pas dat ik toen lucide droomde, dat ik kon controleren wat er gebeurde in zo`n droom. Het lijkt op deze site nogal alsof je niet lucide kan dromen zonder trucjes, en dat het heel bijzonder is als je dat wel kan. Ik ben blij te weten dat er meer mensen zijn die spontaan lucide dromen.

Maar brainhacker heeft gelijk, niet weten en altijd lucide dromen is veeel beter dan weten en niet lucide dromen. Trust me, I know. (Ik heb niet meer lucide gedroomd sinds ik er zoveel mee bezig ben. Balen man!!!)

Groetjes, Anja

back to top
HeatBite
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 29-10-2003
LDs:

h

yup ik kan me vroeger het herinneren dat ik het heel vaak deed,
helaas... lukt het me gewoon nu niet meer
of althans maar 1 keer per maand ofzo sadblauw

back to top
Jop
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-1-2007
LDs:

ik heb ook vaker zonder dat ik wist wat lucide dromen inhoud, lucide gedroomd. Ik weet het sinds gisteren toen ik voor het eerst op deze website kwam.

- Xoalin
Mushotoku

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

BerichtGeplaatst: Di 03 Jun, 2003  Reageer met quote

heej ik heet ook jeroen smile

ik heb vroeger ook lucide gedroomt voordat ik wist wat het was

back to top
tess
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-6-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 05 Jun, 2003  Reageer met quote

Hey,
kheb ook van jongs af aan lucide dromen gehad. Nu ik eindelijk weet wat het inhoud, ben ik van plan om me er meer in te verdiepen, en misschien zelfs een bewuste uittreding.
Ik merk bij mezelf dat ik vooral lucide dromen heb wanneer ik ergens in de nacht wakker wordt en dan weer opnieuw in slaap val.

back to top
medusa
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-7-2005
LDs:

Lucide patronen
BerichtGeplaatst: Za 07 Jun, 2003  Reageer met quote

Sinds mijn jeugd ben ik een lucide dromer. Alleen mijn lucide dromen worden gekenmerkt door pieken en dalen van bewustzijn binnen mijn dromen. Hedendaags heb ik mijn niet bewuste momenten als instrument van mijn bewuste momenten weten te maken. Bijvoorbeeld vliegen gaat zo wat beter. Ik heb een keer gevlogen in controle over de gehele vliegvlucht die minder goed verliep dan de vlucht met bewuste en onbewuste momenten. Alleen soms val ik wel eens en dan begin ik te stuiteren, ik heb dat een keer weten op te lossen doormiddel zo hoog te stuiteren dat ik in de ruimte kwam en daar bleef zweven en kon rondkijken.
Ik heb ook enkele keren last gehad van dat ik vast in me bed lag en niet kon bewegen zoals ik enkele van jullie heb zien beschrijven. Elke keer dacht ik dat ik dood was ook omdat ik gewoon zwarte zooi zie, vervolgens wordt ik met een schrik compleet wakker. Ik vondt het wel freaky.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: